Typiska Sweclockarens datorprylar?
Har sett det snackas mycket om speciellt omtyckta grejer på SweC, och fler än jag har lagt märke till att dessa sakerna blir omåttligt populära. Låt mig uttrycka mig på det här sättet (jag fick höra ungefär samma beskrivning på 64-bits en gång): Forum är som ett kafferep med kärringar, där alla vill leka experter och skicka runt info de hört, vare sig den stämmer eller inte. Som tur är finns det folk som tar sig tiden och kollar vad det är de rekommenderar stackars Svensson att lägga ner sina surt förtjänade slantar på. Hursomhelst, jag tycker det är ganska humoristiskt. Det här forumet har i dagsläget över 115 tusen registrerade medlemmar, men långt ifrån alla är aktiva, ännu mindre seriösa (om datorvärlden, så att säga). Men vi som är det vet vad vi vill ha, och vi skaffar det.
Men nog snackat nu. Dags att förklara vad det egentligen är jag skrivit om.
Okej.
Hur lång tid tror ni det tar innan nästan alla på SweC sitter på nästan identiska system? Jag menar inte bara själva datorn, utan skärmen, kringrustningen och t.o.m. möblerna (ni vet nog vad jag snackar om, Allak-användare!)
I dagsläget är P180/182 överlägset poppis. Nästan alla har en.
Skärmarna som rekommenderas mest och har varit älskade i månader är Samsungs 226BW (på väg ut) och HPs W2207, som ersatts av W2207H.
Datorstolen som rekommenderas mest är Allak, från IKEA.
Tangentborden och musarna är lite mindre tydliga på den punkten. Det handlar mer om en smaksak här, då de är de enda sätten att kommunicera med datorn och måste väljas efter personligt tycke, men fortfarande är det helt klart Razer, Logitech och Microsoft som är populärast här. Och förhoppningsvis tar Steelseries över snart.
Vad mer... jo, alla vill ha en Q6600, E8400 eller liknande.
De mest populära minnena är Crucials DDR2-minnen, för att de är prisvärda och överklockar bra.
Många gillar 3870 och 8800GT(S).
Ni fattar nog min poäng vid det här laget. Problemet med såna här forum är att det kan vara svårt att se fördelarna hos många olika saker, så det kan bli lättare att fokusera på några få. T.ex., låt säg att jag är en nybörjare inom det här med "data", och jag vill köpa en ny skärm. Jag postar här, och blir rekommenderad HPs eller Samsungs skärm. Det är både bra och dåligt. Om fler hade rekommenderat olika skärmar hade man fått se små krig bryta ut i varje tråd, där fanboys av de olika märkena gör upp, samtidigt som trådskaparen försvinner i krigshettan. Men som sagt, så är det alltså inte.
Jag är inte precis oskyldig jag. Jag rekommenderar glatt sakerna som jag skrivit ner här, och jag äger själv en del av dom (och ska köpa resten när pengarna trillar in).
Heh, snart sitter alla SweC-veteraner på nästan identiska system (med snarlika klockningar?), eller vad tror ni?
Kan skriva om det här hur länge som helst, då jag finner det humoristiskt, men det är svårt att förklara exakt hur jag menar, och postningen är rätt lång som den är redan.