Permalänk

Jo men ta 0.4" delat i 2. då har du cirka 4mm till varje hörn. Fast 4mm är ganska mkt ändå..

Det bästa vore om nån 223bw ägare mätte sin skärm och nån 226bw ägare gjorde samma sak o skrev det exakta resultatet här Då vet vi med säkerhet.

Jag är ganska otålig när det gäller det här köpet, så jag kommer nog inte vänta på att nån butik får in båda skärmarna. Jag kommer nog slå till på en 2253, sen vilken av de två det blir får jag väl bestämma när jag vet priset. Fast om den ena kommer innan den andra så kommer jag nog inte orka vänta. Jag köper nog den som kommer först..

Permalänk

hittade en film.

Samsung 2253BW
http://www.dailymotion.com/video/x4aijl_samsung-syncmaster-22...

tycker inte ni också att det vänstra exemplaret har mer BLB än det högra?

Permalänk

Tycker att båda har alldeles för mycket BLB. Det här var väldigt off-putting.. Kameran kanske förstärker effekten?

Permalänk
Medlem

Samsung 2253BW finns hos ComputerCity för 3299

Förresten vad menas med BLB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jamme
Samsung 2253BW finns hos ComputerCity för 3299

Förresten vad menas med BLB

~3300kr läste någonstans att priset antagligen skulle ligga på 2300kr
fast då hade dem verkligen fel.
Hade ju tänkt att införskaffa en Samsung 2253bw för den var snygg och "skulle"
ha ett bra pris när börjades sälja.

Men då kommer det inte bli en sådan eftersom jag hade tänkt 2300 kr för en skärm lite ledsen faktiskt var väldigt sugen på en.

BLB betyder väl blacklightbleeding, rätta mig ifall jag har fel
gårdemyr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gårdemyr
~3300kr läste någonstans att priset antagligen skulle ligga på 2300kr
fast då hade dem verkligen fel.
Hade ju tänkt att införskaffa en Samsung 2253bw för den var snygg och "skulle"
ha ett bra pris när börjades sälja.

Men då kommer det inte bli en sådan eftersom jag hade tänkt 2300 kr för en skärm lite ledsen faktiskt var väldigt sugen på en.

BLB betyder väl blacklightbleeding, rätta mig ifall jag har fel
gårdemyr

Priset kommer att sjunka ganska fort efter introduktionen i Sverige. Väntar man en månad ska man kunna få den för runt 2500 vilket den borde kosta om man jämför med priserna i USA.

Där är ju HP2207h betydligt dyrare än Samsung 2253BW.

Sen är väl iofs inte Computercity billigaste affären i Sverige direkt.

De har förövrigt inte ens rätt bild på hemsidan.. Amatörer.
http://www.computercity.se/ (sök på 2253BW)

Noterar att den inte har inbyggda högtalare! Positivt!

P.S. CS har ej 2253BW på lager.

P.S.2. Ja, BLB är backlightbleeding. dvs skärm med ojämn bakgrundsbelysning.
ex: http://img204.imageshack.us/img204/7041/bleedkn2.jpg

Permalänk
Medlem

ifall möjlighet finns att införskaffa 2253BW från USA är det att rekomendera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Priset kommer att sjunka ganska fort efter introduktionen i Sverige. Väntar man en månad ska man kunna få den för runt 2500 vilket den borde kosta om man jämför med priserna i USA.

Där är ju HP2207h betydligt dyrare än Samsung 2253BW.

Sen är väl iofs inte Computercity billigaste affären i Sverige direkt.

De har förövrigt inte ens rätt bild på hemsidan.. Amatörer.
http://www.computercity.se/ (sök på 2253BW)

Noterar att den inte har inbyggda högtalare! Positivt!

P.S. CS har ej 2253BW på lager.

P.S.2. Ja, BLB är backlightbleeding. dvs skärm med ojämn bakgrundsbelysning.
ex: http://img204.imageshack.us/img204/7041/bleedkn2.jpg

Okej tackar för detta svaret, ingen vet riktigt när de nya skärmarna kommer lanseras i Sverige va?

Förhoppningsvis blir priset 2000-2500kr

-->Jamme
Du kan ju alltid beställa från någon affär i USA eller titta på ebay men kom
ihåg att de inte använder samma uttag. Plus att det kan bli dyrt med frakt,tull, moms osv.

Finns kanske någon här som kan säga nåt mer om att beställa från USA, någon kanske har gjort det till och med.

gårdemyr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gårdemyr
Okej tackar för detta svaret, ingen vet riktigt när de nya skärmarna kommer lanseras i Sverige va?

Förhoppningsvis blir priset 2000-2500kr

-->Jamme
Du kan ju alltid beställa från någon affär i USA eller titta på ebay men kom
ihåg att de inte använder samma uttag. Plus att det kan bli dyrt med frakt,tull, moms osv.

Finns kanske någon här som kan säga nåt mer om att beställa från USA, någon kanske har gjort det till och med.

gårdemyr

Känns inte aktuellt att beställa skärm från USA. Hur kul är det om du skulle få ett dåligt ex med en eller fler döda pixlar.

Retur blir en aning jobbigt.

Permalänk
Medlem

Jag o en polare orkade inte vänta längre så vi beställde en Samsung 226BW vardera från 2,st olika försäljare. Vi fick båda en med Samsung panel.

Det verkar som att alla utskick från den rumänska fabriken 2008 februari är med samsung paneler. Och det är dom som cirkulerar runt våra återförsäljare nu, verkar vara samma sak på många andra länder också. Suttit och läst på massa utländska forum om Samsung panelerna och diverse, "tyvär är länken inte på denna dator, tar o postar den sen.

I vilket fall så är vi väldigt nöjda i alla fall, ingen pixel som jävlas, riktigt bra bild förutom att dom läcker lite på kanterna då "men inte mycket". Samt att den var jädra fin på våra skrivbord den är så mycket finare i det verkliga än att kolla på bilder.

Enda riktiga negativa är att man inte kan höja den.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Alla recensioner av 226BW och 2253BW säger i princip samma sak.

+ Riktigt skön skärm.
- ej höj och sänkbar
- BLB

Man förstår att det var svårt för samsung att fixa en TN-panel utan BLB men de kunde ju gjort 2253BW höj och sänkbar. Är det verkligen en så stor extrakostnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Alla recensioner av 226BW och 2253BW säger i princip samma sak.

+ Riktigt skön skärm.
- ej höj och sänkbar
- BLB

Man förstår att det var svårt för samsung att fixa en TN-panel utan BLB men de kunde ju gjort 2253BW höj och sänkbar. Är det verkligen en så stor extrakostnad?

hmm du har rätt så nästan ingen 22" wide kan höjas så och det är jävla irriterande. och BLB är rätt så störande också beroende på hur känslig man är och vad man gör förstås.

Samsung 22" LCD Syncmaster 225BW TCO03 Silver, kommer med Höjd, vridbar bas, lutning funktioner, enda felet med denna skärm enligt mig.
Är att den är så mycket fulare än dom andra, samt att den är lite dyrare också o diverse.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Nu har den kommit till Sverige..

Såg precis att den (äntligen) dykt upp i första butiken här i landet.

Det är Computercity som har den med lagerstatus " På väg till varuhus"..
http://www.computercity.se/index.aspx?identifier=SE99930
SÅ det närmar sig. Men kul att nu få se cirkapris på den...

Dom vill ha 3299:- för den.

Ett OK pris tycker jag med tanke på betygen den fått...

Så nu hoppas jag att den snart dyker upp hos några andra så man kan hitta bästa priset på den..

MVH. Finbom

Permalänk

Tycker inte 3299 är ett bra pris för en TN skärm.. Finns den under 3000 så köper jag den, annars väntar jag nog, eller köper nåt annat.

Permalänk
Medlem

TN vs ???

Hej!

Jag är lite noob när det gäller tft-skärmar.
Så här kommer några enkla frågor.

1. Var kan man läsa mer om just TN-paneler, dvs lite tekniska detaljer?
2. Hur vet man att det är en TN-panel? Jag tycker inte det är något som står i detaljerna, eller så missar jag detta.
3. Vad är alternativet om man vill ha en jäkligt bra SPEL-plattskärm och struntar i vad den kostar?

MVH. Magnus Finbom

edit: fåniga stavfel

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockerpapi
Tycker inte 3299 är ett bra pris för en TN skärm.. Finns den under 3000 så köper jag den, annars väntar jag nog, eller köper nåt annat.

När ComputerCity är först ut klart de vill mjölka så mycket de kan men priset kommer inte att vara på de nivåerna om ett par veckor när fler affärer har den och den inte är dagsfärsk på marknaden.

Nej, Jag tycker verkligen inte att 3299:- för den här skärmen är ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Tack för länkarna Sockerpapi.

Ok, 3299 kanske inte är ett bra pris, men jag hade räknat med att få betala mycket mer för en ny skärm.. priserna "rasar" ju.

Jag har letat i flera månader nu och just 2253bw verkar vara en bra skärm, och i många forum skrivs det också bra om den. Jag känner det skitsvår att köpa den _ultimata_ spelskärmen. Man köper verkligen grisen i säcken. Har testat några platta hos polare och sett lite i butiker, men där får man ju aldrig chansen att dra igång dom spelen man kör hemma..

Nä, att ersätta min trofasta 20" crt med en lcd känns vågat. Och jag är livrädd för att bli missnöjd. Men min gamla skärm börjar dels ge sig och jag har på tok för ont om plats på skrivbordet..

MVH. Finbom

Permalänk
Medlem

Jag hade också funderingar på en 223BW men det verkar nu som om det är bästa tt vänta tills de nya skärmarna kommit iaf.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Fortfarande inte i lager på CompC. Blufflansering som vanligt. :/

De får väl in produkten om 3 veckor.

Permalänk
Medlem

planerar att införskaffa en sån här monitor när lönen kommer hoppas tamigfan att butikerna får in skiten snart

edit : fortfarande inte kommit in på computercity men dom har satt Internet Priset till 2784;- och varuhuspris 3299;-

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Ser lite bättre ut prismässigt helt plötsligt..

Computer City har iaf sänkt priset på skärmen till 2784:-.
http://dator.computercity.se/TFT-Skarm/Samsung-22-TFT-2253BW

Finns fortfarande inte inne dock. Detta antyder att man kommer att kunna köpa hem 2253BW för 2500:- ganska snart.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan 2253BW och 2232BW?

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=591050&Star...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Tror inte det blir någon 2253BW. Samtliga användare tycks klaga på ganska allvarlig BLB. Dessutom ska den tydligen ge ifrån sig ett störande ljud om man inte har brightness på max.

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1270456&highlight=2...

Permalänk

Samsung har tagit bort 2253bw från sin sverige-sida, verkar som det kan dröja innan den kommer hit med andra ord

Aja blir väl att skaffa 223bw då.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Samsung har tagit bort 2253bw från sin sverige-sida, verkar som det kan dröja innan den kommer hit med andra ord

Aja blir väl att skaffa 223bw då.

Blir nog samma för mig, en 223bw verkar väldigt bra,
hyffsat billig också, har faktiskt tänkt att kanske köpa från en
tysk sida (1960kr, jämfört med 2400kr i svensk butik)

Tittade på prisjakt och där fanns några tyska sidor som var billiga, men
blir nog en samsung 223bw då jag inte orkar vänta på 2253:an.

gårdemyr

Permalänk

Nej det känns rätt segt att det ska behöva ta så lång tid att få hit den. 223bw har jag vart inne på rätt länge då den har fått bra kritik och inte verkar ha olika paneler som 226 serien.

Dock har jag funderingar på att eventuellt fixa 2253bw från USA då min bror ska dit i sommar. Men får se hur det blir med det.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej det känns rätt segt att det ska behöva ta så lång tid att få hit den. 223bw har jag vart inne på rätt länge då den har fått bra kritik och inte verkar ha olika paneler som 226 serien.

Dock har jag funderingar på att eventuellt fixa 2253bw från USA då min bror ska dit i sommar. Men får se hur det blir med det.

Ska själv också till USA i sommar men det är ju ett tag till och vill ha en
skärm nu + att jag själv tror inte 2253bw är så mycket bättre så det
är värt att vänta på.

223bw har ju fått bra kritik, men 2253bw har jag läst fått också bra men att visa
får problem när de har mycket brithness på. Får ett surrande ljud har jag för mig.
Man fick ha väldigt låg brigthness ifall man ville bli av med ljudet.

En annan sak med 223bw den är ju väldigt snygg också, klart det är 2253bw också men jag tycker nästan 223bw designen är snyggare.

Har funderat som sagt att köpa från tyskland då det är ca 500 kr billigare.
Får se hur det blir med det.

gårdemyr

Permalänk

Jo 223bw är antagligen fullt duglig den med, sen är den troligtvis billigare än vad 2253bw kommer vara när den släpps. Mailade faktiskt samsung idag och frågade om dom har något prel datum då 2253bw kommer hit, fick ett ganska uppmuntrande svar (snabbt också, bara nån timme efter att jag skickade mailet ):

"Hej David

Tack för ert email tillSamsung Electronics Nordic.

Vi har inget releasedatum men enligt våra uppgifter ska den börja
säljas under denna månad.

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Samsung Support"

Så förhoppningarna växer, bara att hoppas att det stämmer någorlunda Tycker dock det verkar rimligt, skärmen har ju funnits ett bra tag i USA och säkert många andra länder så den borde va på g hit med.

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo 223bw är antagligen fullt duglig den med, sen är den troligtvis billigare än vad 2253bw kommer vara när den släpps. Mailade faktiskt samsung idag och frågade om dom har något prel datum då 2253bw kommer hit, fick ett ganska uppmuntrande svar (snabbt också, bara nån timme efter att jag skickade mailet ):

"Hej David

Tack för ert email tillSamsung Electronics Nordic.

Vi har inget releasedatum men enligt våra uppgifter ska den börja
säljas under denna månad.

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

Med vänliga hälsningar
Samsung Support"

Så förhoppningarna växer, bara att hoppas att det stämmer någorlunda Tycker dock det verkar rimligt, skärmen har ju funnits ett bra tag i USA och säkert många andra länder så den borde va på g hit med.

Nästan lite sugen på att vänta på 2253bw nu när jag läste att den antagligen ska säljas under maj månad. Men jag hoppas priset blir som det motsvaras i USA, ungefär 2200 kr har jag för mig det var. Ifall det inte blir de priset blir det nog en 223bw istället då man kan köpa den för 1950kr från Tyskland i dagsläget.

gårdemyr