BankID "förbättras" - stödet för linux försvinner

Permalänk
Hedersmedlem

Det går att sparka igång i Debianbaserade Linux-OS iaf, men har en bekant med Gentoo som stöter på

$ ldd /usr/local/lib/personal/libai.so /usr/local/lib/personal/libai.so: /usr/lib/libcurl-gnutls.so.4: no version information available (required by /usr/local/lib/personal/libai.so)

vilket mest är ett problem för att det är ett problem, inte för att det är fel på versionen av libcurl-gnutls.so i sig. I Gentoo har den filen dock inte versionsinformationen tillgänglig på exakt samma sätt som i Debian/Ubuntu, och eftersom Nexus Personal är programmerat att dö ifall den filen inte är precis som den förväntar sig (även om den innehåller samma funktionalitet i övrigt) så verkar det inte gå att göra speciellt mycket. Något som är buslätt att fixa till om de bara tar tag i det. Liksom att lägga till att användarens webläsare kan heta Iceweasel istf Firefox, vips så stöder de fler OS.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag genomled några timmars frustration innan jag lyckades hitta denna sidan, vilket löste alla mina problem under 64-bitars Ubuntu 9.04.

http://ubuntu-se.org/wiki/NexusPersonal

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64