Märke: Björn Axén Fiber Fudge
Inköpt: Åhlens
Pris: 100kr
Beskivning: Passar till kort hår, ger schysst delvis glansig effekt och håller länge. Håret ser inte billigt ut som de gör med HMs gelwax, sportin wawes och dax wax utan det ser välvårdat och bra ut.
Betyg: 5/5
Märke: Wella Shockwave Go Matt Clay
Pris: 50kr
Beskivning: Ger håret en matt effekt och håller ganska bra, dock ingenting för den som vill ha perfekt frissa under hela dagen, så ska du ut på kvällen är det bara trycka på lite till blandat med vatten. Rekommenderas också till korthåriga.
Betyg: 4/5, bland det bästa jag hittat.
http://www.walgreens.com/dbimagecache/380283.jpg
Märke: SoftSheen Sportin' Waves
Pris: 80kr
Beskivning: Billigast vax av dessa alternativen och man får därför som ett brev på posten ett sämre vax. Vaxet håller kortast tid av dessa tre och har du som mig en frisyr som står upp så kommer några hårstrån börja luta sig framåt efter 3-4 timmar. Ett okej vax för yngre killar som gillar o smeta på duktigt o få en halft flottig frissa(inte så grovt som dax). Det funkar ENDAST på korthår.
Betyg: 2/5
För er med längre hår än 5cm har jag inget vidare att rekommendera ifall ni vill ha en stående frissa. Sen vill jag passa på att säga att långt hår med mycket vax är det äckligast o osmakligaste som finns!