Permalänk

Märke: Björn Axén Fiber Fudge
Inköpt: Åhlens
Pris: 100kr
Beskivning: Passar till kort hår, ger schysst delvis glansig effekt och håller länge. Håret ser inte billigt ut som de gör med HMs gelwax, sportin wawes och dax wax utan det ser välvårdat och bra ut.
Betyg: 5/5

Märke: Wella Shockwave Go Matt Clay
Pris: 50kr
Beskivning: Ger håret en matt effekt och håller ganska bra, dock ingenting för den som vill ha perfekt frissa under hela dagen, så ska du ut på kvällen är det bara trycka på lite till blandat med vatten. Rekommenderas också till korthåriga.
Betyg: 4/5, bland det bästa jag hittat.

http://www.walgreens.com/dbimagecache/380283.jpg
Märke: SoftSheen Sportin' Waves
Pris: 80kr
Beskivning: Billigast vax av dessa alternativen och man får därför som ett brev på posten ett sämre vax. Vaxet håller kortast tid av dessa tre och har du som mig en frisyr som står upp så kommer några hårstrån börja luta sig framåt efter 3-4 timmar. Ett okej vax för yngre killar som gillar o smeta på duktigt o få en halft flottig frissa(inte så grovt som dax). Det funkar ENDAST på korthår.
Betyg: 2/5

För er med längre hår än 5cm har jag inget vidare att rekommendera ifall ni vill ha en stående frissa. Sen vill jag passa på att säga att långt hår med mycket vax är det äckligast o osmakligaste som finns!

Permalänk
Medlem

Burkeen: håller med, för mycket hyrstyling blir aldrig bra. Det ska se "välvårdat" och prydligt ut

Tack för alla tips, fortsätt att mata på!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Märke: Lock Stock & Barrel 85 Karats
Inköpt: Frisör. (men finns också på www.snowdrops.com)
Pris: 219 kr Dyr, men den är dryg.. Blir inte så dyrt "per styling"
Beskivning: Luktar grymt gott. Ganska så lätt att tvätta ur. Man ser nästan stylad ut även om man sover med den. Jag kommer nog inte använda något annat än den på ett bra tag. Ger ett halvhårt resultat.
(om man vill ha något riktigt hårt rekommenderar jag Disorder i samma serie)
Betyg: 4,5/5

Passar också på att rekommendera schampot i serien. Lock Stock & Barrel Protein Thickening and Strengthening Shampoo. Riktigt gött schampo, luktar gott och håret blir lätt att styla.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

Märke: Sebastian Xtah Crude Clay
Inköpt: Hår Teamet i Södertälje
Pris: dyrt som satan, tror det kostade över 300.
Beskivning:Värt varenda krona. Smidigt, snyggt, lätt att tvätta ur.
Betyg: 139 av 139 vattenmeloner.