FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk

Jag har nu installerat FSX på min stationära dator och kom på att det hade varit halvkul att ha det på laptopen också (lär väl se om det blir spelbart).

Men, hur är det med aktiveringen? Har aktiverat spelet på min stationära nu, kan man köra "try" på laptopen? Vad skiljer "try" från att akivera?

Permalänk

Ska jag välja ?

Hej igen...

Jag fick returnera mitt grafikkort och tänkte då ställa frågan till Er som kan detta bättre än jag. Nu när jag haft problem med XFX Geforce 9800 GT och fsx, ska jag då välja ett annat GF 9800 GT från en annan tillverkare, t ex Gainward ? Vad har ni för synpunkter ? Eller ska jag gå upp och titta på ett
Gainward GeForce 9800GTX+ 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP ?

/ Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heintz.peter
Hej igen...

Jag fick returnera mitt grafikkort och tänkte då ställa frågan till Er som kan detta bättre än jag. Nu när jag haft problem med XFX Geforce 9800 GT och fsx, ska jag då välja ett annat GF 9800 GT från en annan tillverkare, t ex Gainward ? Vad har ni för synpunkter ? Eller ska jag gå upp och titta på ett
Gainward GeForce 9800GTX+ 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP ?

/ Peter

Eller så tar du ett av de mest pålitliga PCB-tillverkarna; Asus och Gigabyte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Törminejjtorr
Jag har nu installerat FSX på min stationära dator och kom på att det hade varit halvkul att ha det på laptopen också (lär väl se om det blir spelbart).

Men, hur är det med aktiveringen? Har aktiverat spelet på min stationära nu, kan man köra "try" på laptopen? Vad skiljer "try" från att akivera?

Tror att det ska gå att använda samma nyckel igen. Följden blir att du inte kan köra online med båda datorerna samtidigt skulle jag tro. Om det inte går får du väl ladda hem en "crack".

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Finns det någon kanonbra sida med många fina nerladdningsbara flygplan (freeware) som ni kan rekommendera? Eller är det bara att söka runt på nätet?

På tiden när jag lirade mycket FS2002 laddade jag ner endel plan, då fick man dock aldrig med 3d-cockpit utan bara 2d-cockpit. Hur är det med det numera? Eftersom att jag alltid spelar i 3d-cockpit och trivs bäst med det så vill jag inte gå över till 2d. Man känner sig så låst.

mvh /K

Visa signatur

// Charlie

Permalänk
Medlem

Avsim.com
Flightsim.com

Jadu. Gratis plan kommer sällan med en bra 3d-cockpit. Sånt har vi payware för.

Permalänk
Medlem

www.fsdownload.com

3D cockpit i nästan alla plan jag laddat ner.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Någon här som kör mycket med PMDG 747?

Jag har kört det väldigt mycket och jag behärskar nästan allt, har dock ett jäkligt jobbigt problem.

Jag har ställt in allting rätt för en ILS landning, 100% säker, men jag hamnar ändå alltid snett på banan.

Kan tillägga att jag inte har detta problem när jag kör med andra plan, så det är något som inte stämmer med pmdg.

Några idéer?

Kan tilläggas också att denna kille har exakt samma problem som mig, men ingen hade en lösning:

http://flyawaysimulation.com/postt33874.html

Permalänk

Hej Nofear2k

Har du uppdaterat din PMDG 747 installation ? Sökt på precisonmanuals forum ?

Finns en uppdatering från den 22 maj.
Update Name Description Download Size
747-400X V2.1 Update for the PMDG 747-400X (for FSX), released 22MAY08
http://www.precisionmanuals.com/file_library/servupd/PMDG747_...

Länk för intresse. Hört talas om Angle of Attack ? Om inte, så kolla följande länk. De släppte nyligen PMDG 747 training video.

http://www.flyaoamedia.com/

/ Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heintz.peter
Hej Nofear2k

Har du uppdaterat din PMDG 747 installation ? Sökt på precisonmanuals forum ?

Finns en uppdatering från den 22 maj.
Update Name Description Download Size
747-400X V2.1 Update for the PMDG 747-400X (for FSX), released 22MAY08
http://www.precisionmanuals.com/file_library/servupd/PMDG747_...

Länk för intresse. Hört talas om Angle of Attack ? Om inte, så kolla följande länk. De släppte nyligen PMDG 747 training video.

http://www.flyaoamedia.com/

/ Peter

Tyvärr så fungerade inte den uppdateringen.

Efter det så valde jag att ta bort hela FSX, installera det igen, defraga hårddisken i 2 timmar och prova installera det igen.

Äntligen! Nu fungerade det, måste ha varit något korrupt i FSX

Tack för hjälpen ändå

Permalänk

Kan inte spara Flight plans!

Någon som har samma problem?

Jag kan inte spara "Flight Plans" överhuvudtaget, inte heller ändra "default flight" till något annat än Friday Harbor. Frustrerande!

Annars fungerar hela installationen bra.

Kanske ska tillägga att jag kör Acceleration Pack.

Någon som vet? Har sökt på Google utan resultat.

Visa signatur

The Empire Strikes Back - @ Microsoft

Permalänk
Medlem

fråga på Fsnordic.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear2k
Någon här som kör mycket med PMDG 747?

Jag har kört det väldigt mycket och jag behärskar nästan allt, har dock ett jäkligt jobbigt problem.

Jag har ställt in allting rätt för en ILS landning, 100% säker, men jag hamnar ändå alltid snett på banan.

Kan tillägga att jag inte har detta problem när jag kör med andra plan, så det är något som inte stämmer med pmdg.

Några idéer?

Kan tilläggas också att denna kille har exakt samma problem som mig, men ingen hade en lösning:

http://flyawaysimulation.com/postt33874.html

Funderar på PMDG jag med, har några frågor om du har lust att svara?

1. Får man manual som går igenom hela checklistan?

2. Hur har du lärt dig det? trial and error?

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goldmund

1. Checklistor ingår. Tryck shift+f10 och sedan checklist. Det ingår även en pdf med checklistor.

2. Det är ett mycket kompliserat flygplan, så viss trail and error är det (iaf för mig).

Det som jag tyckte var svårast att få kontroll över var FMC, som kräver en hel del av användaren.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Manualen ingår som sagt som du kan se i tomtens inlägg.

2. Svårt i en början, men lägger du ner tid till att lära det grundligt från början så kommer du in i det ganska snabbt.

Jag använde mig av lite olika guider, den bästa är dock lite uråldrig, men det mesta fungerar fortfarande.

Länk: http://smithplanet.com/fs2004/pmdg/

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
btw, är det någon här som är intresserad av Aerosoft F-16? ser intressant ut. För övrigt letar jag efter exp paket som är verkliga, ex PMDG. Har ni några andra förslag? Airbus? Wilco 777?

Spelade mycket stridflygsim från Janes..ahh vilka minnen, men nu får man konvertera till civilflyg i brist på militärsim.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Avstängd

Är sugen på att ge mig på PMDG 747 men tror inte jag är redo än. Behöver enkelt sagt fler flygtimmar i andra plan.

FMCn bävar jag för, tyckte det var nog krångligt att lära mig GPSen

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Tack för svaren!
btw, är det någon här som är intresserad av Aerosoft F-16? ser intressant ut. För övrigt letar jag efter exp paket som är verkliga, ex PMDG. Har ni några andra förslag? Airbus? Wilco 777?

Spelade mycket stridflygsim från Janes..ahh vilka minnen, men nu får man konvertera till civilflyg i brist på militärsim.

Du har ju det helt oumbärliga IL2Sturmovi, och med expansionen eller fristående Pacific Fighters (IL2 1946 tror jag senaste heter, och innehåller alla expansioner osv från IL2 & PF) Rena fröjden både för ögat och för sinnet Och är det mer jet som lockar fans det ju iaf några jetflyg i slutet av kriget och likaså i nämda sim.

Det är faktiskt roligare när det smäller, exploderar och viner kulor!

Angående de låga FPSen i FSX, jag är faktiskt lite besviken på att det inte ens fungerar skapligt med en riktigt bra dator! Kör fortfarande FS2004 helldre då det defakto flyter på riktigt bra, med allt MAXAT, och då även ser betydligt bättre ut än FSX som knackar fram i halvdålig grafik med 10-15fps...
Väntar fortfarande på en mirakelpatch som ska lösa alla problem i FSX, men det har varit rätt dött från microsoft ang uppdateringar hitintills...

Ögongodis är inte det viktigaste i ett spel eller sim, men fan det skadar inte om det är riktigt snygt heller

Fins by the way (om ingen nämt det tidigare? Sorry i så fall!) ett tweak som ska höja prestandan rejält i FSX, utan dirrekt avkall på det visuella! Har testat det men märkte ingen större skilldnad på prestandan, men vissa har tydligen gått från 10-15fps till 30+ utan synbara förluster...
Det hela går ut på att man komprimerar om alla texturfiler i FSX, ah, det finns förklarat i länken här under, ska finnas en länk där man kan ladda ner hela texturpaketet oxå om man inte vill sitta och komprimera om allt själv Lycka och välgång!

http://www.youtube.com/watch?v=uYbVx1Zz3Us

(Skyller alla gramatiska fel, samt felstavningar på min svenska fröken från låg och mellanstadiet! Dont blame me

Visa signatur

Börjar fungera bättre nu....

Permalänk
Medlem

om ni vill ha något ännu svårare än PMDG 747 så finns ju Maddog!
Men snart (om det inte har släppts) så finns ju MD 11 från PMDG.
Ang 777 så var det en besvikelse. Project openskys 777 är snyggare. använd annars Wilcos 777 i project open skys 777!

Permalänk

Hallå igen, uppdatering...Nytt grafikkort...

Hej Vänner !

Som ni kanske har följt här på forumet, så har jag haft problem med fsx och att när jag kör vc läge, så hackar/släpar det efter och flyter inte riktigt 100%. Stolparna blir taggiga och bilden ryckig då jag tittar mig runt i cockpit... Nu har jag installerat det nya kortet och det blev ett Gainward 9800GTX. Starta upp fsx och samma effekt..:( suck
Nu kan jag dock köra sim utan blå skärm, så något knasigt måste de har varit med XFX 9800 GT kortet som jag ska returnera. Jag har haft en kompis här och vi har provat olika saker, bl a att testa hans skärm till min nya dator och effekten är den samma. Hans skärm har 8ms och min 5ms. Det vi kom fram till ikväll var att det funkade bäst om jag skruvade ner upplösningen i fsx till 1280x960*32 och körde target frame rate på ~30 fps. Det jag undrar över är varför jag trots olika lägen(0-100fps som target), bara får ~8 fps(shift+z). Jag blir INTE klok på det här !!!!!!

En frustrerad it-tekniker

Permalänk
Medlem

Testat att ominstallera FSX? Ominstallera windows?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa er om att PMDG har nu i veckan släppt MD-11 planet.

http://www.precisionmanuals.com/priv/pages/prod/fsx/md11.html

Kan utan tvekan säga att det är det roligaste flygplan jag har använt mig utav, otroligt roligt och avancerat.

Är man nybörjare så finns det även med ett tutorial flight mellan heathrow och zurich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear2k
Tänkte bara tipsa er om att PMDG har nu i veckan släppt MD-11 planet.

http://www.precisionmanuals.com/priv/pages/prod/fsx/md11.html

Kan utan tvekan säga att det är det roligaste flygplan jag har använt mig utav, otroligt roligt och avancerat.

Är man nybörjare så finns det även med ett tutorial flight mellan heathrow och zurich.

600 SEK för ett enda flygplan, nee tack. Men hade varit kul och testa det.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
600 SEK för ett enda flygplan, nee tack. Men hade varit kul och testa det.

I just denna stund blir det bara 599,177 SEK ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tänkte tipsa om FS Host spy. ett program där man kan flyga med fs9 och fs 2002 och Fsx tillsammans! Riktigt roligt om man har någon som flyger tex fs9!

Permalänk

Hur fan kan det funka? Blir det inte knas om man landqar på en flygplats, t ex att landningsbanor ligger lite fel osv?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen Joystick...
Går spelet ens att flyga vettigt med mus/tangentbord?

Hur skall man ställa in det då?

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem

Det rekommenderas VERKLIGEN att du har en spelenhet för att styra istället för mus/tgb.
Högerklicka varsomhelst i spelet och aktivera Mouse Yoke så styr du med musen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Det rekommenderas VERKLIGEN att du har en spelenhet för att styra istället för mus/tgb.
Högerklicka varsomhelst i spelet och aktivera Mouse Yoke så styr du med musen.

Ah, vart mkt lättare då

Men får nog ta o köpa mig en billig joystick så man kan leka lite

Hm, några andra tips och tricks för en nybörjare, så man slipper sitta o läsa igenom massa tutorials etc?

Finns det nått vettigt ställe att ladda ner Gratis-addons, typ Flygplan, mer detaljerade scenarios osv? Kanske t.om. Sverige/Stockholm?
Vet att när jag började lira Flightsim 98 fanns det hur mkt som helst att ladda ner!

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem

Kolla inlägg #1

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonisse26
tjena på alla
jag har en fråga,det är angående installationen av ett add on till fsx,så här ska jag göra står det

Crack
1. go to C:\Documents and Settings\Username\Local Settings\Temp

men saken är den att jag inte hitatr den här mappen,jag har letat o letat vart finns den??hur gör man,har xp på dator med sp3.SNÄALLAAAA hjälp mig

Ajajaj, köp tilläggen!