Terrorister i World of Warcraft

Permalänk
Melding Plague

Terrorister i World of Warcraft

Enligt amerikansk militär kan World of Warcraft användas för att planera terroristattacker i den riktiga världen. Ett planerat anfall i spelet skulle kunna motsvara en attack på exempelvis Vita Huset i USA.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hehe.. typiskt amerikanare, räddaste folket på jorden.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Och dummaste

Permalänk
Medlem

Men sluta nu.....

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Medlem

I LoL'd irl.
är dem seriösa eller?
visst man skulle kunna, men det låter... långsökt..

Permalänk
Medlem

Haha xD Så löjligt. Typiskt usa...

sen står det warcraft of warcraft i artikeln:
"I demonstrationen visar Toavs en dialog mellan två spelare, som planerar en attack på ”White Keep” i "Stonetalon Mountains". I detta fall är det dock inte Warcraft of Warcraft som åsyftas utan Vita Huset."

Permalänk
Medlem

Det här var det minst genomtänkta jag läst på länge.

Ja visst kan terrorister anänva WoW som kommunikationsplatform. De kan också använda oändligt många andra, exempelvis krypterade mejl/brevduvor/hemsidor/IM/telefon/etc/etc...

Ska vi förbjuda/kotrollera alla kommunikationsmedier?

eaSe

Edit -o

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

Ha fan va gött om USA blir pönad av ett online spel ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Minns ni inte när det var världens liv för att "TERRORISTER TRÄNAR SOLDATER MED HJÄLP AV SPELET BATTLEFELD!!!" och aftonhorans "experter" sa att det borde vara hårdare kontroller på vem som får tag på sånt etc?

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk

De skulle kunna använda vykort också.
En bild på vita huset och text på baksidan där det står "Vi ses den 11 september, jag har skaffat biljetterna. Kramar Ali."

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaSe
Det här var det minst ogenomtänkta jag läst på länge.

Det är alltså det mest genomtänkta du läst på länge?

Permalänk
Medlem

Toffe dom har ju faktiskt ganska bra grunder till och vara rädda också!

Men att onlinespel skulle ha med terrorist organization och göra är ju löjligt.. då hade ju en ritning på vita huset i paint funkat bättre! ;D

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DegJ
I LoL'd irl.
är dem seriösa eller?
visst man skulle kunna, men det låter... långsökt..

Långsökt kanske ja... men då blir de inte upptäckta så lätt alltså.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphexan
Minns ni inte när det var världens liv för att "TERRORISTER TRÄNAR SOLDATER MED HJÄLP AV SPELET BATTLEFELD!!!" och aftonhorans "experter" sa att det borde vara hårdare kontroller på vem som får tag på sånt etc?

Samma med CS förmodar jag

Permalänk
Medlem

Öh, undrar hur många bilder och kartor man kan hitta över DC på nätet ?
Paranoida amerikaner är vad dom är.
Resultat ungefär 189 000 000 vid sökning efter Washington DC på Google, varav 29 600 är bilder och kartor.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
De skulle kunna använda vykort också.
En bild på vita huset och text på baksidan där det står "Vi ses den 11 september, jag har skaffat biljetterna. Kramar Ali."

HAHA

Förövrigt så är detta störtlöjligt!

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee

rofl.

..................................................................................................................

Det låter fånigt ja, men som världens "mäktigaste" land måste de hålla på med sådant, om det var turning torso som blev nersprunget av ett plan tror jag vi skulle varit mycket mer på alerten.

men WTF.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Visar på förfallet i skallen på jänkarna

Permalänk
Avstängd

Terrorister kan ju planera attacker med penna och papper också. Eller Doom, CS, MSN eller vad som helst.

Wow, terrorister i World of Warcraft! ZOMG!
Äntligen en anledning för grabbarna på FBI, CIA och DHS att få spela WoW på arbetstid.

Terrorister spelar WoW, oh nej! Snabbt, stäng ner WoW servrarna!

Permalänk
Medlem

Ungefär lika korkat som att japanska regeringen var rädd för att PS2-processorer skulle användas till kärnvapen.
Vart är mänskligheten på väg...?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Jag tror på en kombo, det finns folk som använder/kan använda, men det finns samtidigt bättre sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee

Hehe

"De skulle kunna använda vykort också.

Bäst att dom börjar läsa igenom alla brev som skickas då, eller vänta, det kanske dom gör!
Men mailen kan dom ju lära från sverige, FRA... Dom har säkert redan något.

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Avstängd

Detta är bara ren sarkasm från professorns sida angående senaste årens paranoiautveckling i USA.

Hoppas jag.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompalaz
Hehe

"De skulle kunna använda vykort också.

Bäst att dom börjar läsa igenom alla brev som skickas då, eller vänta, det kanske dom gör!
Men mailen kan dom ju lära från sverige, FRA... Dom har säkert redan något.

Hahha...gillade texten på vykortet.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk

De gånger jag planerar terroristanfall använder jag faktiskt mobilen, datorn och det faktum att det går att träffa folk på riktigt.
Över onlinespel har jag då aldrig hittat på något terroristhyss.

Jag är med i terroristgruppen FRA: Fattiga (som) Rakar Adelsmän.

Pah, larvigt, va?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Haha, dagens

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Hmm, google maps verkar inte ha varit i Washington över huvudtaget ?
Amerikanarna är väl för paranoida för att tillåta det då...
Goggle maps är förresten livsfarligt, fastnade i San Franciscos gatuvy i över en timma!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Äntligen ett steg i rätt riktning, förbjud alla mmo's! Så man kan sova lugnare om nätterna.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

långsökt... USA luktar obildat, som vanligt! fanatiker

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

World of terrorcraft.