Permalänk

Logitech G15 (v1) vs G15 v2

Hejsan!

Jag ska köpa nytt tangentbord men kan f*n inte bestämma mig.
Jag har sökt efter svar och andra trådarmen aldrig fått tillräckligt med information för att bestämma mig, så därför gör jag nu ett eget försök.

Det jag vet är att G15 är större och har fler macro-knappar (G-knappar) än v2. Det jag också vet är att "originalet" har ett volymhjul vilket v2 har knappar för. V2 är oranget, men läste någonstans att detta går att byta, stämmer det? Har nått ändrats rent tekniskt i v2? Berätta gärna annat om 2an, det är den jag vet minst om och det är därför ettan jag har fastnat mest för men det finns fortfarande en liten procentuell del i 2an som gör att jag sitter i den position jag sitter....

Hjälp mig nu!
//Jompa

Permalänk
Medlem

Det är inte mindre macro-knappar utan dom har gjort så att du har en rad med 6 knappar och 3 knappar ovanför som säger om första knappen ska vara G1, G7 eller G13 (Det är en liten liknelse med V1), så det finns totalt 18 macrofunktioner på ett G15 v2.

Varför vill man ändra färgen på tangentbordet? Det är ju snyggt med den här orangea färgen, den passar ju perfekt till G5 v1.

Men förutom det du nämner så tror jag inte att det är så stor skillnad.
Jag rekommenderar iaf G15 v2.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

Nej fy, G15 v2 är sjukt fult, skulle inte alls kunna tänka mig att skaffa det.
När mitt G15 v1 går sönder eller jag behöver ett nytt så blir det ett Roccat Valo eller ett G11.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xynter
Det är inte mindre macro-knappar utan dom har gjort så att du har en rad med 6 knappar och 3 knappar ovanför som säger om första knappen ska vara G1, G7 eller G13 (Det är en liten liknelse med V1), så det finns totalt 18 macrofunktioner på ett G15 v2.

Varför vill man ändra färgen på tangentbordet? Det är ju snyggt med den här orangea färgen, den passar ju perfekt till G5 v1.

Men förutom det du nämner så tror jag inte att det är så stor skillnad.
Jag rekommenderar iaf G15 v2.

Ja, v2 har 6*3 G-knappar medan v1 har 18*3 G-knappar. Jag vill ku nna bta färg för att:
1. Jag gilalr inte den orangea
2. Oranget passar inte med nåt annat i mitt rum/resten av datorn. Dessutom har jag en G9a inte en G5a

Permalänk
Medlem

Fel av mej då alltså, jag hade för mej att det var lika många macroknappar på v1 som på v2.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett G15 v.2 idag, helnöjd. Huvud anledningen till att jag inte köpte v.1 var att det lyste blått... skulle inte passa in med resten, sen tycker jag personligen iaf att den är snyggare än v.1 men det är väll en smak sak.
Bytte upp mig från ett Saitek Cyborg Keyboard. Inte mycket skillnad direkt förutom LCD displayen, möjligen det bättre stödet för macro knappar i spel men det lär jag endå inte använda.