8800GT presterar kasst i Crysis warhead

Permalänk
Medlem

8800GT presterar kasst i Crysis warhead

Hej köpte mitt XFX 8800GT 256mb i april, har fungerat bra tills nu. Det presterar väldigt dåligt i nya Crysis Warhead. Jag har kollat datorn efter virus, hittar inga. Strömkabel inkopplad, har 500W nätagg. Tillräcklig kylning, även regjord, använder Zalman VF900-Cu. Nyaste drivrutinerna till cpu och gpu och moderkort. Det flyter på "okej" på 1280 x 720 och allt annat på minimun, men det kan hacka till ändå nångång. Har ingen aning vad jag ska göra åt detta.

Övriga saker i datorn
2st 500gb hhd
msi P965 Neo2
Q6600 cpu
4Gb ram
XFX 8800GT 256mb gpu
NorthQ 500W nätagg

Permalänk

Jag tror det har att göra med att grafikkortet har så lite minne, just crysis har väldigt mycket texturer och annat och antagligen så blir videominnet fullt vilket gör att datorn måste spara det på hårddisken/ram-minnet vilket gör att man får massor av hack när grafikkortet sedan ska "hämta" grejorna därifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Jag tror det har att göra med att grafikkortet har så lite minne, just crysis har väldigt mycket texturer och annat och antagligen så blir videominnet fullt vilket gör att datorn måste spara det på hårddisken/ram-minnet vilket gör att man får massor av hack när grafikkortet sedan ska "hämta" grejorna därifrån.

Svarar fler som dej blir de nog ett nytt grafikkort innan helgens slut

Permalänk
Medlem

yepp klart grafikkortet är lite klent för ett spel krävande som warhead

Permalänk
Medlem

Jag har ett 8800GT med 512mb minne och spelet flyter på rätt hyfsat för mig så det är nog minnes brist för dig!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Jo samma här. har ju nästan samma komponenter som dig i övrigt och för mig flöt spelet helt ok i DX9 läget med det mesta på high/v-high @ 1280 i upplösning.

Permalänk
Medlem

Blir till att köpa ett nytt grafikkort då! tack för svaren