Permalänk
Medlem

Crossfire och nätagg

Har gjort en tråd tidigare och vi kom fram till att mitt 8800gt 256mb räckte till, till det nya crysis warhead. Så ser man ju en söt liten annons ifrån komplett här på Sweclockers med ett HD 4850 för jävla billigt pris, då börjar de knastra till i huvudet. Har läst att Radeon kort är så bra till crysis så ja tänkte, varför inte köra crossfire med 4850?

1. Har ett North Q 500W nätagg som är ca 1år gammalt, duger det till CF med 2 st 4850? Har Q6600, Msi P965 Neo-F V2, 2st 500gb HHD och 4st x 1gb ram, ett enkelt creative ljudkort och 4 fläktar sammanlagt med gpu, cpu fläkt.

2. Vilka spel stödjer CF? hade tänkt spela gta4, crysis warhead, diablo 3, starcraft 2, allså dom stora speltittlarna.

3. Framtidssikt, Är det värt att lägga pengar på grafikkort nu eller kommer det nya grafikkort snart för bättre priser?

4. På mitt Moderkort står det Crossfire supported, men blir lite skeptisk till det när det är bara en pci-e 2 kontakt, men det finns en till kontakt strax under. Den gula på bilden. Mitt grafikkort passade rakt in i den förövrigt.