Skiljer det något mellan Coca Cola Zero och Coca Cola Light?

Permalänk
Medlem

Skiljer det något mellan Coca Cola Zero och Coca Cola Light?

Skiljer det något förutom burken och målgrupperna de vänder sig till?
Det är numera samma sötningsmedel, aspartam, i båda.

Vilken är godast?

Diskutera!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Vanlig cola! Zero blir man törtigare av och light smakar som att man suger på en sockerbit

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Jag tycker mig ana mindre eftersmak i Zero vilket gör den godare. Efter att helt slutat med vanlig Cola kan jag enbart dricka Zero, vanlig blir så jäkla sliskig.

Permalänk

Att de heter Zero eller Light?

Nja. vet de fan. köper de sällan. dock så känns de stakare än vanlig cola enligt mig. fast iofs dricker jag sällan cola.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Zero innehåller aspartam, Light innehåller suraculos eller hur det stavas.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Zero innehåller aspartam, Light innehåller suraculos eller hur det stavas.

Inte längre.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Zero är helt klart godare än Light, imo. Light smakar diskvatten. Vanlig cola kan jag bara dricka under bakfyllan nu, den smakar alldeles för 'sliskigt' som Sprucetwig säger.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tyckte aldrig om light.... och zero smackar nästan vatten
Bästa jag drack var chery cola eller vad det heter... men tror inte att det finns i sverige...

EDIT:
Det hete "cherry coke"

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Inte längre.

Men visst är Pepsi Max VIDA överlägsen alla andra coladrycker?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Tyckte aldrig om light.... och zero smackar nästan vatten
Bästa jag drack var chery cola eller vad det heter... men tror inte att det finns i sverige...

EDIT:
Det hete "cherry coke"

Du kan bla beställa på www.grays.se (Eller var det .com?)

Finns också på NK och City gross butiker brukar ha.

Ont, Zero och light gillar jag inte smaken på!
Ska vara "Original" eller Vanilla.. dock börjar min vanilla ta slut så måste köpa mera!

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Inte längre.

Men visst är Pepsi Max VIDA överlägsen alla andra coladrycker?

Jag känner inte så stor skillnad mellan Pepsi och Pepsi Max. Kan bero på att jag aldrig druckit det enda precis efter det andra men ändå.

Jag håller med dig Coca Cola är INTE lika gott som Pepsi (Max).

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Vanlig > Zero > Light tbh

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Zero lanserades ju for one purpose only, att få män att dricka sockerfritt
Har ni inte sett reklamerna?
Tydligen har Coca Cola Company enligt undersökningar kommit fram till att Light säljs i större mängder till kvinnor

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Zero lanserades ju for one purpose only, att få män att dricka sockerfritt
Har ni inte sett reklamerna?
Tydligen har Coca Cola Company enligt undersökningar kommit fram till att Light säljs i större mängder till kvinnor

Light är kärringdricka med andra ord?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Mailade och frågade för ca 1månad sedan.

To: konsumentkontakt@ccnordic.com
Subject: Consumer Contact : Produkter

Hejsan. Tänte bara fråga lite vad som är skillnaden mellan cocacola light och zero. Förutom de där med att zero är för män osv.
Är de olika på sucralos/aspartam ? eller nått?

Svaret:

Hej!

Tack för ditt mail.

Skillnaden mellan Coke Zero och Coca-Cola Light är bland annat att det har helt olika formula, alltså recept. Det är även olika sötningsmedel i dem. Coca-Cola Light får sin söta karaktär av sötningsmedlet Sukralose, medans Coke Zero sötas av Aspartam. Anledningen att man valt olika sötningsmedel är helt enkelt att de har lite olika smakkaraktärer, de passar sig helt enkelt bäst till respektive formula för att få den smakupplevelsen man önskar.
Smakmässigt kan man säga att Coke Zero placerar sig mellan vanliga sockersötade Coca-Cola och Coca-Cola Light.

Jag hoppas att du gillar vår Coke Zero lika mycket som vi!

Hälsningar,
Calle
Konsumentkontakt
Coca-Cola Drycker Sverige AB

Permalänk

Eh, verkar märkligt då det väl är över ett år sen dom bytte tillbaka till aspartam i light.

Permalänk

ja kollade innehållsförteckningarna på ÖB en gång...
Zero innehåller en gnutta mer salt, låt säga 0,5 mg......

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

coca zero smakar exakt som pepsi max.
det jag kan märka skillnad om är att om jag inte har ätit på ett tag får jag skit ont i magen när jag dricker zero eller pepsi max, alltsså kanske inte ätit på 4-5 timmar, men light så får jag inget sånt sug i magen.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Gillar fortförande Light mer, särskillt när man dricker på burk! På plast-flaska blir det en mycket tråkigare smak av någon anledning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Är det inte Coca Cola Zero som skummar som bara tusan? Jag vill minnas att jag har valt den i drickautomater ute och det typ bara har blivit skum, sedan vänta ett bra tag och fylla på och så skum igen.. Därefter ger jag upp och fyller muggen med vanlig cola. Det har hänt flera gånger för mig(varenda gång), varvid jag aldrig väljer den längre.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Passande att vi hade ett arbete om detta som ska vara inne imorn.

Coca Cola Zero's reklamfilmer är det ju oftast menat att det ska vara coolt att dricka Zero (motorcyklar,lättklädda fruntimmer osv..)

Medans på Cola Light's filmer så är de glada smala tjejer som "lever livet".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eh, verkar märkligt då det väl är över ett år sen dom bytte tillbaka till aspartam i light.

Konsumentkontakten är nog inte lika upplyst som dig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Varför är Cola på glasflaska godare :P?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim

För att det bara är aningen för dyrt för att vara värt att köpa till kvällen.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Gillar fortförande Light mer, särskillt när man dricker på burk! På plast-flaska blir det en mycket tråkigare smak av någon anledning.

Du kan ju inte dricka light! Den är ju för kvinnor Har du inte sett reklamerna

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Konsumentkontakten är nog inte lika upplyst som dig.

Tydligen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim

Placebo är bra skit!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wikipedia är ju inte den säkraste källan direkt... Sen är det där Diet Coke, och inte Coca Cola Light som vi har här i Sverige.

http://www.coca-cola.se/contentstore/se_SV/pages/products/coc...

Permalänk
Medlem

Dricker bara Zero.
Helt klart godast, light smakar.. konstigt?
Och som många andra säger smakar vanlig cola sliskigt..

Permalänk
Avstängd

jag säger så här coca cola original ftw, coca cola light/zero smakar verkligen kemikalier. Btw ni som dricker light/zero för att bli smala så har ni fått det runt bakfoten då man blir fet av konstgjord socker;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Btw ni som dricker light/zero för att bli smala så har ni fått det runt bakfoten då man blir fet av konstgjord socker;)

Ett ord; Diabetes.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |