GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem

Skall berätta att jag har installerat det, men kan ej börja spela förrän det har släppts officiellt, under installationen så kopplar man upp sig mot internet och där så kollar de ifall "tiden är inne"

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Va? GTA? Ute?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

Jag klår ju recommended på allt. Iofs är grafiken precis på gränsen fast mitt 3870 är ju överklockat. Vafan står 3870 tillsammans med 8600?? Fördomar minst sagt..
Undrar hur det kommer prestera på min dator.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Va? GTA? Ute?

Antar att det var en nybörjare som inte riktigt tänkt sig för när han/hon satte fram spelen. ^^

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

ALI! Du måste installera och se om du får igång spelet, det är flera som har fått det redan och det verkar vara någon sorts spärr tills på tisdag/onsdag...

Alltså nu blev jag helt till mej, kommer nog få det redan på måndag då? :S

EDIT: Var så uppspelt så jag läste inte klart. Det lär bli på tisdag man kan aktivera antagligen, om dom inte gör delay i europa... vetifan, kanske att alla registrerar sig mot usa? Men jag skiter i vilket, jag vill bara hålla det i handen.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Avstängd

Spore, Far Cry 2, Command & Conquer Red Alert 3 var det många som bojkottade tack vare "SecuROM och DRM"... ska ni bojkotta Grand Theft Auto 4 också? Eftersom det också har det skyddet.

Permalänk
Medlem

alltså gta4 är fan det mest prossesor krävande spelet idag.. min E8400 tycks inte räcka till för att spela det på högsta. http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typoon
alltså gta4 är fan det mest prossesor krävande spelet idag.. min E8400 tycks inte räcka till för att spela det på högsta. http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Det har väl stöd för fler än två kärnor har jag för mig, där fysik till exempel körs på en (fysiken är ju extremt avancerad i just gta4).
Skoj för oss som pungat ut för många kärnor att äntligen få lite valuta för pengarna. Men ditt problem har antagligen att göra med drivrutiner och optimering.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

drivrutiner? i en prossesor? finns ju inte...

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem
Citat:

Får samma resultat, overklockade min processor med 200mhz och plötsligt så kom jag strax under recommended ;). Överklocade den till 3GHZ och klarade recommende :D, (X2 4200+ 2.2GHZ stock)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typoon
drivrutiner? i en prossesor? finns ju inte...

Grafikkortet förstås (DirectX/ForceWare/Catalyst). I och med att din processor knappast - rent rimligt - inte bör vara någon form av flaskhals. Men sedan kan man ju se bios som en form av drivrutiner till exempelvis din processor.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Hehe lol på rekommenderade settings enl sign:

FAIL!

Gillar den inte XP eller Tydligen inte gfx-drivare eller ljud-drivarna.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man ska behöva logga in med massa konton om man köper via Dteam? Slipper jag alla kopieringsskydd med Steam?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Någon som har koll på om man ska behöva logga in med massa konton om man köper via Dteam? Slipper jag alla kopieringsskydd med Steam?

Steam har sin egen version av kopieringsskydd.

Permalänk
Medlem

Skusty: Riktigt bra sida du länkade, tack så mycket! Har aldrig sett en sån sida innan :O.
Jag fick lite under mitten men ska köpa nytt grafikkort snart så då kommer jag nog komma till knappt under recommend

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

Fan trodde mitt graffe skulle räcka men det hamnar precis ovanför minimum. =/
Dock så nära recommended totalt.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Jag kommer bara slutet på minimum med min dator. det ända som inte är över recomanded är prossesorn. kommer inte jag kunna köra på högsta tycker det är konstigt..
Datorn
GPU: 260gtx
Ram:4gb
CPU:E8400
osv

Permalänk
Medlem

Här är länk till readme-filen: http://www.gtalegende.com/imgdivers/1227990201ReadMe.txt

Här är bilder på paketet och innehåll: http://www.gtalegende.com/

Dold text

Verkar som om äldre datorer ändå kommer klara spelet på minimum, ni som inte tar er över Recommended oroa er inte, jag gör det inte riktigt heller med mitt 3870 (överklockat), 5gb ram och 8400 men jag kommer antagligen rulla spelet på medium/high.

Citat:

NVIDIA:
General:
Occasionally the tree leaves will appear as square boxes.

6000/7000 series cards:
Cars do not show damage.
Changing the resolution or minimizing the game can sometimes result in visual
corruption. You can restart the game to resolve this issue.

ATI:
General:
A slightly visible diagonal line appears across the screen.

1900 or less series cards:
Cars do not show damage.

3600 series cards:
Can show very noticeable banding.

3870 X2:
Rain drops show up as bright white / red dots on screen

Crossfire game side bugs:
Interior and Night time shadows blink until approached.
When transitioning from interior to exterior the screen will pulse with different
intensities of light for a few seconds.
On occasion the water will jitter rapidly.

EDIT: Oroa er heller inte över Known Issues, det betyder inte att det är så här jämt utan om det råkar visas så är problemet kännt. Patcher lär nog fixa detta senare. Jag börjar bli lite rastlös, det är nog första gången jag längtar tills en måndag när det är helg.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Jag börjar bli lite rastlös, det är nog första gången jag längtar tills en måndag när det är helg.

Release är ju på onsdag den 3:e? Eller det kanske är något annat du menar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Release är ju på onsdag den 3:e? Eller det kanske är något annat du menar?

Jo, jag vet. Men spelet kommer antagligen innan den 3:de, egentligen längtar jag ju självklart tills dess men jag får gärna spelet innan så jag kan läsa igenom manualer och titta på fodralet i några timmar. ^^

Fast enligt Dustin skickar dom det inte förens på tisdag så jag lär väl få det på Onsdag ändå. Men det lär antagligen ta ett tag och installera så då håller jag mej sysselsatt.

Det bästa tiden är ju egentligen när man precis fått spelet och fodralet luktar härligt nytt och det håller på och installerar och man verkligen hoppas, blir lite som julafton när man var liten.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk

Hur många av er som ska köpa PC-versionen, har spelat det tidigare - eller är du förstagångsköpare?

Jag har inte det.

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

WoHoooooo!!!!
JulTema

ontopic;
Jag spelar aldrig konsolversioenrna först eftersom dem alltid är sämre, jag väntar alltid på ¨PC-släppen, eller hoppar över titlarna.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat på en suddig tjock-tv i någon timme, har dock inga minnen ifrån det.

Så jag har i princip inte spelat nåt innan nu, och det är tur det. Har lyckats att inte bli spoilad också.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

bara hoppas man kan köpa den på releasedagen nu då.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

tror ni det blir jobbigt med ett 1950pro 256mb?:P

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleepyoh
tror ni det blir jobbigt med ett 1950pro 256mb?:P

Tyvärr blir det tillochmed jobbigt med nyare kort än så =/

Permalänk
Medlem

Duger Sen är det endast CPU'n och grafikkortet (512 MB istället för 256 MB) som failar på rekommenderat.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat via Steam nu, så fick man ju Vice City på köpet.
Ska bli intressant att se hur 8800gts verkligen klarar GTA4.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Åååh jag klarade testet

;/

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz