ASUS RAMPAGE II EXTREME Passar inte i Antec 182B?

Permalänk
Medlem

ASUS RAMPAGE II EXTREME Passar inte i Antec 182B?

Ett ASUS RAMPAGE II EXTREME passar inte i ett Antec 182B miditower eller?

Visa signatur

Pommes

Permalänk
Avstängd

Vet inte då Moderkortet tydligen är av typen EATX eller vad jag läste mig till på Sweclockers test av dom nya X58korten, så jag tror inte det, dom ser ju väldigt mycket bredare ut an dom gamla hederliga ATX korten!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Kolla på Antec.com där finns alla uppgifter

P-190 Fits up to ExtendedATX (12" x 13")
p-180 Serien Motherboard Compatibility: Mini ITX / Micro ATX /
Standard ATX

Uppgifft från Asus.com

Formfaktor ATX Form Factor
12 inch x 10.6 inch ( 30.5 cm x 26.9 cm )
* One inch greater than standard ATX form factor

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Det bästa är att kolla måtten, ett E-ATx kort är 1" eller 25,4 mm bredare. Jag kollade i mitt Antec 900, och där har jag ca 50mm tillgodo,så där ska det gå in, även om det blir trångt, vet ej om ett 182B är större än ett 900 chassi,men det borde inte vara mindre inuti. Inom en snar framtid blir det ett nytt system med X-58. VEDMA.

Permalänk
Medlem

om du fortsatt läsa tråden du frågade mig i så hade du fått svaret . Skruv positionerna är samma men kortet är 2,5 cm längre på höger sidan utanför sista skruvarna. Bara kolla så det utrymmet finns.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
om du fortsatt läsa tråden du frågade mig i så hade du fått svaret . Skruv positionerna är samma men kortet är 2,5 cm längre på höger sidan utanför sista skruvarna. Bara kolla så det utrymmet finns.

Ja, jag vet. Men jag gjorde denna tråden innan jag frågade dig.

Visa signatur

Pommes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusse
Ja, jag vet. Men jag gjorde denna tråden innan jag frågade dig.

aha

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
aha

Visa signatur

Pommes