Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Han har ju så stort trumset så han har 2 pallar, så han springer emellan Titta på "Live at Budokan", rätt shysst konsert:)

haha coolt värre. Thomas lang trumset är inte häller att leka med :] han har typ 12 st single pedaler(sonor gigant step kostar 3200 styck xD) på sitt digitala set och 9 på sitt vanliga.

Vanliga : http://www.thomaslang.at/sticktrix/images/Wallpapers_ThomasLa...

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

http://myspace.com/marcussderberg

Gamla gamla inspelningar Från när jag började öva på att improvisera osv.

Permalänk
Medlem

El gitarr på en les Paul kopia, spelat sen slutet av augusti förra året.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

plinkat gitarr 12-13 år, lirade rätt mycket i början, sen har man bara plockat upp den lite då och då, men nu när jag blivit arbetslös så blir det runt 1-5h/dag
kan väl även lite simplare grejer på elbas och trummor...

Permalänk
Medlem

Spelat gitarr i två år. Köpte förra året en ny gura, stålsträngad Tanglewood, ett av de bästa köp jag gjort. Och nu för några veckor sedan så köpte jag två munspel.

Har väl kommit in i en mindre svacka i gitarrspelandet, men det blir det väl ändring på snart. Munspel är också djävligt roligt

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Snarare fult.

Gillar man spelkänslan av två enkelpedaler så är det en annan sak. Så satans jobbigt att hålla på att bära hit och dit samt stämma. (Inte att det är så svårt att stämma trummor...)

Största nackdelen med dubbelpedaler som är sjukt iriterande ,är att den vänstra aldrig kan få samma känsla som den högra.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Jadu. I rummet står en elgitarr (Ibanez sa160qm), en elbas (Ibanez GSR200), en klassisk (Cort AC-15), en akustisk (Squier SD-3 BBL) och ett kayboard (Yamaha PSR 270). Sen har jag två små stärkare till basen och elgitarren samt en digital effektpedal. Tyvärr har jag inte tid att spela på grejerna så mycket längre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kort och gott: Spelar piano hyffsat (tillräckligt bra för att folk ska uppskatta det), men spelar även lite gitarr, munspel och Tin/Low Whistle. Lärde mig musik för fyra år sedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonsas
Det enda jag gör är att jag spelar lite piano lite då och då. Är så gott som självlärd i det lilla jag kan och jag är usel på att spela, men ack så roligt det är.

Funderar på att köpa mig en gitarr och hoppas på att jag kan bli lite bättre på att spela på den.

Påminner lite om mig själv.
Skaffade ett riktigt piano för fyra år sedan och dåvarande flickvännen lärde mig läsa och förstå grunderna i den "grekiska skriften av prickar på och emellan linjerna", vilket jag är evigt tacksam över.

Innan detta, vid 20 års ålder, har man trott att man är helt tondöv och inte har en chans... men efter en flytt hemifrån så har jag insett att man har alla möjligheter att kunna hitta nya intressen, iallafall när man har en inkomst.

Mitt steg efter att lära mig läsa noter halvtaskigt var frekventa besök till biblioteket för att låna notböcker för nybörjare och även lite musikteori.

Övade och spelade allt från 10 minuter till 2 timmar varje dag. Stackars grannar. Men det gav resultat och sådan otrolig avkoppling.

Spelar fortfarande, har dock skiljts från mitt ackustiska piano efter en flytt till annan ort, men har kvar en gammal Roland-synth, men känslan är inte alls i närheten. Mitt förra piano har mamma fått ärva, så det blir lite plink på det ibland

Utöver pianot så har jag experimenterat lite med gitarr, kan standard-ackorden men att hitta nå riktigt flyt är svårt - men det går med lite övning. Utöver en gammal bjärton-gitarr har jag en liten ukulele (billig sak från musikbörsen) som kan vara kul att plinka på, men svårt att få något vackert ut från den ;).

Spelar även Tin Whistle! Har två st kortare, i D och F och även en Low-D (Dixon) som är riktigt mysig att spela på. Har väldigt stora händer så det fungerar för mig att spela med vanlig tin-whistle grepnning (dvs inte säckpipsfattningen som är vanlig). Är ingen höjdare på att spela på dom, men det går. Föredrar lugnare låtar, vilket Low-D'n lämpar sig bra för.

Utöver några Tin Whistles, gitarr, ukulele och synth äger jag även några "lergökar", ett par munspel och... en Näsflöjt! (mycket humor).

Även om det i princip bara är pianot som jag kan spela på en sådan nivå att folk tycker om att lyssna på det, så är de övriga instrumenten roliga och intressanta. För varje nytt instrument jag lärt mig hur de fungerar, och spelat lite på, så finner jag något nytt som jag kan ha nytta av vid pianospelandet.

Bland det mest intressanta jag har upplevt med mitt musikspelande var nog trots allt i Lord of the ring Online, där jag kunde koppla synten till spelet och "spela live" för andra åskådare, där de sedan skänkte pengar Passar på att länka till en av två inspelningar för skojs skull. Lagg gör det lite klurigt, men det bjuder jag på.

Kikar ni in mina andra videos finns det nog nån där jag improviserar lite lätt på pianot.

http://www.youtube.com/watch?v=pHW5yYSegZs

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Har bankat gitarr i sisådär 9 år nu.
Har en Gibson SG standard och en fin 200w marshall stärkare.
Sen har jag en massa akustiska med av varierande kvalité.

Permalänk

Nightcrawl, ett tips är att kolla in Second Life. Där finns det definitivt ett inslag av liknande saker. Finns nog många organisationer i SL som är intresserade av människor som spelar musik live

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag har spelat piano i 9 år nu, köpte en nybörjargitarr nyligen men det går rätt trögt, så jag håller mig till tangenterna. Har kommit till ett trappsteg i min utveckling som innebär att jag måste börja öva mer än 3 timmar om dagen för vidareutvecklas. Jag väljer hittills att satsa på annat, men snart kanske man är arbetslös och börjar idiotöva...

Min MySpace: myspace.com/simeon

Ett par klipp på tuben: youtube.com/watch?v=tNAmaJe6HCs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Jag har spelat piano i 9 år nu, köpte en nybörjargitarr nyligen men det går rätt trögt, så jag håller mig till tangenterna. Har kommit till ett trappsteg i min utveckling som innebär att jag måste börja öva mer än 3 timmar om dagen för vidareutvecklas. Jag väljer hittills att satsa på annat, men snart kanske man är arbetslös och börjar idiotöva...

Verry Nice, chill musik ftw

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Har spelat gura i 1år snart men lärt mig mycket på den tiden.. Tur att man har musikintresserade kompisar också då blir det så mycket roligare! Sång har man gjort mest på fyllan förut men intresset har väll ökat sen man börja spela..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes

Skön musik

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Verry Nice, chill musik ftw

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Skön musik

Tackar! Jag gillar också chill musik, uppenbarligen brukade lira bakgrundsmusik på caféer och i köpcenter och sånt med min jazztrio/kvartett. Tog ofta lite kända låtar, t.ex. från radio, och gjorde jazzversioner av dem, eller rev av dem som jazziga funklåtar.