Permalänk
Medlem

Kt133a - separat minnes-fsb

Går det att köra minnet på en fsb på exempelvis 145 mhz medan processorn är 133 mhz? Jag vill överklocka minnet, men inte processorn... Har ett Abit KT7A

edit: oops, skulle jag ha postat i överklockning tro...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det går inte och även om det skulle funka så vad är det för mening? att köra minnet över fsb´n är nästan helt meningslöst, ger ingen prestanda ökning.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uberola
Det går inte och även om det skulle funka så vad är det för mening? att köra minnet över fsb´n är nästan helt meningslöst, ger ingen prestanda ökning.

varför köper då folk kt333 och dylikt då? Fsbn på processorn är ju fortfarande 266 mhz...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
varför köper då folk kt333 och dylikt då? Fsbn på processorn är ju fortfarande 266 mhz...

Ja du bra fråga? jag köpte kt333 för att jag ska klocka och då är det fint med 1/5 divider men annrs så är det nästan ingen mening. Ren marknadsföring från via för att sälja mer moderkort.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk

KT333 - Man får mycket för pengarna
Och då går jag på EPoX sida då jag säger så...

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uberola
Ja du bra fråga? jag köpte kt333 för att jag ska klocka och då är det fint med 1/5 divider men annrs så är det nästan ingen mening. Ren marknadsföring från via för att sälja mer moderkort.

lurigt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör man upplåst kan man köra 333/333 med PC2700 minnen.
Ska köpa 2700 minne snart då blir det just det med min upplåsta XP 1800+. Men sattsar på 400Mhz fsb så klart