Göra Firebug-ändringar permanenta

Permalänk
Medlem

Göra Firebug-ändringar permanenta

Hejsan!
Jag undrar ifall man kan göra ändringar i Firebug permanenta.
Alltså om jag är inne på en hemsida med till exempel en skitful bakgrund så kan jag ju med Firebug ändra hemsidans källkod och på så sätt få vilken bakgrund jag vill. Men så fort jag laddar om hemsidan så ser jag den riktiga bakgrunden igen.

Kan man på något sätt få mina lokala ändringar att alltid gälla. Det skulle kunna vara nice vid en del tillfällen, annat exempel är om man vill flytta runt objekt på en hemsida och vill att de ska stanna där varje gång man laddar hemsidan på den lokala datorn.

Någon som har idéer?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja veta om det fanns något enkelt sätt. Det mesta går ju att ordna med Greasemonkey/user stylesheets, men vore riktigt smidigt att, som du säger, "göra Firebug-ändringar permanenta", direkt ifrån Firebug.

Permalänk
Medlem

jag är ingen expert, men logiskt tänkt så går det ju inte....

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

Det finns ju en add-on som heter "Remove It Permanently" som fungerar utmärkt, för att ta bort ramar och objekt från hemsidor.
Så man tycker ju att det borde vara möjligt att göra vanliga ändringar permanenta också.
Greasemonkey verkar ju vara ungefär det jag letat efter, visste inte vad det var för något tidigare, skall kolla närmare på det.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Om det fanns ett enkelt sätt att göra detta på och dessutom exportera resultatet, skulle det förenkla livet för många webbutvecklare också. Jag gör iaf ofta ändringar i CSSen via Firebug för att sedan få sitta och kopiera in ändringarna till den fysiska filen. Om det kunde automatiseras skulle det gå snabbare att göra saker, åtminstone i Fx. Kanske någon gör på ett smartare sätt redan?

Permalänk
Medlem

Varför inte ändra i originalfilen direkt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Om det fanns ett enkelt sätt att göra detta på och dessutom exportera resultatet, skulle det förenkla livet för många webbutvecklare också. Jag gör iaf ofta ändringar i CSSen via Firebug för att sedan få sitta och kopiera in ändringarna till den fysiska filen. Om det kunde automatiseras skulle det gå snabbare att göra saker, åtminstone i Fx. Kanske någon gör på ett smartare sätt redan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes

Kör du mac så kan du ta en till på CSSEdit: http://macrabbit.com/cssedit/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Varför inte ändra i originalfilen direkt?

För att du då måste spara och uppdatera sidan för att se varje ändring. Det är helt enkelt enklare med Firebug, i vissa lägen är det t.ex. bra att kunna trycka uppil för att öka en pixelbredd istället för att behöva räkna ut eller prova sig fram till rätt bredd.

Rekommenderar dig att prova Firebug, är mitt korta svar på din fråga.