Överklocka Nvidia 8800GTX SLI i Vista 64-bit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Överklocka Nvidia 8800GTX SLI i Vista 64-bit?

Ingen version av Rivatuner funkar såvitt jag testat, tyvärr (pga att microsoft kräver digital signering/utkräver windowsskatt). Rivatuner är ju annars programmet jag kört med i åratal och det har funkat rätt bra faktiskt.

Så vad finns annars? Jag har inte alls hängt med. Coolbits-hacket via nvidias egna drivrutiner går ju inte heller nuförtiden har jag för mig - har i vilket fall inte kvar regfilen, så kan inte testa.

Tacksam för lite hjälp och åsikter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

mitt rivatuner fungerar hur bra som helst på mitt vista 64...även om den inte signerats digitalt rivatuner 2.24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
valbo
Registrerad
Sep 2007

fungerar på mitt vista 64 också... kör 8800gts 515 i sli

"The door can see into your soul"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Ehh, herrarna får gärna förklara hur de gör för att kringgå signeringskravet för här funkar det inte. Vista blockar rivatuners driver direkt, så fort jag installerar programmet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fåglum
Registrerad
Maj 2008

Det finns något hack som gör att man kan ha osignerade drivrutiner i Vista.

Sök typ på "Vista tweak unsigned driver" (utan citationstecken) så lär du hitta något bra.

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Jo, jag har försökt med detta, men den info jag hittat säger att MS täppte till den flyktvägen med vista SP1...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
närke
Registrerad
Dec 2005

stäng av UAC så kanske det fungerar
kontrollpanelen/användare/stänga uac

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W