Överklocka Nvidia 8800GTX SLI i Vista 64-bit?

Permalänk
Inaktiv

Överklocka Nvidia 8800GTX SLI i Vista 64-bit?

Ingen version av Rivatuner funkar såvitt jag testat, tyvärr (pga att microsoft kräver digital signering/utkräver windowsskatt). Rivatuner är ju annars programmet jag kört med i åratal och det har funkat rätt bra faktiskt.

Så vad finns annars? Jag har inte alls hängt med. Coolbits-hacket via nvidias egna drivrutiner går ju inte heller nuförtiden har jag för mig - har i vilket fall inte kvar regfilen, så kan inte testa.

Tacksam för lite hjälp och åsikter!

Permalänk
Medlem

mitt rivatuner fungerar hur bra som helst på mitt vista 64...även om den inte signerats digitalt rivatuner 2.24

Permalänk
Medlem

fungerar på mitt vista 64 också... kör 8800gts 515 i sli

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk
Inaktiv

Ehh, herrarna får gärna förklara hur de gör för att kringgå signeringskravet för här funkar det inte. Vista blockar rivatuners driver direkt, så fort jag installerar programmet...

Permalänk

Det finns något hack som gör att man kan ha osignerade drivrutiner i Vista.

Sök typ på "Vista tweak unsigned driver" (utan citationstecken) så lär du hitta något bra.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Inaktiv

Jo, jag har försökt med detta, men den info jag hittat säger att MS täppte till den flyktvägen med vista SP1...

Permalänk
Medlem

stäng av UAC så kanske det fungerar
kontrollpanelen/användare/stänga uac

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W