Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

hur många?

Hej. Funderar lite på vad de e som bestämmer hur många fläktar man kan ha? Är de nätagget eller är de moderkortet?
För man måste ju stoppa in en kontakt nånstans så man får fart på fläkten:)

Nån som kan svara på min lilla värdelösa fråga?:)

Permalänk
Medlem

fysisk plats skulle jag tro, det är inte så att fläktar tar en massa amps. så du kan köra ett bra antal på varje kontakt med lite konstruktivt kopplande.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

ok:) tänker nämligen byta chassi snart o de nya ja tänker köpa har några fläktar man får me så ja funderade på om ja kommer kunn använda alla fläktar:)

Permalänk
Medlem

En typisk 120mm fläkt drar runt 0.3A (3.6W 12V), så det är bara att börja räkna

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M

Permalänk

ok:) inte min starkaste sida:P

Permalänk
Medlem

Om du ansluter fläktarna direkt till moderkortet skulle jag nog vara lite försiktig med att lasta för mycket, på 12v molex å andra sidan drar du direkt från nätagget, och, beroende på andra komponenter så kan du lägga rätt många på den anslutningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Super_snubben
Hej. Funderar lite på vad de e som bestämmer hur många fläktar man kan ha? Är de nätagget eller är de moderkortet?
För man måste ju stoppa in en kontakt nånstans så man får fart på fläkten:)

Nån som kan svara på min lilla värdelösa fråga?:)

Finns ju molex till 3pin adapters att köpa. Du kan ju ha hur många fläktar som helst förutsatt att du har plats och nätaggregatet orkar.

Jag rekommenderar att alltid ha så få fläktar som möjligt. Man ser ju ofta riggar som har 9 fläktar och liknande. Jag lovar att temperaturerna i chassit inte ens minskar med 1 grad.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Finns ju molex till 3pin adapters att köpa. Du kan ju ha hur många fläktar som helst förutsatt att du har plats och nätaggregatet orkar.

Jag rekommenderar att alltid ha så få fläktar som möjligt. Man ser ju ofta riggar som har 9 fläktar och liknande. Jag lovar att temperaturerna i chassit inte ens minskar med 1 grad.

9 vs 0 säger sig självt men fler än 2 är nog rätt onödigt idag.. 9 vs 2 blir nog döfött.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather