Muskampen 2025: Segraren korad!

Bästa Antivirus till Win7

Permalänk
Medlem

Bästa Antivirus till Win7

Som topic lyder, vilket är det bästa antivirus programmet man kan ha till Windows 7?
Använder Kaspersky betan nu och den är helt okej men finns det bättre?
Om någon sitter på nån källa där dom jämför olika AV skulle det vara bra, men även era egna intryck uppskattas.

Mvh

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Bitdefender helt klart.
Jag kör med Bitdefender Internet Security i mitt W7, hel nöjd D:

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

Jag kör med Avast, gratis är godast!

Ska man vara sådan skulle jag nog gissa att "bäst" med just Win 7 borde ju Forefront vara...

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Avg free, men jag ska test clamwin också

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Keeper of the Bamse
Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har provat AVG och Avast, bägge resulterar i blåskärm, pga av en bugg i W7 när man har en nätverksenhet ansluten och antivirus påslaget. Skumt men sant, detta var iofs den första releasen av W7

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

COMODO Internet Security verkar funka bra, och är gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(

Ska man vara sådan skulle jag nog gissa att "bäst" med just Win 7 borde ju Forefront vara...

Har testat både Avast och AVG under en längre tid och dom hittar ju alldrig något.
Har fått formatera flera gånger efter att ha fått trojaner etc som AV och Avast inte märkt.

Dessutom är ju Kaspersky och Norton 360 gratis.
Iallafall beta versionerna till Windows 7.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07

Permalänk

Vad som är "bäst" handlar väl ganska mycket om personliga preferenser oxå...själv kör jag med nod32 och även det funkar klockrent!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Avira finns som gratisversion och är det antivirus som hittar flest malware. Även lätt på systemet. Installerade det utan problem på RC1:an.

www.free-av.com

Permalänk
Medlem

Ingen som sitter på nån länk till test där dom jämför vilka AV som hittar mest samt är minst krävande för systemet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(

Forefront är ju gjort av microsoft, och hur stort förtroende har man för deras förmåga att göra ett antivirus program?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Ingen som sitter på nån länk till test där dom jämför vilka AV som hittar mest samt är minst krävande för systemet?

Hittade iaf ett test på resursanvändning här: http://www.antivirusware.com/testing/performance/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan

http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests

Läs deras FAQ för att få info om vad deras kriterier är för att testa och med vilka versioner.

Permalänk
Medlem

varför inte köra med microsofts egna antivirus fungerar super för mig !

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Graferna talar sitt tydliga språk, hög detection rate och lägst sammanlagd resursanvändning, Norton 2010

Permalänk
Medlem

Avira

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dählie
Avira finns som gratisversion och är det antivirus som hittar flest malware. Även lätt på systemet. Installerade det utan problem på RC1:an.

www.free-av.com

Kör numera med Avira (gratis), anledning "sänker" nerladdningshastigheten minnst av gratisprogrammen, har man 50/10 eller mer, testa med bredbandskollen. Har 50/10 själv och testat

Microsoft Security Essentials ca 30 ner 8 up
AVG 9.0 free ca 30-33 ner 10 up
Avast ca 45-48 ner 10 up
Avira ca 50-53 ner 10 up
Utan AV ca 50-53 ner 10 up

Valet föll på Avira före Avast pga enklare gränssnitt + att man kan "styra" när man vill har auto update, störde mig på Avast att den alltid uppdatera vid uppstart och segar ner Datorn (om mna har lite begränsade resurser)

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem

Jag anser att Kaspersky Internet Sec. 2010 är det bästa men bara om du får det till att fungera som det ska är lite konstigt att arbeta med.
Annars så är AVG Internet Sec. helt klart mitt andra val (AVG kan vara lite känsligt mot vissa program, dock.)