Nexus Value 430 är helt ljudlös :D

Permalänk
Medlem

Nexus Value 430 är helt ljudlös :D

Bytte ut nätagget i Antec Fusion till Nexus Value 430 och chassi fläktarna till Nexus real silent som jag kör i 7v

Jag har örat mot nätagget och det låter typ ingenting

Nu ska jag byta ut mitt grafikkort till ett passivt, får bli en separat dator för spel

Får bli en SDD hårddisk senare.

Permalänk
Medlem

Ja det är det tystaste fläktkylda nätagget på marknaden, når inte upp i samma låga rippel eller effektivitet som nya modeller men ljudnivåmässigt är det helt överlägset. Hade jag inte haft två HX520 hade jag definitivt köpt ett.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Nice, synd att det inte är 80+ cert men det är väldigt litet och tyst så för den som inte har någon fetare speldator så är det ett ypperligt val.

Permalänk
Medlem

Re: Nexus Value 430 är helt ljudlös :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Bytte ut nätagget i Antec Fusion till Nexus Value 430 och chassi fläktarna till Nexus real silent som jag kör i 7v

Jag har örat mot nätagget och det låter typ ingenting

Nu ska jag byta ut mitt grafikkort till ett passivt, får bli en separat dator för spel

Får bli en SDD hårddisk senare.

Vilken återförsäljare använde du till psun? Verkar inte finnas på var butiks hylla än

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nexus Value 430 är helt ljudlös :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dnlar
Vilken återförsäljare använde du till psun? Verkar inte finnas på var butiks hylla än

Köpte den från Multitronic