Tips till Sweclockers, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Tips till Sweclockers, vad tycker ni?

Hej

MaLo bad mig flytta den hit

Jag tycker det vore en kanonide om medlemmar på sweclockers kan få fylla i en sida med info om sin dator och sina datorvanor för att kunna få fram en sida med statistik över tex vanligaste webläsaren, hur många % som kör flera grafikkort, och lite så.

Då kommer sidan att uppdateras så fort någon ändrar sin info vid nyköp eller byte av webläsare osv.

Vad tycker ni andra forumsrävar?
Tyck till!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar som en kul idé! Då kan man hänvisa dit i stället för att hela tiden se nya trådar med "vilken webbläsare använder du" och "vilket antivirusprogram är bäst". Lite statistik på vad medlemmar har skulle kunna vara till hjälp när man ska köpa nya delar eller skaffa ny mjukvara.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Tips till Sweclockers, vad tycker ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Hej

MaLo bad mig flytta den hit

Jag tycker det vore en kanonide om medlemmar på sweclockers kan få fylla i en sida med info om sin dator och sina datorvanor för att kunna få fram en sida med statistik över tex vanligaste webläsaren, hur många % som kör flera grafikkort, och lite så.

Då kommer sidan att uppdateras så fort någon ändrar sin info vid nyköp eller byte av webläsare osv.

Vad tycker ni andra forumsrävar?
Tyck till!

Skulle isf behöva fylla i information om alla sina datorer, då många använder fler än 1 dator dagligen.

Bara för att många använder något, behöver ju inte det betyda att det är bra. T.ex. så använder över 50% (har jag för mig) IE, betyder det att IE är den bästa webbläsaren?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Inte till för att få fram den bästa webläsaren eller liknande utan veta vad folk använder.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

fyfan låter som en bra ide tkr jag

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej!

Ska kika på vad som kan göras, men någon större energi kommer vi inte lägga ned på det. Det handlar trots allt om saker som är "kul att veta" men som inte ger så mycket värde i övrigt.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Grymt bra ide. Funderade faktist på den iden också

Permalänk
Medlem

ja, mycket bra idé, kommer delta om den blir av:)

Permalänk

Jag tycker det verkar vara en kul idé.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det låter som en bra idé.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

låterbra.

bör gå relativt enkelt att fixa. med färdiga tabeller som updateras när nya kort mm kommer ut. udda saknar kan man lägga under Övrigt och när en produkt blir stor så kan man ordna en ny grupp till den.sen så kan man göra två listor som är beroände/oberoände av varandra. tex har jag en cpu på 2ghz men sen uppdaterar man lista att jag har en 2.5istöllet så är det 'just nu används xxx st 2.5cpu's och totalt har det varit xxx 2.0ghz i bruk etc.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

+1

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Låter faktiskt riktigt kul, gillar idén. Alltid kul att veta vad folk använder mest, o.s.v.

Tummarna upp!

Permalänk

http://www.sweclockers.com/profil/?id=90184

Fixa buggen med " syns bra under profilbilden o sånt i forumet men under profilen så bugagr det ur.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
http://www.sweclockers.com/profil/?id=90184

Fixa buggen med " syns bra under profilbilden o sånt i forumet men under profilen så bugagr det ur.

Tack, det är fixat nu. Texten hade blivit escapad två gånger.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Tack, det är fixat nu. Texten hade blivit escapad två gånger.

tackar själv Hoppas bara det är fixat i den nya versionen ni håller på med.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk

Det är det.

Visa signatur

Permalänk

Upptäckte en lustig sak.

när man gör [youtube] tag o sen klistrar in 'koden' O1NmsYVnaII för filmklippet så kan man inte ha med timestamp #t=2m29setc

http://www.youtube.com/watch?v=O1NmsYVnaII#t=2m29s

Kanske något ni kan fixa? eller vet inte om youtube blokerar det så pass men det fungerar ju på deras sida som sagt. sen även kodsnutten för bättre kvalite funkar ju häller inte genom forumet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk

Det går att göra så här:

[.youtube]O1NmsYVnaII&start=180&autoplay=1[./youtube]

Visa signatur

Permalänk

Tänkte på en sak till nya sajten. Hade det inte gått utöka sin 'sida' dvs att man kunde skriva något mer och kanske lägga till någon lite bild /länkade bild på sig själv tex eller något. (som evt bör verifieras? lite jobb i början men bör gå smärtfritt sedan.)

Även när man tittar i forumet och ser en intressant medlem så kan man hovra över hans avatar och man tex får upp den i större storlek/eller hans alternativ bild på sin sida och 2-3rader text under.

Helt onödigt men rätt skoj faktiskt. ger ju lite mer sidovisningar= reklam intäkter för er och bör inte kosta mer än någon Hårddisk i utrymme.

Annars Ha en trevlig annandag Jul och hoppas på ett gott nytt år!

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Kom på en annan sak som hade kanske passat för många..

Nu när det är lite 'svåra' tider och det hänger ju trotts allt en del företag här så hade det inte varit bra med ett forum där man kan lägga upp sitt cv för de som vill byta jobb och är arbetslösa? även om det är många som fortfarande går i skolan.
Lite regler tex att inte mer än en post få göras och poster tas bort efter typ 2-3 månader och man därefter får fixa en ny osv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Hej!

Ska kika på vad som kan göras, men någon större energi kommer vi inte lägga ned på det. Det handlar trots allt om saker som är "kul att veta" men som inte ger så mycket värde i övrigt.
a
Hälsningar,
Andreas

Vad då bara "kul att veta", är ju något som swec kan sälja dyrt till diverse företag

Nä men jag tycker det låter som en bra och rolig idé. Gärna om det blir lite som MinHembios filmsamlingssida, så att man kan skryta ordentligt med sin hårdvara och mjukvara

Visa signatur