SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Köpte arma 2 serial, den var bannad kontaktade g2play de gav mig en ny den var också bannad, då sa dom åt mig att kontakta arma 2 support, de sa att de koderna var stulna och bannade nu väntar jag på svar från G2play om en ny cd-key eller pengarna tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demo99
Köpte arma 2 serial, den var bannad kontaktade g2play de gav mig en ny den var också bannad, då sa dom åt mig att kontakta arma 2 support, de sa att de koderna var stulna och bannade nu väntar jag på svar från G2play om en ny cd-key eller pengarna tillbaka.

hade ett liknande problem med g2play och call of duty modern warfare 2. Fick tillbaka pengarna efter ett par mail.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Entusiast

Känns det bra å köpa stöldgods eller? Skit sida.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag köpte Warcraft 3 och frozen throne för ett tag sen, fick 3 nycklar till warcraft 3 innan det funkade att regga på battlenet. Frozen throne funkade direkt.
Kan tillägga att deras support var kanon, snabba svar.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Känns det bra å köpa stöldgods eller? Skit sida.

Någon källa?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markiiie
Någon källa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demo99

Vad tror ni med deras priser?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad tror ni med deras priser?

Jag tror att det är väldigt konstigt att de vågar göra reklam för sig om det nu skulle
visa sig att de säljer stulna nycklar.

Sen är inte skillnaden så jävla stor ändå, det är som prisskillnaden mellan elgiganten
och onoff.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

Det kliar i fingrarna ;>

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Haha det är inte stöldgods, det är nycklar köpta i tredje världen.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Fick pengarna tillbaka efter ett mail.
Arma 2 support sa det här.
"you have been robbed of money, this people are thieves and they are
using our cd keys that were disabled and they sell it to people at
ridiculous prices,"
skumt.

Permalänk
Medlem

Min Orange pack och Modern Warfare 2 har fungerat felfritt.

Någon som provat köpa wow gamecard ifrån dom?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Det är som sagt inte stöldgods som vissa tillverkare/återförsäljare (host steam host) försöker få det till utan det är nycklar/spel inköpta i "tredje världen" eller andra marknader där priserna är lägre. Steam m.fl. gillar självklart inte detta och har börjat regionlåsa och banna cd-nycklar.

Jag tycker absolut inte G2Play gör något fel utan det är snarare steam (m.fl.) som beter sig väldigt dåligt då de försöker kontrollera marknaden och låsa spelregioner.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Jag tycker absolut inte G2Play gör något fel utan det är snarare steam (m.fl.) som beter sig väldigt dåligt då de försöker kontrollera marknaden och låsa spelregioner.

Det handlar nog mer om att G2play utnyttjar priserna i tredje världen. Om Valve mfl hade velat att folk i Sverige skulle få köpa deras spel till dessa lägre priser så hade dom nog satt priserna till det här själva.

Stöldgods eller ej så känner jag ingen sympati för de som får sina nycklar låsta när de köper på detta sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det handlar nog mer om att G2play utnyttjar priserna i tredje världen. Om Valve mfl hade velat att folk i Sverige skulle få köpa deras spel till dessa lägre priser så hade dom nog satt priserna till det här själva.

Stöldgods eller ej så känner jag ingen sympati för de som får sina nycklar låsta när de köper på detta sätt.

Det är väl inget konstigt med det, så fungerar majoriteten av all handel/försäljning man köper in från billiga länder och säljer det lite dyrare i rikare länder.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Jag har inhandlat både modern warfare 2 och l4d2 utan problem. Ville bara skingra tvivlarna lite.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

köpte L4D2 inga som helst problem

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte ett gamecard till LOTRO för någon vecka sedan, först fick jag en tom bild i mailet, men jag mailade supporten och några timmar senare hade jag min nyckel.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med dem.
Har iofs bara köpt need for speed shift och Dirt 2 därifrån.
Men det har alltid gått bra. Dem är grymt snabba att svara på mail.
Fick en felaktig nyckel till dirt 2 men andra gången fick jag en som fungerar utmärkt =).
De fråga om jag ville ha pengarna tillbaka eller en ny nyckel. Valde en ny nyckel

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag antar att du gärna betalar ett överpris också för spel?

Steam tar 49.99€ för många spel som bara är DIGITALT, bara nyckeln med andra ord. Medans du kan få Box, Skiva, Manual och Nyckeln för lägre pris i svenska butiker..Det låter ju inte..riktigt rätt? Jag trodde digitalt skulle vara billigare?

Jag köper det mesta via g2play då steam tror att dom kan ta vilka priser dom vill, tex som att jämföra Dollarn med Euro rakt av. Inte riktigt samma kurs där..10dollar är INTE 10 euro.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Jag har köpt Football Manager 2010, Dragon Age samt Kaspersky 2010 via dem helt utan problem.

Visa signatur

Home PC: ASUS Sabertooth Z87 | Intel I7-4770K @ 4.5 GHz | Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz CL9 - 32GB | 2 x Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0 SLI | 3 x Samsung SSD 840 500GB | Corsair CMPSU-1000HX | Cooler Master Cosmos II Ultra Tower | Samsung S27B970D PLS + EIZO Foris FG2421 240Hz | Roccat Kone XTD | Corsair Vengeance K70
Business Laptop: Dell Latitude E6450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orio
Jag antar att du gärna betalar ett överpris också för spel?

Steam tar 49.99€ för många spel som bara är DIGITALT, bara nyckeln med andra ord. Medans du kan få Box, Skiva, Manual och Nyckeln för lägre pris i svenska butiker..Det låter ju inte..riktigt rätt? Jag trodde digitalt skulle vara billigare?

Jag köper det mesta via g2play då steam tror att dom kan ta vilka priser dom vill, tex som att jämföra Dollarn med Euro rakt av. Inte riktigt samma kurs där..10dollar är INTE 10 euro.

Precis, kommer aldrig köpa via steam om dom inte har nåt super erbjudande.
Kollade forex.se för skojskull.

10€ 107.62kr
10$ 74,81kr

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har köpt säkert 20 spel därifårn utan problem. Sjukligt nöjd! Precis rätt priser

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Var tvungen att provköpa Orange box därifrån. 125:- var ju inte så farligt
Hur lång tid brukar det ta innan man får sin nyckel?

Edit: Det funkade utmärkt!

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Svanto
Var tvungen att provköpa Orange box därifrån. 125:- var ju inte så farligt
Hur lång tid brukar det ta innan man får sin nyckel?

logga in och kolla ditt konto.
står det quede så har dom inte hanterat din order än.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Entusiast

Ni argumenterar alltid med utgångspunkt att Europa betalar för mycket, jag skulle nog vilja säga att USA betalar på tok för lite. Och detta gäller inte bara TV-Spel, i princip allt är billigare i USA, så att det är någonting unikt för Steam är ju bara ett bekvämt påhitt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte regga mig på sidan och köpa lite. Men när man ska skapa en användare så står det

"Signup for membership" så kan man välja lite olika där.

Är det något man ska göra ? Kostar det nåt ? Hittar ingen info om vad alla val gör. Någon som vet ?

//Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni argumenterar alltid med utgångspunkt att Europa betalar för mycket, jag skulle nog vilja säga att USA betalar på tok för lite. Och detta gäller inte bara TV-Spel, i princip allt är billigare i USA, så att det är någonting unikt för Steam är ju bara ett bekvämt påhitt.

Så vad du säger är alltså att vi (i Europa) har de "rätta" priserna och USA borde anpassa sig efter oss? Då är ju du välkommen att köpa spel till Steam's rent ut sagt hutlösa priser(då man lätt kan köpa samma spel i en vanlig butik med box, dvd, manual osv för avsevärt mindre) medan vi andra köper samma spel betydligt billigare i vanliga affärer eller vid sidor som g2play för ännu mindre.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Så vad du säger är alltså att vi (i Europa) har de "rätta" priserna och USA borde anpassa sig efter oss? Då är ju du välkommen att köpa spel till Steam's rent ut sagt hutlösa priser(då man lätt kan köpa samma spel i en vanlig butik med box, dvd, manual osv för avsevärt mindre) medan vi andra köper samma spel betydligt billigare i vanliga affärer eller vid sidor som g2play för ännu mindre.

Huruvida det är dyrt jämtemot butikspriser är högst subjektivt. Jag personligen föredrar att slippa allt strul med cdskivor, manual och boxar.

Sen angående G2play, det är billigt, tills eran nyckel blir låst. Vill ni ta den risken så varsågod. Men kom inte och säg att steam är dyrt som att det är ett fakta.

Visa signatur

Permalänk

Funkar skitbra, bra service från dem på satjen med.
Har dragonage och mitt extra wowkonto från dem.

Steam ær bara onødigt dyra från børjan, Direct2drive.co.uk ær bra mycket billigare redan dær!

Ser dock ut som Arma2 supporten borde ta en engelskakurs

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

Funderar på ifall man ska köpa l4d2 därifrån, men allt snack om att de bannar gör en lite orolig :S

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |