SweClockers drop!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerorepent
Funderar på ifall man ska köpa l4d2 därifrån, men allt snack om att de bannar gör en lite orolig :S

funderar också om jag ska köpa nått därifrån, men om man läser tråden så har det funkat perfekt för de flesta och resten har löst det via support

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Funderar på ifall man ska köpa l4d2 därifrån, men allt snack om att de bannar gör en lite orolig :S

Hey, du får betala 260 spänn för en osäker nyckel.

Varför inte beställa retail från HMV istället och sova gott?
(Men skynda på då det antagligen är en kampanj)

£17.99 + frakt £2.5 = £20.49 / 236SEK edit: 243kr drog swedbank idag

http://hmv.com/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=280;0;-1;-...

Har nyss fått Norton internet security 2010 skickat för samma pris 236:-. kostar 795kr här.

Permalänk
Medlem

Köpte precis Dragon Age: Origins därifrån, fungerade ju utmärkt!

Permalänk

HMV aldrig hört talas om är det nån känd brittisk spelbutikskedja?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Köpte orangebox precis. Gick finfint att aktivera. Håller på att installerar just nu

Edit: Funderar på Cod MW också. Men det står att man inte kan spela via Steam. Kan man det på "riktiga retails" eller hur spelar man cod i MP ?

Vart kan man få tag på installationsfilerna, går dom att ladda ner nånstans eller måste man ha originalskiva ?

//Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Köpte orangebox precis. Gick finfint att aktivera. Håller på att installerar just nu

Edit: Funderar på Cod MW också. Men det står att man inte kan spela via Steam. Kan man det på "riktiga retails" eller hur spelar man cod i MP ?

Vart kan man få tag på installationsfilerna, går dom att ladda ner nånstans eller måste man ha originalskiva ?

//Stellan

man aktiverar ju cd-keyn via steam så det måste väll gå?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, film, spel och musik.
De har ett par hundra butiker i storbritannien, så
det är ingen källarfirma.

Permalänk
Medlem
Citat:

är en stor multimedia butik i england, har jag för mig iaf, när jag var där sist hade dem stora skivbutiker och grejjer.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

tack som fan för HMV tipset, fick dra en beställning på l4d2 där

Permalänk
Medlem

Angående L4D2 på HMV, är det en digital download eller skickar dem fodral hem till posten eller brevlådan? L4D2 för under 200 lappen låter riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Angående L4D2 på HMV, är det en digital download eller skickar dem fodral hem till posten eller brevlådan? L4D2 för under 200 lappen låter riktigt bra.

Ser ut och vara fodral, dvs inte download variant.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Ser ut och vara fodral, dvs inte download variant.

Då tillkommer väll en del fraktkostnad? Någon som har beställt och vet hur mycket dem tar i frakt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Då tillkommer väll en del fraktkostnad? Någon som har beställt och vet hur mycket dem tar i frakt?

Kan du inte kolla lite längre upp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Standard Airmail: You will be charged a shipping cost for each item placed on your order - Europe £2.50,

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Standard Airmail: You will be charged a shipping cost for each item placed on your order - Europe £2.50,

Haha jag missade det där med frakten, läste resten av inlägged. Det är morgontröttheten som slår till igen.

Permalänk
Medlem

Lugnt =P
Du får dra på lite java på morgonkviste så ska du se att saker och ting hamnar där dom ska.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Jag har blivit blåst på 784,00kr för tre st cd-keys till Left 4 Dead 2.

De är fruktansvärt otroliga på mailen jag skickade när jag hade fått vänta i tre dagar utan någon respons.

Detta skrevs bl.a i mailen,

"you are idiot..you cant trust our procedures,,bye"

"go to another company..you arent good customer"

Har inte fått tillbaka mina pengar än heller.

Alla mailen kommer ifrån "g2playshop@gmail.com" tycker det låter konstigt med gmail men det var den adressen som svarade när jag tryckte i deras kontakt på deras hemsida.

Meddelandena på mailen är väldigt korta och ger ett mycket dåligt intryck

EDIT: Fick precis ett mail till som löd "hahah yes yes open your buisnee and sell your cd keys all peoples.."

Bild:

Permalänk
Avstängd

Haha, och folk tycker dom är ärliga Ingen trodde min lilla tråd jag skapade.. Dom är precis som i Puntos mail.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Mm jävla inavel produkter hela högen som "jobbar" där

Permalänk
Medlem

sen är ju lite också hur man skickar för mail till dom om det saknas 3 keys, antar att du inte va trevlig i tonen mot dom heller? =P

Nåväl,funkar fin fint för mig, så det är lugnt för min del

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punto
Mm jävla inavel produkter hela högen som "jobbar" där

Japp

Citat:

sen är ju lite också hur man skickar för mail till dom om det saknas 3 keys, antar att du inte va trevlig i tonen mot dom heller? =P

Nåväl,funkar fin fint för mig, så det är lugnt för min del

Tonen ska dom faktiskt klara av, och det är väl deras ansvar att kunna leverera ens produkt som man har köpt? Eller? Dom får väl förfan kunna hantera en arg kund, kan dom inte det så bör dom inte ens sälja produkter, eller eventuellt stulna cdnycklar.

Och min egna ton i runt 10 mails var väldigt lugn och sansad och jag skrev rätt många meningar per mail men allt man får tillbaka är en lite nsketen mening på 10 ord som säger nåt med: wat u want mon me no help yu 123 'sarkasm' då blir man rätt lack liksom och orkar inte mer, dom vill ju inte ens hjälpa en och det märks tydligt.

Och att dom sedan lyckats sälja WOW nycklar och t.ex Counter Strike är väl inget att hurra för, kan väl en 3 åring också göra. Lite mer komplicerat blir det som i mitt köp där jag fick en Crysis nyckel ist för Warhead nyckel. Var ju även en i min tråd som köpte Warhead men fick BÅDA nycklarna, lol.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Jo men man ska INTE behöva skicka ett mail till företaget och dra ur dem cd-nycklarna, jag betalade via paypal snabbt o smidigt väntade tre dagar och skriver till dem med någolunda trevligt o frågar var mina cd-nycklar är (då man sett att folk har fått dem på 2 min o andra otroliga siffror) Men då skriver han att jag ska ta kort på mitt körkort/pass/id-kort liksom seriöst? varför? precis som många andra skrivit att de vill att man ger ut sitt steam konto + lösenord

Permalänk
Medlem

Ni skriver som om ni förväntar er samma service som om ni skulle gå till
ONOFF runt hörnet.
Det är ett företag i Singapore.
Det är en risk att köpa spelet där.
Ni köper det till ett sjukt lågt pris men ändå förväntar er samma service som hos vilket företag som helst. Jävla 80-talister.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Ni skriver som om ni förväntar er samma service som om ni skulle gå till
ONOFF runt hörnet.
Det är ett företag i Singapore.
Det är en risk att köpa spelet där.
Ni köper det till ett sjukt lågt pris men ändå förväntar er samma service som hos vilket företag som helst. Jävla 80-talister.

Samma service? Han ovanför betalade 780 kr eller något, och klart som fan att han ska få antingen pengar tillbaka ELLER få sina jävla produkter.

NI verkar kunna acceptera att man inte får sin produkt. lolz.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte 4 stycken spelnycklar, fick problem först med nyckeln för L4D2 men efter ett mail till supporten så vart det löst. Skickade bara mailet med min order ID, PayPal kvitto och screenshots på felmeddelandet och vips - så vart det löst.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Köpte 4 stycken spelnycklar, fick problem först med nyckeln för L4D2 men efter ett mail till supporten så vart det löst. Skickade bara mailet med min order ID, PayPal kvitto och screenshots på felmeddelandet och vips - så vart det löst.

Jag skickade t.ex samma som du gjorde exkl Paypal då jag inet använder det, men då sa dom påengång att jag försöker lura dom, och bad mig ge dom min hotmail+pass...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180

Det var så jag gjorde... skickade screenshot på paypal kvittot + order nummer men jag fick bara tillbaka att jag var en idiot ... ska höra med paypal om pengarna fortfarande är låsta så att man kanske kan få tillbaka dem, men har kanske gått för lång tid redan

Permalänk
Avstängd

Haha som Mupp3n skriver så hände precis samma mig ... de försökte att övertala mig om att de blivit blåsta på 2000 tusen pund idag och att jag var tvungen att visa upp mitt körkort och fota det med digitalkameran och skicka bilden på det till dom lol, men jag betalade med morsans visa kort så har inte tillgång till hennes ID kort och tänker inte heller göra något sådant skit dumt o ge dem det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Samma service? Han ovanför betalade 780 kr eller något, och klart som fan att han ska få antingen pengar tillbaka ELLER få sina jävla produkter.

NI verkar kunna acceptera att man inte får sin produkt. lolz.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Haha, och folk tycker dom är ärliga Ingen trodde min lilla tråd jag skapade.. Dom är precis som i Puntos mail.

Du skulle heller inte tro på att en sett snömannen när du själv inte har trots du varit upp i bergen ett 10-tal gånger

Tyckte dom då var ärliga då dom löste min kompis problem för hans nyckel helt plötsligt blev låst på steam så han fick en helt ny av g2play.net

Väntar fortfarande på att något ska hända mig, men oroar mig gör ja då inte. För som du ser så kan det lösa sig på ett enkelt sätt

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Du skulle heller inte tro på att en sett snömannen när du själv inte har trots du varit upp i bergen ett 10-tal gånger

Tyckte dom då var ärliga då dom löste min kompis problem för hans nyckel helt plötsligt blev låst på steam så han fick en helt ny av g2play.net

Väntar fortfarande på att något ska hända mig, men oroar mig gör ja då inte. För som du ser så kan det lösa sig på ett enkelt sätt

Var det en MW2 nyckel?

En enkel grej för dom att fixa då det är ett kännt problem, isf.

Visa signatur