SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

G2Play.net?

Hej nu efter jag läst lite här på Swc så undrar jag om någon av er har köpt "gamecard" via G2Play?
och om det fungerat eller ej?

Permalänk
Medlem

köpte starcraft där i alla fall , funkar fint.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

en kompis till mig köpte left 4 dead där, dock fick han en tysk version men den funka utan problam

Permalänk
Medlem

Jag köpte Blood Bowl där ifrån och det fungerade utmärkt till en början.

Nu har dock Cyanide (som gjort BB) börjat banna keys som kommer ifrån G2Play så man tar en risk..

Permalänk
Medlem

hur är det då med Wow gamecards?

eller evt keys till the sims 3?

tänkte EA (the sims)
brukar inte vara så jätte hårda på sånt.

meddas blizzard / wow bannar vem fan som helst.

Permalänk
Medlem

g2play funker JÄVLA bra. imo.
köpte typ 5 spel där... BRA service! och billigt är det oxo. Ingenting att bekymmra dig över. g2play har även börjat ha så där keys-party där dom ger ut gratis keys till sina premium-medlemmer. dom hade nyss i fredags och gave runt 15 gratis spel, bland annat till left4dead och starcraft battlechest och world of warcraft key.
med andra ord g2play prover stark att vara schyss åt sina customers. och dom utökar sitt sortiment hela tiden verkar det som, så dom har ingan tvivel en växande kund-krets, vilket betyder att dom har en bra service som jag nämnde!

att cyanide gör det dom gör e vidrigt imo (jag vet inte om dom bannar, men går utifrån att caracarn har rätt i sitt påstående). det e ju inte så att folk har fått dom keys gratis ffs? har inte nån varit i tyskland och köpt ett billigt spel där till sin playstation 1? fan va tänker giriga devs som cyanide med... det e fan mig vidrigt att dom inte kan vara glada att sina customers fick det ekonomiskt lite billigare än att t.ex köpa genom steam. viser ju hur mycket dom bryr sig om att ha en bra community. så om man köpte blood bowl genom webhallen.se pga ett supererbjudande och fick det skitbilligt, så kan cyanide banna din key? does that make fucking sense?

Permalänk
Medlem

Dom bannar keysen för att de hävdar att de är stulna och inte att G2play har fått dom genom billiga spel från Thailand eller något liknande. Kopierar in hela uttalandet från Cyanide:

- all our partners are selling game AND codes. If a website sells serials and only serials, be careful because Focus only provide game + serials.

- black listed keys were stolen. We know now that the stolen codes come from one of our publishers. Focus have never established any partnership with G2play or any other G2play-like websites. Furthermore, I read that these websites provided keys taken from retail versions of the game which is totally wrong: these codes come from the digital versions.

After many persons complained for being victim of swindle, it seems that G2play admitted that the keys were not legal… So they’re proposing either to reimburse the “victims” by Paypal or to give a different game or to provide new key.

I advise you NOT TO ACCEPT THESE NEW KEYS, you would take the risk of being blacklisted again!

We also know that a player who paid by Paypal has been reimbursed - by Paypal as well - while explaining the swindle.

Permalänk
Medlem

Köpa spel på G2play

Hej!

Beställde Left4dead uncut igår, ska berätta här hur det går.
Har hört att dom levererar inom 24h, vi får se om dom gör det.
Har fått bekräftelse på beställningen direkt efter jag betalade
via paypal.

Durza007, dom säljer ju en tysk "Cut" version av left4dead för
13,99 euro, måste varit den som din vän beställde. Kanske inte läste
det finstilta?

Hoppas dom är bra, då blir det fler Steamspel från dom... Valves prissättning
är idiotiskt (Digital leverans, dyrare än att köpa paketet i affären?).

/Printz
http://www.youtube.com/watch?v=qFdpV1lT4cE
http://prinsen.wordpress.com

Visa signatur

Dell XPS - Macbook Pro - Asus eee 1000H

Permalänk
Medlem

Ok, har nyss hittat g2play.net och är helt lyrisk över deras priser och att det fungerar bra för folk... Men min fråga är nu, vad gör jag när det inte är ett spel som jag kan tanka ner från en download-tjänst som steam och ea? Hur rättfärdigar man att tanka hem en iso på olaglig väg när man faktiskt har en laglig cdkey som man har betalt för, om nu herr Polis/Antipiratbyrå knackar på dörren? Ringa Telia och förklara saken innan jag letar rätt på en torrent så dom är medvetna om att jag "tekniskt" sett inte gör något olagligt?

Lite hjälp vore trevligt! Spelet jag främst vill köpa nyckel till är Anno 1404...

Till admins, jag hoppas att detta inte är en "ful" fråga, ber ju inte om länk till torrent-sida osv!

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

När kommer nyckeln?

Har inte fått min nyckel ännu. Mitt konto verkar ha försvunnit från deras site (kan inte logga in) och pengarna är dragna från kontot. Det ser inte ljust ut, var försiktiga folk. Jag fortsätter att uppdatera om något händer. Hoppas på det bästa.

/Printz
http://www.youtube.com/watch?v=qFdpV1lT4cE
http://prinsen.wordpress.com

Visa signatur

Permalänk

Jag har handlat två spel där och båda har funkat perfekt. Dow 2 och Left4ded uncut versionen.

Permalänk
Medlem

Har köpt Orange Box från g2play. Gick supersmidigt och kostade 8 EUR. Grym site. Var dock noggrann med att skriva rätt e-postadress.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Håller med de andra, väldigt bra sida. Köpt Warcraft 3, polaren köpte WoW:WotLK och som en överaskning fick han en collectors edition key.

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt Arma 2 från dem?

Permalänk
Medlem

Om det gäller enbart timecards o.s.v så rekommenderar jag faktiskt http://www.shatteredcrystal.com/ detta är en helt legal sida dock, många MMO's officiellt länkar till dem dessutom.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

/acid999 - nejdå han hade tur och fick uncut utan att han tänkte på de men intro filmen är på tyska. vilket inte är så farligt.

Permalänk
Medlem

g2play gör antagligen så att de har kontakter i asiatiska länder där PC spel är extremt billiga (orginalspel). De skickar pengar för spelen + provision (elektroniskt) till sina kontakter som köper dem och sen mailar tillbaks nycklarna. Sen säljer de nycklarna med pålägg för vinst på sin sajt, men kan ändå erbjuda dem till väldigt låga priser.

Bara en gissning från min sida dock.

Det finns väl dock spel som har regionsbundna nycklar, som WoW. Vet inte hur det fungerar då. Men spelen tillverkas väl ändå i asien för det mesta, så antagligen går väl de flesta versioner att "få tag på" där.

Permalänk

Sånt här tycker vi om.

Skulle dock inte förvåna mig fall mediamaffian gör allt i sin makt för att stänga ned g2play's affärsidé.

Jättebra tips, ska nog ta och köpa mig Aion cdkey när det kommer.

Permalänk
Medlem

Det tog 2 dagar och dom slarvade lite med min order tack vare att deras server krashade (det var därför mitt konto försvann) , men så fort jag skickade kvittot för att bevisa mitt köp, så skickade dom cdnyckeln. Allt som allt tog det 48h att få nyckeln och det kostade 172.77:- . Dom verkade vänliga på mailen och jag är mycket nöjd med köp. http://www.g2play.net/ ftw!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar som om deras server är nere igen, får bara upp en inloggningssida som ser ut att komma från ett webhotell typ...

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Jag har handlat av dem sen de bara hade ett par tre spel på sin sida och allting har alltid fungerat perfekt, dock inga timecards utan bara spelen, aldrig behövt vara missnöjd så jag finner det skumt det där med att de skulle vara svartlistade som caracarn citerat lite högre upp?

Tycker isåfall att det borde skrikas från blizzards håll direkt då eftersom de blir rätt cranky och det fort, när nån strular med deras shait...inte sant?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Har köpt många spel där och det fungerar prima, bland annat blizzardspel och de keysen fungerar utmärkt.

Dock finns det ingen mening med att köpa vissa spel, tex Arma 2. Det spelet är ju så koperingsskyddat att det i princip är omöjligt att köra utan en äkta install och du får ju bara en nyckel på g2play så det är ju kört.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Har köpt ett par CS acc därifrån, har funkat finfint. Funderar på att dra något större spel nu.

42;- för HL1, CS och några moddar till är ett riktigt bra pris

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

Om jag har fattat rätt så köper man en cd-key på den sidan, men vad gör man sen?

aktiverar den i steam eller vad?

Verkar ju som att det är en bra sida, även fast den är nere nu eller något.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Jag har handlat av dem sen de bara hade ett par tre spel på sin sida och allting har alltid fungerat perfekt, dock inga timecards utan bara spelen, aldrig behövt vara missnöjd så jag finner det skumt det där med att de skulle vara svartlistade som caracarn citerat lite högre upp?

Tycker isåfall att det borde skrikas från blizzards håll direkt då eftersom de blir rätt cranky och det fort, när nån strular med deras shait...inte sant?

Var företaget Cyanide som blacklistade alla keys som hade köpts från G2play då dessa enligt dom hade blivit stulna. Jag fick iallafall tillbaka mina pengar från G2play utan problem så förlorade ingenting på affären.

Permalänk

Fungerar sidan för er? Funkar ej för mig ,kommer bara upp en inloggningsida . Skulle vilja kolla in sidan:P

Visa signatur

To win a war, you have to lose a battle.

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det hela igen, de flyttade visst till nya servrar bara. Borde skicka mail och säga till dom att sluta skrämmas på det viset!

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Activision har börjat banna cdkeys from g2play? Jag köpte tidigare en cod4 nyckel till min syster och kan nu inte spela med den, prova byta nyckel till min som är från en retail och fungerar utmärkt. Systerns key har fungerat alldeles utmärkt sedan tidigare, men inte nu längre.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Har köpt många spel där och det fungerar prima, bland annat blizzardspel och de keysen fungerar utmärkt.

Dock finns det ingen mening med att köpa vissa spel, tex Arma 2. Det spelet är ju så koperingsskyddat att det i princip är omöjligt att köra utan en äkta install och du får ju bara en nyckel på g2play så det är ju kört.

Hur då? Det borde väl räcka med en image från en retail CD(det är väl det clone CDs är?) och en riktig nyckel. Är lite sugen på att köpa Arma 2 men jag har ingen lust att betala 500kr för ett spel som fortfarande är buggigt och krävande.

EDIT: Har köpt orange box och l4d på g2play, båda har funkat perfekt sen jag köpte dom. Snabb leverans, några minuter bara.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB