SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Min polare ombads att ge dom inloggning till Steam så dom kunde fixa nåt spel som det blivit problem med. Han gjorde det, dom fixade spelet utan att hacka kontot och nu spelar han på det utan problem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Jag sa att jag kan skicka den d.v.s Maila, inte publicera den för alla här.

---------------------------------------------------------
Jag,

Product Successfully Activated
You have successfully activated the following product(s):
Crysis®
for your account: xxxxxx@hotmail.com

Hi, I did not order Crysis. I ordered Crysis Warhead, and I think you sent me the wrong key.
http://www.g2play.net/store/Crysis-Warhead-EA-Download.html

Order: #61113

And the downloadmanager tells me it is Crysis, and EA website also said it was Crysis, as written above.

----------------------------------------------------------
g2play,

Hello

Look attachment I send you Warhead

Best Regards

"Bild på Crysis Warhead, som inte förklarar någonting.."

Jag,

It is not Warhead so you might have done something wrong.

"Bild som Inkluderar Installation, EADM och Mailet."

This is the first Crysis, and I ordered Warhead.

g2play,

Crysis Warhead key is for ea webiste not for download manager

read description http://www.g2play.net/store/Crysis-Warhead-EA-Download.html

you try trick me?? don't do this because i bann your key and your account so don't do this

best
Jag,

I went here
https://profile.ea.com/gamereg.do
and put in: xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx and my EA account login details.
It said there that I have activated Crysis®

Then it told me to download it from their "EA Download Manager"..

And this is what it says on your website
http://www.g2play.net/store/Crysis-Warhead-EA-Download.html

EA Download: The key provided by G2PLAY is an official EA Retail Key. It is activated throught the EA Download page https://profile.ea.com/gamereg.do, enables you to play on official EA servers and your game will be kept updated with the latest patches via the EA Download Manager platform. To activate our key via EA simply go to https://profile.ea.com/gamereg.do, enter your key and follow instructions on the screen.

This is what it says on: https://activate.ea.com/gameactivation.do

Product Code

Use the product code from your box or manual to activate a digital download of your PC game. Available for the latest PC games from EA, this gives you an option, if you ever lose or misplace your disk, to reinstall your game using EA Download Manager. Activating your product code will give you additional features such as up-to-date game patches and additional bonus content for the latest EA games. (example: A1B2-C3D4-E5F6-G7H8)

So I have done nothing wrong.

g2play,

This key is for ea webiste you must use here https://activate.ea.com/gameactivation.do not in download manager

You can't use this key in download manager. I try to use and download manager says it's invalid. If you use this key on download
manager it's will be duplicate not invalid. So use this key on ea website

Jag,

Downloadmanager says its invalid because it has been locked to "xxxxx@hotmail.com" which I activated in on https://activate.ea.com/activategame.do

And the game is still Crysis, not Warhead.

g2play,

Please write to ea support for information because this key must works on ea website not in download manager

Lol, vad kan EA göra?

Jag,

It was working on website, then the website gave me a link to the downloadmanager to download the game.

And on g2play it says you can download the game from EA, which is the manager. There is no other way.

Could you please make a tutorial, step by step(1. 2. 3.)? Cause I cant go by "https://activate.ea.com/gameactivation.do" because its already activated..

g2play,

Ok, so send me your email login and password to check this

Best

Jag,

Send you my login to my hotmail? I wont give that to anyone.
Its something I wont give away to anyone.

g2play,

So how i check this?

Jag,

I dont know, screenshots and links are the only thing I can provide. The installer it says CRYSIS and the manager also says it is.

If the key was for Warhead how can it be activated for the first game? It doesnt make sense.

Sedan har man inte fått något mer svar efter detta..

Edit och dom är ju bra dumma..

You can't use this key in download manager. I try to use and download manager says it's invalid. If you use this key on download
manager it's will be duplicate not invalid. So use this key on ea website

Jag kan inte använda nyckeln i Downloadmanager, han provar använda den och den säger att den är invalid, sedan säger han att om jag använder den i downloadmanager så blir den duplicerad inte invalid.. DOM ÄR JU FÖRFAN DUMMA.

Har själv handlat utan problem ifrån dem.. Men att se hur alla tycks gå emot Mupp3n och konstigt nog låta som att felet ligger hos honom är ju pinsamt. Efter att jag har läst den här mailkonversationen framgår ju det tydligt att Mupp3n har gjort allt i sin makt, och varit precis så tålmodig och tydlig i mailen som man kan vara. Något som inte skulle vara så enkelt när man själv hamnade i en situation där man blivit lurad.

Att de sedan är fräcka nog att be om mailkonto-uppgifter tyder på ett otroligt oproffsigt beteende. Jävla tomtar på support!
Problemet är ju att g2play sysslar med gråimport, men inte den lagliga varianten... De köper med största sannolikhet in spelen ifrån länder utanför EU/ESS och därmed är det lite svårt att kontakta EA (g2play hänvisar) eftersom din kopia inte är legitim.

Allt detta måste dock inte vara särskilt oklart. Att handla på g2play är lite som lotteri, den finns alltid en liten risk för felaktiga varor, eller senare bannade konton! Så ... den som är med i leken får leken tåla...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Så ... den som är med i leken får leken tåla...

Jag tycker att köp från g2play och denna tråd kan sammanfattas med detta citat. Så har min inställning alltid varit iallafall.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Har själv handlat utan problem ifrån dem.. Men att se hur alla tycks gå emot Mupp3n och konstigt nog låta som att felet ligger hos honom är ju pinsamt

Pinsamt är inte kanske det rätta ordet. Men jo, nåt är det när man säger till Mupp3n att man inte har några problem, att man är nöjd med g2play och därmed blir "attackerad" för det med meningar som "idiot som försvarar tjuvar"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Pinsamt är inte kanske det rätta ordet. Men jo, nåt är det när man säger till Mupp3n att man inte har några problem, att man är nöjd med g2play och därmed blir "attackerad" för det med meningar som "idiot som försvarar tjuvar"

Massa påhitt igen, som vanligt cope.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Massa påhitt igen, som vanligt cope.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Att försvara tjuvar är ju helt otroligt..

Citat:

Ni är ju idioter isf.

Vad ironiskt du är

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad ironiskt du är

Såg ut som att du sa att jag sa det..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Att försvara tjuvar är ju helt otroligt..

Och dom är ju i princip 'tjuvar' ;D

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Och dom är ju i princip 'tjuvar' ;D

Om du köper av tjuvar så bidrar du till häleri, men det kan du acceptera? Så länge du inte blir av med din produkt antar jag. Bra tänkt där.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Om du köper av tjuvar så bidrar du till häleri, men det kan du acceptera? Så länge du inte blir av med din produkt antar jag. Bra tänkt där.

Jag har inte köpt något där innan, och då så många rekommenderade sidan så valde jag att köpa en nyckel där, som tydligen var fel. Så jag blev ju halvt lurad av dessa som rekommenderar hemsidan. Man undrar ju om dom verkligen köpt där själva.

Och vem vet, dom kanske stjäl, eller inte. Gör dom det så är det väl olagligt? Och isf borde det inte kunna diskuteras på denna sidan, typ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade min första dåliga erfarenhet med dem igår. Köpte orange box, fick en dubbelnyckel och skrev det till dem. Fick gå igenom en hel drös supportnissar som sa olika saker, väldigt varierande engelska och inställning till mitt ärende.

Man får tjata och visa bevis tills någon vettig ser det, tydligen. Gick bra för mig, fick tillbaka pengarna.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

steam har orange lådan för €14.99 nu, 6h kvar på erbjudandet

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag köpte l4d2 från g2play.net
Det tog ca 15 minuter och sen var cd-nyckeln i handen. 220 spänn fattigare dock

edit: fyfan vilken tråkig stämning det var i den här tråden. skärpning grabbar.
Och sen finns det inga indikationer på att g2play.net sysslar med häleri vad jag kan utläsa av den info som google gav mig.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Köpte igår en Modern Warfare 2 nyckel till kusinen, fick den direkt efter betalning. Kusinen aktiverade sen nyckeln utan problem, så ännu ett +1 från mig.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har köpt MW2 L4D2 Kaspersys internet security och Aion av dem utan problem. Snabbt gick det att få nyckeln också!

Permalänk
Medlem

Har hittills köpt L4D2, Dirt 2 & Dragon Age: Origins.
Inga problem what so ever!

Permalänk
Medlem

Jag har köpt L4D, Orange Box och Diablo2+LOD. Det som krånglar är att diablo2 nyckeln redan var använd, mailade print screen och fick ny direkt

Permalänk
Medlem

Köpt timecards till WoW, AoC. Köpt MW2 som skulle bli bannad men blev aldrig det. Köpte L4D2.

Allt funkar prima

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Har köpt MW2 L4D2 Kaspersys internet security och Aion av dem utan problem. Snabbt gick det att få nyckeln också!

Fick du samma skumma sak som jag? Köpte Kaspersky Anti-Virus 2010 License Key för 127kr men fick Kaspersky Internet Security 2010 - 1 Year / 3 PC - License Key

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick du samma skumma sak som jag? Köpte Kaspersky Anti-Virus 2010 License Key för 127kr men fick Kaspersky Internet Security 2010 - 1 Year / 3 PC - License Key

Jag köpte 1 year 3 key och fick det det va ju tur att du fick 3 pc licensen istället dock kostar den inte så mycket mer men ändå.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en Bundle med MW2 och L4D2, lade till mina "reward points discount" såväl 5% discount för "premium" användare. Så, från 525 kr till 408. Hela processen gick 1-2-3 så fick jag dem, inga problem där inte.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Beställde nyss 1.6 och det funkade bra.
Billigt var det också!

Permalänk
Avstängd

råkade lägga en dubbel-order och skrev:

Hey, accidently ordered twice... can you remove this order?

Svar (ca 5 min senare):

Done,
Cheers

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd

Köpte 60 Dagars EVE Time Code.

Jag får

EVE Special Edition CD key, som endast fungerar för speltid eller nytt konto.

Jag använder mina GTC för PLEX, vilket inte går med SE, varför byter dom inte namnet på deras produkt så man lättare ser vad det är för något som dom säljer?

Jag mailade dom och frågade varför jag inte fick en GTC utan en SE, dom säger: We send you good key.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Köpt timecards till WoW, AoC. Köpt MW2 som skulle bli bannad men blev aldrig det. Köpte L4D2.

Allt funkar prima

min MW2 key blev bannad men fick en ny inom 5h

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Citat:

Köpte 60 Dagars EVE Time Code.

Jag får

EVE Special Edition CD key, som endast fungerar för speltid eller nytt konto.

Jag använder mina GTC för PLEX, vilket inte går med SE, varför byter dom inte namnet på deras produkt så man lättare ser vad det är för något som dom säljer?

Jag mailade dom och frågade varför jag inte fick en GTC utan en SE, dom säger: We send you good key.

Fråga om dom syftar på "We Did send you a good key" eller "We Will send you a good key". Eller det kanske framgick?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Fråga om dom syftar på "We Did send you a good key" eller "We Will send you a good key". Eller det kanske framgick?

Ska göra det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte Supreme Commander 2, Bad Company 2 och Chaos Rising - inga problem!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blåst eller ?

Fortsätter i denna tråden , beställde igår från denna sidan orange box som jag tyckte var extremt billigt ,läst många trådar om dem och sett både fågel o fisk därifrån men tänkte 90 kronor kan jag leva utan :
Gjort allt som man gör när man först handlar online från någon sida registrerat sig ,skrivit all info ,fungerande email etc . Köper produkten och väljer att betala med paypal funkar fint och det dimper ner x antal mail om lyckad registrering samt betalning men i morse så kom detta:

Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document) - in colour.
We must confirm your identity.
It's nothing personal really. We must be very careful because we have many frauds...
It is important to provide any document proving your identity otherwise we will be forced to refund your payment.
This is is a one time procedure.
You will not be asked for it again in the future.
Sorry for any inconvenience caused.

Cheers
G2PLAYTEAM

Helt underbart skall jag skicka skostorleken också eller måhända att man kan va blåögd ibland men detta är ju ett rent horribelt, hoppas att ni aldrig ger efter för sånt här ! I mitt fall där man använt paypal som kollar o dubbelkollar ens bankkort/adress etc så känns detta som ett väldigt lamt försök till att komma över något mer än vad som är sagt från början . Så skall bli skoj o se va d dem kommer med för ursäkt ..återkommer

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem

Re: Blåst eller ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yatouche
text

Ujdå, jag har aldrig upplevt något problem med att betala eller kravet att identifiera mig på sådant vis - jag såg bara till att ha samma adress skriven på både G2Play och PayPal. Men jag kan förstå deras försiktighet, men dem borde ge ett annat alternativ/sätt att identifiera - tex. som att få en "PIN" kod skickad till mobilen och skriva in för bekräftelse. Eller använda den krypterade BankID filen man skapar i Internetbanken.

Nu har jag tydligen under tidens gång handlat där blivit markerad som "Super trusted" i mitt konto, vet ej hur eller varför (annat än godtrogen kund).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
steam har orange lådan för €14.99 nu, 6h kvar på erbjudandet

Det är ju ändå dyrare ? :s

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt