SweClockers drop!
Permalänk

Hej

Beställde en Starcraft 2 key från G2Play.net. Första gången jag handlar där. När jag skulle aktivera den på Battle.net så står det att nyckeln redan är registrerad. Har hållit på och skrivit med supporten, skickat en massa screenshots m.m, till och med gett dom mina kontouppgifter till BNet, men dom kunde inte fixa det ändå. Nu ber dom mig att kontakta Bnet/Blizzard för att fråga när min nyckel har registrerats innan. Har inte fått svar från blizzard än dock.

Någon som har haft samma problem och hur löste det sig? :/

Visa signatur

Primary: i7-4790k @ 4 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI Z97 GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz LP | MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G | Samsung SSD PRO 850-Series 256GB | EVGA Supernova G2 850W
Equipment: BenQ XL2420T | Logitech Proteus Core G502 | QPAD QH-90 Pro | Steelseries QcK+ | Logitech Desktop USB Microphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Softmuppen:

Hej

Beställde en Starcraft 2 key från G2Play.net. Första gången jag handlar där. När jag skulle aktivera den på Battle.net så står det att nyckeln redan är registrerad. Har hållit på och skrivit med supporten, skickat en massa screenshots m.m, till och med gett dom mina kontouppgifter till BNet, men dom kunde inte fixa det ändå. Nu ber dom mig att kontakta Bnet/Blizzard för att fråga när min nyckel har registrerats innan. Har inte fått svar från blizzard än dock.

Någon som har haft samma problem och hur löste det sig? :/

Om du kollar mitt inlägg tidigare så hade jag samma problem med Dragon Age.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har köpt ca 30-40 spel från G2play.
Att bara köpa en nyckel till spel som inte går igenom Steam/EA/Blizzard är dock ganska värdelöst om man inte har orginalskivan.
Har haft problem med någon L4D nyckel men det löstes innom 24h vilket jag tycker är snabb service. Har aldrig fått något som efter ett tag har blivit piratklassad heller men kanske bara haft tur.
Köper alla mina spel därifrån numera

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Jävlar vad jag har handlat på g2play :/
Total paid: €410.86

ALDRIG haft några problem

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Köpt 2-3 spel av G2Play ( bl a SC2 på release. Det var den överlägset billigaste DigDist, har inte nära till en affär, ville lira direkt!).

Steam är inte så bra för nya spel men de har väldigt schyssta reor ibland, jag o min bror köpte L4D2 där för 50:- styck!.
Ska jag köpa någonting fysiskt så åker jag väl in till Webhallen.
Hårdvara köper jag mest från sidor som har riktiga adresser (Inet, Komplett etc) så att man vet att de är seriösa.
Brukar betala med kort online direkt, men i efterhand så är väl det inte så smart; borde inte betala för något förrens man får det i handen : )

Har haft flyt och aldrig blivit lurad, vare sig av affärer eller på tradera & blocket. Är väl som allt annat: ha litet koll & lägg inte ut mer än vad du har råd att bli av med så går det mesta vägen.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av evolate:

jag har haft lite mindre flyt med g2play, gjorde min beställning på bad company 2, och har idag, ett dygn senare, ännu inte fått min key, varför ? dom ville ha ett foto på mitt id, och på kvittot jag fick efter jag gjort OCH betalt min beställning ????

nu, efter dom fått foto på både mitt id (taget med mobilkamera) har jag ännu inte fått min key...

har någon annan behövt skicka foto såhär ? första gången för mig på nätet någonsin...

Jag gjorde det precis och fick CD-keyn till SC2 typ fem-tio minuter efter jag skickade in det. Men visst, det är lite udda. Gjorde ett virtuellt VISA-kort med en köpgräns på 360kr så de ska ju inte kunna dra så mycket därifrån. ^^

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Köpt saker för ca 4500 kr på g2play och inga problem hitils. Köps massa gamecards.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Köpte RIFT igår från g2play, blev lite förvånad över att man fick nyckeln till spelet nästan bara några sekunder efter att man hade genomfört betalningen via paypal med e-kort. Brukar ta lite längre tid annars.

Dock ångrar jag köpet för spelet var inget vidare bra... svårt att hitta en ersättare till WoW. =/

Köpte också Rift men från Direct2Drive för där var kostade det 200kr mindre än på g2play vid release.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett kombo pack från G2play BF BC 2 funkar utan problem men cs1.6 står att cd nyckeln redan är registrerad. Gav typ 200kr bara 30 kr mer när cs ingick tänkte lira lite för nostalgi men det sket sig. Har dock inte orkat maila

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Köpte Crysis 2 EADM cd-key nyss och nu skriver mupparna att de vill att jag ska maila en bild på ett ID kort??? Kommer såklart inte göra detta. Är mian 179kr borta nu eller?

EDIT: Efter 45min mail fram och tillbaka så fick jag en nyckel som fungerade. Någon hade försökt logga in npå mitt konto från Italien tydligen så de trodde jag var en scammer. Jag loggade då in på G2play och sade att jag var inloggad så de kunde se att den rätta IPn var inne. Jävla skumt, men nycklen fungerade iaf

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Köpte mitt Duke från dom.
felfritt denna gång med.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har nu köpt runt 7-8 spel eller så under 1½ års tid tror jag och aldrig strulat enda jag har att klaga på är mitt orange box som jag fix censurerad verison på samt l4d 2 och det framgick inte på köpsidan men annars alltid fått cd-nyklarna snabbt och alltid fungerat på steam.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Hmm, alltså vågar man boka BF3 på G2play? 263kr tar dom för det, det ska vara en origin-key.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Entusiast

Tror de är säkra, dock köper jag inte därifrån då deras cd-keys tydligen ska vara stulna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tror de är säkra, dock köper jag inte därifrån då deras cd-keys tydligen ska vara stulna.

Undra om man kan bli bannad för det sen då ?

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oggaaaa:

Undra om man kan bli bannad för det sen då ?

Dels det och sen vill man ju stödja DICE genom att köpa BF3 till PC tillexempel.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Dels det och sen vill man ju stödja DICE genom att köpa BF3 till PC tillexempel.

Dom säljer bf3 nycklar till pc
Naågon källa till ditt syftande ang deras nycklar är stulna?

Köpt många spelnfrån dom, inga problem

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Toivo83:

Dom säljer bf3 nycklar till pc
Naågon källa till ditt syftande ang deras nycklar är stulna?

Köpt många spelnfrån dom, inga problem

Jag vet att de säljer PC nycklar, men om de är stulna får inte DICE något.
Nej jag vet faktiskt inte om de är stulna, men googlade på namnet och de flesta sa att man skulle hålla sig bort från dem, då de hade stulna nycklar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Köpt saker för ca 4500 kr på g2play och inga problem hitils. Köps massa gamecards.

Samma här. Inga problem

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Kom precis över 200€ strecket igår, har inte heller haft några problem med G2play.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av astrob0y:

Samma här. Inga problem

Skrivet av Fredmannen:

Kom precis över 200€ strecket igår, har inte heller haft några problem med G2play.

Visst så kanske det är.
Men tänker ändå inte köpa där om det är stulna nycklar, ska nog snacka med EA och se vad de har o säga.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Visst så kanske det är.
Men tänker ändå inte köpa där om det är stulna nycklar, ska nog snacka med EA och se vad de har o säga.

Det är inte stulna nycklar. Nycklarna är köpta i andra länder där spelen är billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Det är inte stulna nycklar. Nycklarna är köpta i andra länder där spelen är billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, vad bra, kanske ska köpa nåt spel därifrån då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni har inte hört talas om webhallen, CDON, och spelbutiken? Deras rea-avdelningar är ju grymma sen om man väntar ca 4-8 månader efter release så droppar priset nästan alltid med minst hälften.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Ni har inte hört talas om webhallen, CDON, och spelbutiken? Deras rea-avdelningar är ju grymma sen om man väntar ca 4-8 månader efter release så droppar priset nästan alltid med minst hälften.

Vet inte hur du känner, men jag vill gärna ha t.ex. Diablo 3 på rls dagen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av sj6:

Jag köpte många spel innan sommaren på rea från internet, webhallen och cdon.com, gav jättelite pengar för många bra spel.

Men webhallen och Cdon.com har inte alla spel på rea såklart, därför tittar jag på alternativa lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vet inte hur du känner, men jag vill gärna ha t.ex. Diablo 3 på rls dagen

Skrivet av furuliden:

Jag köpte många spel innan sommaren på rea från internet, webhallen och cdon.com, gav jättelite pengar för många bra spel.

Men webhallen och Cdon.com har inte alla spel på rea såklart, därför tittar jag på alternativa lösningar

Ok, ok... vissa spel vill man kanske ha så tidigt som möjligt men personligen hatar jag den här nya marknaden med digitala kopior, ser ju så fint ut med en samling i hyllan

Sen tycker jag spel överlag, fysiska eller digitala är överprisade att det är pinsamt men så länge folk köper finns det ingen anledning att sänka priserna heller. Det jag menar är att att spel inte blir sämre bara för att det är 6 månader efter lansering men då helt plötsligt kan man sälja skiten för 200-400 spänn...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Ok, ok... vissa spel vill man kanske ha så tidigt som möjligt men personligen hatar jag den här nya marknaden med digitala kopior, ser ju så fint ut med en samling i hyllan

Sen tycker jag spel överlag, fysiska eller digitala är överprisade att det är pinsamt men så länge folk köper finns det ingen anledning att sänka priserna heller. Det jag menar är att att spel inte blir sämre bara för att det är 6 månader efter lansering men då helt plötsligt kan man sälja skiten för 200-400 spänn...

Jora, jag ska köpa Crysis 2 när jag kan köpa det för 99kr. Det är nice att ha sina spel i hyllan. Någonting fint att titta på

Permalänk
Medlem

köpa alla mina spel + gamecards där, leveransen är blixtsnabb på mindre än en timme och allt fungerar felfritt och inga piratade koder

Permalänk
Medlem

Har köpt en hel del spel den senaste tiden på g2play.net. Måste säga att man är riktigt nöjd med dem.

Har velat ha Homefront ett tag nu och såg att spelet kostade endast 140kr. Sen som bonus om man köpte spelet så fick man 25% rabatt på nya Deus ex. Blev att man tog den dealen. Total summa för de två spelen tillsammans ca 390kr. Inte fy skam det nä