Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Du pa1983 jag får lite hjälp av farsan på den har faktiskt han jobbar på Konsumentvärket, så om JME inte ger mig pengarna till baka kommer dom få hella konsumetvärket på sig och det brukar bli vinst för konsumenten om man ska behöva gå så långt...

hehe nää. Men pa1983 jag kan bara säga tack till dig för att du skrev denna topicen eftersom du inte hade gjort det så skulle jag sitta men dåliga kvalitets minnen som jag har betalat mycket för...

Stort tack pa1983!

Herrejösses... Ska man behöva anstränga sig för att förstå vad vissa skriver?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cvic

Herrejösses... Ska man behöva anstränga sig för att förstå vad vissa skriver?

Fan vad alla e fientliga då!!!
Bara frö att jag inte kan kniv-skarp stavning så ska du lägga en topic för att säga det.

...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cvic

Herrejösses... Ska man behöva anstränga sig för att förstå vad vissa skriver?

Jag fattade hur bra som helst och tänkte inte deräkt på grammatike eller så.
Men är du som en oflexibel maskin när det gäller läsandet så kan du ju hålla det för dig själv och inte säga det till anndra hur kasst du tycker dom skriver. Vad du och många andra inte förstår är att folk tar illa upp av att höra. "Fan kan du inte svenska" "Du skriver som an krata" "har du dyclexsi eller?"mm.
Säger presonen i fåga inget om att han kan vara osäker på hur nåt stavas eller att han vill att ni rättar honom i stavningen så ska ni fan inte påpeka stavningen heller säskilt inte på ett elakt vis. Med det menara jag inte att ni inte kan be personen omformulera sig om ni inte förstog vad det stog.

Permalänk
Medlem

Re: Re: JMEDATA lurade mig på PC2700 minne!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacobm
Vi ber så mycket om ursäkt att vi gjort fel. Vi får hela tiden in nya minne och tyvärr så varierar det vilken variant vi får Samsung. Det är ett misstag från vår sida. Givetvis så får du returnera dem till oss. Det är mänskligt att fela.
JME Data

Jo det löste sig ju men sån här är alldrig kul.
Jag skickade inte tillbaks dom för att dom inte klockar för det kan man inte begära men att dom behövde så usla inställningar för att ens boota var iriterande och som jag sa så upplevde jag dom instabilia med usla timings och minnena i 166 och 170Mhz villket dom borde klara några Mhz över spec. Sedan har dom gammla biosen till A7V333 även +2Mhz på busen villket inte ska räknas som överklockning har jag hört för det ska vara inom felmarginalen men det kan diskuteras för jag misstänkte att sånt här kunnde uppstå då särskilt med 3st moduler för det gjorde det i 135Mhz på mitt soltek kort med 3 moduler. Så minnena går runt 2-3Mhz fortare på dom. Har därför som vana att köra 134 i bios på det men nu har jag ställt tillbaks till 133 när jag ändå belade i bios för då går det i 133 med senaste 1011 bios istället för 135.

Tycker det var bra av jemdata att rätta till sitt misstag men tyvär fins dom dåliga minnena ändå på marknaden och hur Samsung kan släppa så såliga moduler är ju konstig tycker jag. Kan la inte klara nåt stabilitetstes för dom lär ju vara mö hårdare än vad man kan pressa minnet med i en PC.

Jag körde Cas 2,5 T2 T2 T6 och T1 command och 4 bank och OPTIMAL för valde jag turbo över 150Mhz bootade dom inte. Det tycker jag är dåligt för så dyra minnen av ett märke som samsung och alldeles för mö på håret och det var nog inte konnstigt att spelen värkade instabila i 166-170Mhz och en crash på en 1h för det var typ vad jag spelade effter att starta om dator en gång så orkade jag inte med dom läggre. Men det går astabilt med TURBO på mina 3st 256Mb PC2100 samsung som jag köpt på JMEDATA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blazeeer
hmm..
Jag hade tänkt skaffa en processor och ram från JME,
hoppas jag kan få dom bra minnena då.
Men dom "dåliga" klockar väl precis som pc2700 ska?
Jag menar, om jag inte ska överklocka spelar det ingen roll antar jag?

sist jag bestälde från JME gick allt bra iaf.

Jag skickar inte tillbaks dom för att dom inte klockar det kan man inte kräva men att få den revison man beställt kan man kräva.

Sedan så har dom barar DTM-CB3 för tillfälet av 512Mb hur det är med 256 vet jag inte men ring å fråga.
Men som jag sa så klaraade dom väldigt dåliga inställningar och jag upplevde inte datorn ricktigt stabilt med dom i 166Mhz.
Så jag rekomenderar inte dom särskilt när jag har läst att nndra tycker dom suger och har en kompis som har bra koll och säger att DTM-CB3 är sämst och suger.
Sedan har jag också sett att fler har afft problem med att boota med Samsung PC2700 på KT333 moderkort som ASUS och EPOX kort och jag kan tänka meig att det är samma problem.

Och för det priset kan du få mycket bättre minne så köp i så fall nåt billigare orginal märke för dom lär inte vara sämmre.

Permalänk
Medlem

"DTM" skall vara bäst enligt vad jag har hört sedan "CTL" och sen "DTL" .... kom i håg att samsung minnena inte verkar gilla något över 2,7volt.. 2,8 är mindre stabilt för mig.
Sen är det mindre chans man får ett bra minne då man köper 512mb eftersom det är fler chips så är det större chans att något är sämre...
Jag har "DTL" och det gör i alla fall 175mhz, turbo cas2,5 6,3,3... cas 2 är inte snabbare på mitt mobo..
men så fort jag går över 166 så är agp ur spec och då hänger sig mitt gf4

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem

angående felleveranser av produkter så kan jag hoppa in o säga att jag är nölj med min feleverans

beställde ett Gainward ti4200 64mb (orginal verren utan kylflänsar)

men jag fick ett Gainward ti4200 "golden sample" 64mb 3.3ns ist (med kylflänsar o garanti att man kan klocka till visst värde)

Go Komplett.se !

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k6-2
"DTM" skall vara bäst enligt vad jag har hört sedan "CTL" och sen "DTL" .... kom i håg att samsung minnena inte verkar gilla något över 2,7volt.. 2,8 är mindre stabilt för mig.
Sen är det mindre chans man får ett bra minne då man köper 512mb eftersom det är fler chips så är det större chans att något är sämre...
Jag har "DTL" och det gör i alla fall 175mhz, turbo cas2,5 6,3,3... cas 2 är inte snabbare på mitt mobo..
men så fort jag går över 166 så är agp ur spec och då hänger sig mitt gf4

Så här säger min kompis.
DTM-CB3 suger fetast..
CTL-CB3 är bäst sen kommer DTL-CB3

Och hans går till 200mhz på cas 2 på sitt A7V333 så det tycker jag bevisar en del desutom har han jobbat med att bygga datorer fram till nyligen och han är välldigt ducktig.

Sedan läste jag på ett engelskt forum att dom ville ha CTL-CB3 inte DTL-CB3 som dom kallade skräp och inte heller DTM-CB3 men därimot läste jag att CTL-CB3 på 512Mb med ECC suger hårt om det stämmer vet jag inte men det var ju inte heller ECC jag köpte och det är ju en viss skilnad på vanliga minne å ECC.

Men sedan fick jag ju fortfarande inte vad jag bestälde plus att denna stickan inte gick i hop med mitt A7V333 till skillnad mot vad min kompis CTL-CB3 gör och som du ser välldigt bar desutom 200Mhaz i cas 2 är fan bra och det är nog dom CB3 chipen från samsung som Xtrem använder till sina PC3200 som klarar 200Mhz och cas 2 står det på gtek tror jag.

Och farrsan hade länsat brevlådan före mig så jag fick retursedlen av morsan och där står det att det retuneras på grund av att dom skickat DTM-CB3 istället för CTL-CB3 som stog på deras hemmsida.
Skickar tillbaks det på måndag och får vartenda öre tillbaks så det löste sig villket var bra.

Det är la just det jag tycker är bra med jmedata för om nåt strular brukar det inte vara nåt problem att lösa det. Handlar säkert där igen men just nu blir det nog en XP 2400+ från komplett och sedan blir det nog ett 9700 men var jag köper det har jag inte bestämt än.

Permalänk
Medlem

175mhz, turbo cas2,5 6,3,3 är inte bra presis för 166Mhz minne. Det är ju det uslaste man kan köra.
Jag körde 166-170mhz, OPTIMAL för TURBO bootade den inte på bara svart skärm sedan hade jag cas2,5 6,2,2 villket mina gammla PC2100 samsung klarar och det tycker jag man kan kräva. Man köper inte några av dom dyraste P2700 minnena för att få minnen som presterar sämre än nonames och inte fungerar bra med mobot.
Körde 170 som mest mer var ingen idee att testa men som sackt dom var ostabila i 166Mhz med.
Cas 2 fungerar inte för mig kommer knappt in i windows i 166Mhz men det är minnena inte avseda för heller och cas 2,5 dugger bra för det mästa.

Permalänk
Medlem

Jag beställde två rundade IDE 133 kablar från JME data och båda var trasiga?! Den ena fungerade inte över huvudtaget och den andra fungerade bara slave på!

Permalänk
Medlem

Mina fungerade men vad som händer med dom effter att man dragit ut som några gånger är att dom börjar glappa. Har släggt ut 2st av mina nu men det får man räkna med när man byter moderkort hårdiskar å så. Vanliga kablar tål mer.

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Jag har apacer minne med samsung kretsar. Det är pc2700 512mb sticka.... på mina kretsar står det: k4h560838D-TCB3
Är det DTM eller DTL kretsar?

Visa signatur

AMD Barton 2500+@2300 (10,5*220) / 2*256mb Twinmos winbound pc3200 / Abit NF7-S rev.2,0 / Hercules 9700Pro@350,335 / Lian-li pc70 / Vattenkylning: med Heatercore & BIPro, Maze 3, eheim 1048 / ---> 16608 3dmark2001

Permalänk
Medlem

Liten fundering, kör A7V333 med en XP1800, GF4Ti4200 Leadtek.

Hade TwinMOS 512mb minnen, men burken hängde sig, startade om och hade sig, köpte istället Xtreme PC2700 256Mb och tänkte att problemet skulle vara ur världen, men icke........ samma problem.

Har testat med olika timings optimal och turbo. Vid turbo bootar han inte ens. Vad tusan kan det vara, minnena???? Kör nu 2,5CL 3-6-3 1T och då startar han bara om en gång i timmen typ:( Köpte även lite mer fläktar till lådan ifall han skulle vara för varm men han håller 45grader på CPU och 29 på mobo.

Visa signatur

[4690K] [Asus Maximus Hero VII Z97] [Gigabyte G1 GTX980] [2x4Gb DDRIII Corsair] [Samsung 840 240GB SSD] [2TB SATA III] [Chiftec CFT-750-14C] [Corsair Obsidian 550D]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelhoglund
Hejsan!
Jag har apacer minne med samsung kretsar. Det är pc2700 512mb sticka.... på mina kretsar står det: k4h560838D-TCB3
Är det DTM eller DTL kretsar?

Det är nån annan revison har set den med men vet inget om den men kannse min kompis har koll. Ska fråga honom när jag får tag på honom. Sök på google annars då brukar man hitta forum å så där det kan stå eller datorsidor å sånt.

dit borde heta 38D-TCB3 fast jag vet inte till 100%.
Säk på www.google.com på det, kannse du hittar nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av def55
Liten fundering, kör A7V333 med en XP1800, GF4Ti4200 Leadtek.

Hade TwinMOS 512mb minnen, men burken hängde sig, startade om och hade sig, köpte istället Xtreme PC2700 256Mb och tänkte att problemet skulle vara ur världen, men icke........ samma problem.

Har testat med olika timings optimal och turbo. Vid turbo bootar han inte ens. Vad tusan kan det vara, minnena???? Kör nu 2,5CL 3-6-3 1T och då startar han bara om en gång i timmen typ:( Köpte även lite mer fläktar till lådan ifall han skulle vara för varm men han håller 45grader på CPU och 29 på mobo.

har hört att det ska vara lite petigt på minet men att många mobos inte tar nonames och sämmre kvalite är ju itne ovanligt.

Min kompis har kört både sammsung PC2700 CTL-CB3 och Xtrem på sitt. Fungerade bra sa han.

Nätag å så vad har du där? Bios version da?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983

har hört att det ska vara lite petigt på minet men att många mobos inte tar nonames och sämmre kvalite är ju itne ovanligt.

Min kompis har kört både sammsung PC2700 CTL-CB3 och Xtrem på sitt. Fungerade bra sa han.

Nätag å så vad har du där? Bios version da?

Chiftec 340W, senaste alfa versionen av bios.
Man tycker ju att det borde funka, det är ju samma kretsar som på samsung......
Kör nu både klockad grafik och processor, men det har ingen betydelse på hängningarna eller omstarterna.
Läste i en annan tråd att AMD´s processorer tillsammans med Win XP kunde ge just det här fenomenet när en viss funktion i directx 8,1 började arbeta. Fanns en fix till detta men bara de engelska versionerna. Det skall tydligen vara tillrättat tills det svenska SP1 kommer, så man får kanske vänta tills dess.....

Visa signatur

[4690K] [Asus Maximus Hero VII Z97] [Gigabyte G1 GTX980] [2x4Gb DDRIII Corsair] [Samsung 840 240GB SSD] [2TB SATA III] [Chiftec CFT-750-14C] [Corsair Obsidian 550D]

Permalänk
Avstängd

Tja
Jag har DTL-CB3, hur bra är dom jämfört med CTL-CB3?