Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Hoppas att du har rätt men de släppte precis ett nytt midi tower (arc) vet inte om det drar tillbaka att släppa ett till chassi så snabbt.

Men Enligt mig är det ju bara små detaljer som behöver ändras med r3:an sen är den klockren!

,

ja, en mini-revision som att sätta gångjärn på andra sidan fronten, det är väl inte så att det skulle synas om den satt uppåner, fläktfilter man kan dra ut från framsidan vore inte tok heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

,

ja, en mini-revision som att sätta gångjärn på andra sidan fronten, det är väl inte så att det skulle synas om den satt uppåner, fläktfilter man kan dra ut från framsidan vore inte tok heller

Håller med! om det skulle fixa de sakerna och lite mer utrymme där bak så skulle jag inte heller ha något emot att betala lite mer!

Permalänk
Medlem

Arc finns i lager hos Dustin!

Permalänk
SpelClockers

Arc finns hos inet sitter med ett här

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satakarnak:

Arc finns hos inet sitter med ett här

Ta lite bilder och ladda upp, då jag är sugen på ett arc

Permalänk
Medlem

Hej jag har ett Fractal Design Tesla 650W 80+ som nu har gått sönder, hur går jag tillväga för att jag ska få ett nytt har inte haft det lång tid och det är 5 års garanti. Det köptes begangat så har tyvärr inte kvar kvitto.

MVH Olsson

Permalänk
Medlem

Hej Fractal
Jag undrar om det kommer några andra färger på Define mini??
Mvh Henrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0l550n:

Hej jag har ett Fractal Design Tesla 650W 80+ som nu har gått sönder, hur går jag tillväga för att jag ska få ett nytt har inte haft det lång tid och det är 5 års garanti. Det köptes begangat så har tyvärr inte kvar kvitto.

MVH Olsson

Garantin gäller oftast bara första köparen.
Men du får ju se hur FD löser det om du mailar.
(Går att skriva på svenska)

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke78:

Hej Fractal
Jag undrar om det kommer några andra färger på Define mini??
Mvh Henrik

Ja, vit mini hade varit najs!

Permalänk
Skrivet av Mackiin:

Jag fick precis hem mitt idag. Fan vad stort det är! mitt gamla chassi ett Cooler Master 335 Elite mäter 18.5cm bred, 48,5cm djup, 41,5cm höjd(från golvet) medan Arcen är hela 23cm bred, 51,5cm djup, 47,5 höjd(från golvet). Inget dumt med det alls och hade iofs kollat mått och allt innan men Arcen känns verkligen stor.

Har inte byggt något i den än eftersom jag väntar på lite hårdvara fortfarande men skulle kunna ta lite bilder och kanske fixa mig ett vackert galleri när jag väl ska börja bygga.

Efter lite småpillande med chassit så tycker jag verkligen om det. Snyggt som attan, bilderna på nätet gör det inte rättvisa. Det är mycket mörkare än vad jag hade tänkt mig(svartare) kollar man på bilderna på nätet så ser den nästan grå ut och det är den verkligen inte.

Det enda jag har sett lite smått är att "meshen" i taket verkar lite vågig. Inte direkt fast så att säga och rör man på det så ser man hur vågorna flyttar sig. Går nog att sträcka ut det ordenligt med lite moddande men annars kan jag inte klaga på något annat.

Permalänk
Skrivet av monster08:

Det enda jag har sett lite smått är att "meshen" i taket verkar lite vågig. Inte direkt fast så att säga och rör man på det så ser man hur vågorna flyttar sig. Går nog att sträcka ut det ordenligt med lite moddande men annars kan jag inte klaga på något annat.

Upplevde detta med, men även att plasten stack upp där med ca 1 dm från bakkant.
Detta löstes enkelt med en lagbok i 2 dagar

Permalänk
Medlem

Hur går det med framtagnignen av sidopanelerna med fönster?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

undrar jag med :S

och kommer det finnas till define xl oxå?

Mvh

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Dskjono:

Sakta men säkert. Det är ännu ett par detaljer som skall till innan det är helt färdigt.

Skrivet av hallonsaft:

undrar jag med :S

och kommer det finnas till define xl oxå?

Mvh

Initialt är det endast för Arc och Define Midi som den är tänkt för. När det projektet är avklarat måste det utvärderas innan vi går vidare till fler storlekar.

Permalänk

Hejsan FD

Jag har felanmält mitt define mini som jag köpte när det kom ut för att mina 2.0usb uttag inte fungerar och har fått tillbaka ett mejl om att ni ska skicka men inget har hänt. Har gått en månad sedan jag var i kontakt med er sist och inget har hänt fick en bifogad fil med något kvitto men inget har ändå hänt

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På ett mindre relevant svar på ett citat.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Hej

om ni då gör sidopaneler med fönster/glas till define xl, när kommer det då bli som tidigast

Mvh// Alle

Visa signatur

En dator

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Mackiin:

Så ska ta bilder så att du får se insidan

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer vi att se en Define r4 snart? Jag saknar allt "nytt" i arc, löstagbar hdd bur, långt filter i botten, usb3, nya hdd vaggor, nya fläktar, mer utrymme bakom moderkortsplåten osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Kommer vi att se en Define r4 snart? Jag saknar allt "nytt" i arc, löstagbar hdd bur, långt filter i botten, usb3, nya hdd vaggor, nya fläktar, mer utrymme bakom moderkortsplåten osv.

Kollar du tråden märker du att de aldrig nämner nya burkar innan de blivit officielt annonserade och att FD inte besvarat någon med frågor om R4, för om folk hade bekräftat att R4 var på G så skulle de antagligen inte köpa R3 längre. Traditionellt (senaste 2 åren bara) har ny R-serie kommit i Augusti, men detta år har de släppt arc, mini och XL emellan och R3 säljer bra fortfarande så det är en bra fråga hur de tänker göra.

Men det åsido. Har en nätpolare som jobbar på en av de större datornäthandlarna som säger att de fått många klagomål på hårddiskvaggorna i R3 och att han därför inte ville rekomendera det till mig, är det något som Fractal Design vill kommentera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Är det en seriös tillverkare så har man inte sidopaneler med fönster eftersom det är förkastligt i EMC-hänseende och gör att datorn du bygger med ett sådant chassie inte får säljas då den med marginal inte klarar ett EMC-test. Har man sådana "Taiwan Gamer" lådor så kan inte någon systembyggare använda dem eftersom det inte går att tillverka lagliga produkter med dem och kan inte småsystembyggare använda lådorna så minskar marknaden.

Jag har EMC testat en och annan burk byggd av små serie OEM-tillverkare och det inte direkt upplyftande... Acrylfönster fungerar inte till en dator - oki oki, med mesh-nät innanför så går det, men det är ovanligt att tillverkare gör sig det besväret.

ACE btw klassar in i samma tveksamma liga...
http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Är det en seriös tillverkare så har man inte sidopaneler med fönster eftersom det är förkastligt i EMC-hänseende och gör att datorn du bygger med ett sådant chassie inte får säljas då den med marginal inte klarar ett EMC-test. Har man sådana "Taiwan Gamer" lådor så kan inte någon systembyggare använda dem eftersom det inte går att tillverka lagliga produkter med dem och kan inte småsystembyggare använda lådorna så minskar marknaden.

Jag har EMC testat en och annan burk byggd av små serie OEM-tillverkare och det inte direkt upplyftande... Acrylfönster fungerar inte till en dator - oki oki, med mesh-nät innanför så går det, men det är ovanligt att tillverkare gör sig det besväret.

ACE btw klassar in i samma tveksamma liga...
http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

kan dem inte göra så som Corsair gjort med deras 600T special ed. ? :S

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

Har en nätpolare som jobbar på en av de större datornäthandlarna som säger att de fått många klagomål på hårddiskvaggorna i R3 och att han därför inte ville rekomendera det till mig, är det något som Fractal Design vill kommentera?

Vad för typ av klagomål?
Vad har folk klagat på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vad för typ av klagomål?
Vad har folk klagat på?

<x> R3 har veka hårddiskvaggor
<x> som böjer och bågnar
<x> vi har fått in lite för hög felprocent på trasiga vaggor för att kunna rekommendera
<x> r3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

<x> som böjer och bågnar
<x> vi har fått in lite för hög felprocent på trasiga vaggor för att kunna rekommendera
<x> r3

Jag har ett r2 som jag förhandsbokade och mina vaggor fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

<x> som böjer och bågnar
<x> r3

Den löstagbara ''Buren'' i min Define Mini funkar perfekt.
Man snurrar ju inte på den dagligen iallafall kanske max ett par gåmger per chassies livscykel.
Samma med HDD vaggorna. jag använder de vita från min svarta R2 i min vita R3, samt i min svarta mini.
Och de svarta från den vita R3an i mina svarta R2 & Mini.
De vita som följde med Minin är lite trängre i spåren men det stör inte eftersom jag inte rycker HDD fram och åter mer än vid bygge så det blir inte heller så många gånger i chassits liv så det stör.
Min Obsidian 800D har mycket mera små fel och brister trots 4-dubbelt pris.
Där sitter det ju 4 hotswap som är till för att köra in och ut mycket oftare och dom rasslar redan.
Så innan ni klagar på FD så titta på priset, så får man mycket för pengarna iallafall.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag påstod aldrig att detta hände med alla sålda ex någonsin, men jag tyckte att det var intressant att ta upp då jag läst igenom tråden och inte hört något om detta tidigare och var förvånad att höra det, men precis som denna näthandlares kundkrets är ett mikrokosmos i sig självt är så även medlemmarna på detta forum.

Men just därför att vi kanske pratar om två olika subgrupper som inte nödvändigtvis går in i varandra så var jag intresserad av att höra från deras garanterade minsta gemensamma nämnare, dvs Fractal Design, då klagomål från både företag och kunder rimligtvis borde nå dem och därför endast de besitter helbilden.

Mest är jag intresserad för att om de sitter och skruvar på en revision så vill jag veta om detta är ett problem av den graden där de känt att det varit värt besväret att sätta sig ned och lösa "problemet" eller om det för dem är inom en accetabel felmarginal där kanske en enskild näthandlare av slump fått många "måndagsexemplar"

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av LimpBizkit:

Hejsan FD

Jag har felanmält mitt define mini som jag köpte när det kom ut för att mina 2.0usb uttag inte fungerar och har fått tillbaka ett mejl om att ni ska skicka men inget har hänt. Har gått en månad sedan jag var i kontakt med er sist och inget har hänt fick en bifogad fil med något kvitto men inget har ändå hänt

Maila supporten så hjälper dem dig. Jag kan tyvärr inte se sånt här.

Skrivet av XxX watercooling:

Hej

om ni då gör sidopaneler med fönster/glas till define xl, när kommer det då bli som tidigast

Mvh// Alle

För tillfället så finns det inte planerat för XL. Om det kommer så sker det efter lanseringen av sidopanel till R3 och Arc Midi.

Skrivet av BME:

<x> som böjer och bågnar
<x> r3

Skrivet av BME:

Jag påstod aldrig att detta hände med alla sålda ex någonsin, men jag tyckte att det var intressant att ta upp då jag läst igenom tråden och inte hört något om detta tidigare och var förvånad att höra det, men precis som denna näthandlares kundkrets är ett mikrokosmos i sig självt är så även medlemmarna på detta forum.

Men just därför att vi kanske pratar om två olika subgrupper som inte nödvändigtvis går in i varandra så var jag intresserad av att höra från deras garanterade minsta gemensamma nämnare, dvs Fractal Design, då klagomål från både företag och kunder rimligtvis borde nå dem och därför endast de besitter helbilden.

Mest är jag intresserad för att om de sitter och skruvar på en revision så vill jag veta om detta är ett problem av den graden där de känt att det varit värt besväret att sätta sig ned och lösa "problemet" eller om det för dem är inom en accetabel felmarginal där kanske en enskild näthandlare av slump fått många "måndagsexemplar"

Detta beskriver förmodligen ett scenario där produkten blivit skadad under transport. Sånt kan man tyvärr aldrig bli helt fri från, men vi gör vårt bästa för att förbättra emballaget så produkten kommer fram hel. Alla kartonger har blivit uppdaterade till ett smartare stötskydd då vi hade otur med frontpaneler ett tag, och efter denna uppdatering har antalet transportskador minskat. Gällande det specifika problemet har vi några enstaka fall, och inte alls en betydande mängd. Om din källa har andra uppgifter så tar vi tacksamt emot information gällande detta på vår supportmail.

Permalänk
Medlem

Hej!

Öppnade precis min Define R3, och den nedre fläktluckan är pigglös så den går inte o stänga, hittade sjävla "piggen" i plastpåsen som chassit låg i så den måste ha brytits av under transporten.

Känns lite dumt att skicka tillbaka chassit pga detta, men samtidigt kan ja inte lämna iväg en burk vars chassi är "trasigt" heller. Kanske bara går att byta luckan på nåt enkelt sätt?

Mvh Calle

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Turki:

Hej!

Öppnade precis min Define R3, och den nedre fläktluckan är pigglös så den går inte o stänga, hittade sjävla "piggen" i plastpåsen som chassit låg i så den måste ha brytits av under transporten.

Känns lite dumt att skicka tillbaka chassit pga detta, kan man inte få en ny lucka bara?

Mvh Calle

Maila vår support via www.fractal-design.com så får du hjälp.