directx 10 till windows 7?

Permalänk
Medlem

directx 10 till windows 7?

Har windows 7 ultimate x64, och jag undrar om det går att skaffa directX 10 till w7?

Permalänk
Medlem

Det ingår i DX11. Så du kan spela DX10-spel i Windows 7 utan att installera något. Tror inte det går installera det seperat heller för den delen, men inget jag kollat upp.

Permalänk
Medlem

Du ser annars vilken version av DX du har genom att starta dxdiag, förslagsvis genom kör (Win + R, skriva dxdiag och Enter).

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Du ser annars vilken version av DX du har genom att starta dxdiag, förslagsvis genom kör (Win + R, skriva dxdiag och Enter).

Ah tack så mycket:), står att jag har "DirectX-version: DirectX 11"

Permalänk
Medlem

Förvånad?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exidoz
Ah tack så mycket:), står att jag har "DirectX-version: DirectX 11"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Förvånad?

Skulle inte förvåna mig om han 'är förvånad

XP: Directx 9

Vista: DirectX 10

Win7: DirectX 11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Skulle inte förvåna mig om han 'är förvånad

XP: Directx 9

Vista: DirectX 10

Win7: DirectX 11

XP: DX9

Vista & Win7: DX10 & DX11

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
XP: DX9

Vista & Win7: DX10 & DX11

Jag vet.. Glömde skriva det bara.

Permalänk
Medlem

Mmmhh, har ändå varit med om att Win7 saknat DX9 komponenter, Media Player Classic Home Cinema gnällde t.ex att nån Dx9-fil saknades.
Men det är enkelt att lösa, dra in http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/DirectX-9...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >