Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Tror inte att det går att jämföra riktigt. Webben utvecklas ju i en rasande takt, så där är det viktigare att man hänger med, och har det "senaste", för att ta del av olika internetapplikationer, och så vidare. Men när det gäller IM-klienter så undrar jag vad nya Live Messenger 2009 har som föregångaren inte har, som är så "väsentligt" att man behöver bli tvingad att uppgradera? Jag menar, dom flesta använder ju MSN för att chatta och eventuellt utbyta lite bilder och andra filer. När det var enklare att göra dessa simpla uppgifter innan Live Messenger 2009 gjorde entré så undrar man ju hur utvecklarna tänkte att programmet skulle behålla sin populäritet?
Programmet har bara gjort många upprörda (med tvångströja som sagt). Så om man (Microsoft) inte vill att ens målgrupp (vi användare) ska bli förargade över en produkt (Live Messenger 2009) så får man väl se till att programmet har det som efterfrågas, från användarnas sida! Det har bara blivit jobbigare, att göra allting. Sånt som innan var enkelt. Dom få gånger jag försökt ge nya Live Messenger 2009 en ärlig chans så har jag bara bytt tillbaka till föregångaren.
Nä, sån där "utveckling" blir man bara sned på.
Håller med!