tvingas uppgradera MSN... FYFAN!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Prackar på skräp? Har inte hittat ett endaste skräp, förutom deras "Spaces".
Dåliga funktioner? Nä, det tycker jag inte. Älskar MSN's funktioner (webbkamera, mikrofon, överföring (även om deras regler är rätt usla)).
Reklam i dess uppdateringar? Nä, bara om deras egna program o sånt.

Ja det är ju din dator så varsågod och kör och tyck vad du vill, vi andra vet bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Ja det är ju din dator så varsågod och kör och tyck vad du vill, vi andra vet bättre.

Specifiera dig; vad är sämst med MSN? Vad för funktioner? Vad för valmöjligheter? Inställningarna? Reklamen som man enkelt kan ta bort? Vad?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Specifiera dig; vad är sämst med MSN? Vad för funktioner? Vad för valmöjligheter? Inställningarna? Reklamen som man enkelt kan ta bort? Vad?

Varför måste du använda en patch för att använda programmet?

Permalänk
Avstängd

Rollback -> windows messenger

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför måste du använda en patch för att använda programmet?

Varför gör dom tredjeparts-program för att göra MSN bättre, så att andra kan använda dem? Du vet säkerligen redan svaret, och jag använder dem för att göra mitt MSN bättre än vad det är från första början.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Varför gör dom tredjeparts-program för att göra MSN bättre, så att andra kan använda dem? Du vet säkerligen redan svaret, och jag använder dem för att göra mitt MSN bättre än vad det är från första början.

Jag har diskuterat MSN-klienten och inte dina patchar.

Behöver du använda patchar för att kunna använda programmet som du vill så säger det ju ändå en del om MSN-klienten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Behöver du använda patchar för att kunna använda programmet som du vill så säger det ju ändå en del om MSN-klienten?

Ja, mycket sant, men tredjeparts-programmen finns där för de som vill göra MSN bättre. Var glad över det istället för att klaga på hur MSN är. Tilläggen tar ju ändå typ ingenting av datorn, inte ens av MSN itself!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det gamla behövde ju patchas det med. Inte ett måste såklart, men det blev ju skönare då. Samma sak med det nya, finns alltid nåt som skulle kunna vara bättre, och ofta går det att patcha sig fram till det.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ja, mycket sant, men tredjeparts-programmen finns där för de som vill göra MSN bättre. Var glad över det istället för att klaga på hur MSN är. Tilläggen tar ju ändå typ ingenting av datorn, inte ens av MSN itself!

Jag klagar inte på patcherna, jag har faktiskt helt ignorerat dessa. Jag ser inte varför jag ska använda en undermålig klient, patcha med en tredjeparts patch som jag inte har någon vetskap om vad den gör för att programmet ska vara lite mer användbart när det finns flera andra klienter som redan är som de bör vara direkt efter installation. De är dessutom opensource och stödjer ofta plugins och liknande.

Som jag redan sagt, du får använda vilken klient du vill på din dator. Försök att acceptera att alla inte vill sitta med WLM.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Det gamla behövde ju patchas det med. Inte ett måste såklart, men det blev ju skönare då. Samma sak med det nya, finns alltid nåt som skulle kunna vara bättre, och ofta går det att patcha sig fram till det.

Omkring 2002-2003 var den som bäst i mitt tycke, sedan dess har det gått stadigt neråt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag klagar inte på patcherna, jag har faktiskt helt ignorerat dessa. Jag ser inte varför jag ska använda en undermålig klient, patcha med en tredjeparts patch som jag inte har någon vetskap om vad den gör för att programmet ska vara lite mer användbart när det finns flera andra klienter som redan är som de bör vara direkt efter installation. De är dessutom opensource och stödjer ofta plugins och liknande.

Läs mer om vad tredjeparts-programmet gör då!?

Citat:

Som jag redan sagt, du får använda vilken klient du vill på din dator. Försök att acceptera att alla inte vill sitta med WLM.

Jag tvingar ingen, jag bara frågar om varför ni hatar MSN, och även tredjeparts-program till MSN. Det är inte att tvinga till folk att använda klienten.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Läs mer om vad tredjeparts-programmet gör då!?

Jag tvingar ingen, jag bara frågar om varför ni hatar MSN, och även tredjeparts-program till MSN. Det är inte att tvinga till folk att använda klienten.

Finns källkod tillgänglig så jag ser att den inte stoppar in keyloggers, trojaner eller liknande?

Du förstår ändå att människor har olika smak? Måste alla älska WLM?

Nog med of-topic för min del. Ska vi återgå till ämnet?

Permalänk
Medlem

Ingen tvingar dig att använda msn.

Visa signatur

7800X3D | 64GB DDR5 | EVGA T2 1000W | Nvidia 5090

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Omkring 2002-2003 var den som bäst i mitt tycke, sedan dess har det gått stadigt neråt.

Jag tycker också att man ska få använda vilken klient man vill, dom är ju ändå konkurrenter så det är ju som att välja vilka skor man vill ha etc.
Men när folk börjar whina och göra trådar på forum om att dom minsann inte vill uppdatera så har det gått lite överbord tycker jag.

Jag tycker också att messenger var bra "back then", men samtidigt gillar jag många av dom nya sakerna också, och ogillar en del andra nya saker, lite blandat helt enkelt, men helt klart mest gillande.

Jag brukar i regel vänta med att uppdatera tills tredjeparts-patcharna kommer ut, då jag vet att jag kan få det som jag vill.
Anledningen att jag inte kör någon annan klient är att jag vill kunna göra exakt allt som alla andra med WLM kan göra, och helst lite till..

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Sista versionen av WLM suger verkligen !

Hatar Cleartype, Saknar "kontrollpanelen" för webcamen
(jepp den tycker att auto exposure är bäst not man blir helt VIT
i ansiktet typ...

Att tvinga folk att uppgradera är riktigt dålig stil

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

mjo blev inte glad av uppgraderingen av msn då det estetiska förändringarna inte tilltalar mig alls.. aja man vänjer sig nog precis som med allt

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Skaffa Mac - Adium rules!

Permalänk

Vad ska man köra istället för MSN 8.5?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad ska man köra istället för MSN 8.5?

Du kör den klient du trivs bäst med, svårare än så är det inte.

Permalänk

Men det verkar vara problem med dom flesta andra IM med dåliga hastigheter vid filöverföring. Finns det någon som funkar snabbt mot MSN?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Men det verkar vara problem med dom flesta andra IM med dåliga hastigheter vid filöverföring. Finns det någon som funkar snabbt mot MSN?

Miranda IM klarar av det, KDE's Kopete sägs klara av det.

Trillian borde klara av det.

Pidgin gör det inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasting
Till skillnad från andra program som blir bättre och bättre med tiden så blir msn dåligare, jobbigare, mer onödiga saker, mer ostabild ,mer skit med tiden

Fattar inte va dom tänker på....

1+

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem

Överföring med Trillain som jag gör är som det brukar med MSN, vissa tuffar på i max, medans andra op min lista kör med 4k linor.
Är 50/50 hur fan det fungerar verkar det som. Jag kör Trillian Astra och har fullversion som jag betalat för.
Vill inte veta av orginalklienten då jag hatar den, dessutom är det smidigt med flera saker i samma fönster.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Överföring med Trillain som jag gör är som det brukar med MSN, vissa tuffar på i max, medans andra op min lista kör med 4k linor.
Är 50/50 hur fan det fungerar verkar det som. Jag kör Trillian Astra och har fullversion som jag betalat för.
Vill inte veta av orginalklienten då jag hatar den, dessutom är det smidigt med flera saker i samma fönster.

De personer det går långsamt till sitter på klienter som inte stödjer P2P-överföringen, eller är det en brist i Trillians implementation av MSN-protokollet?

3-4KB/s brukar kunna vara personer som sitter med klienter likt Pidgin.

Permalänk

Så om man vill ha bra hastighet på filöverföringen via IM - så är det i princip nyaste MSN messenger som gäller!?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Så om man vill ha bra hastighet på filöverföringen via IM - så är det i princip nyaste MSN messenger som gäller!?

WLM med eller utan patchar, Trillian eller Miranda är iallafall några alternativ. Det finns säkert fler.

Permalänk

Men trillian och miranda går ju segt som fasen mot MSN messenger, det gjorde då det för mig!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Men trillian och miranda går ju segt som fasen mot MSN messenger, det gjorde då det för mig!

Se över routerinställningar eller liknande, fungerar för mig och de jag känner som använder det iallafall.

Permalänk

Vad är det man ska ändra i routern då? Det funkar ju i MSN.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Vad är det man ska ändra i routern då? Det funkar ju i MSN.

Ingen aning, för mig fungerar det då iallafall. Jag har heller inte ändrat på något. Det verkar som om något hindrar dina andra klienter iallafall.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Vilka bakåtsträvare det fanns i den här tråden då..
Säkert samma typ av folk som fortfarande sitter på Internet Explorer 6 också, med resonemanget "Men jag kan ju redan se webbsidor, varför ska jag uppdatera för?"

Klart att utvecklarna vill att man ska köra deras nyare grejer, inga konstigheter med det. Och jag har då hittills inte hittat nåt jag ogillar med nya Messenger, förutom möjligtvis att man inte kan skicka bilder lika enkelt längre, förr kunde man dra dom till skrivfältet men gör man det nu så "delar" man dom istället.
Det är faktist den enda saken jag ogilar med nya messenger, att dela filer och mappar, men man kan ju fortfarande skicka dom ändå så jag är nöjd för det.

Kör senaste versioner på allt i princip förutom msn, jag vägrar

Senaste versionen var ett cluster-fuck av skit, olika fönster och massa blinkande saker... Passar säkert de yngre men inte mig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?