tvingas uppgradera MSN... FYFAN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Senaste versionen var ett cluster-fuck av skit, olika fönster och massa blinkande saker... Passar säkert de yngre men inte mig

Um, den senaste MSN är ju typ exakt som den tidigare, 8.5. Det enda som jag märker skillnad, är några nya funktioner och snyggare, stilrenare design. Inget som blinkar, nada. Kör A-Patch och installera MSN Plus, så blir du av med det du inte vill se.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Funkar Google talk och Yahoo messenger till folk som använder MSN live messenger i sverige?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Funkar Google talk och Yahoo messenger till folk som använder MSN live messenger i sverige?

Google talk funkar väl bara till just google talk, har den som email-notifier just nu.

Här kan du läsa om olika klienter, klicka på dom så kan du läsa mer, bland annat vad dom stöder.

Kolla speciellt under del 3.3 "Multiprotocol clients"

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Stör mig också på en massa reklam men med A-Patch143b3_WLM9 så kan man ta bort några saker tex reklam osv.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag försöker instalelra uppdateringen. kommer till 32% sen fastnar skiten. Det är under Junk mail filter update som de skiter sig. hur fixar jag de då?

Permalänk

SLUTA UPPGRADERA - LÖSNINGEN ÄR ENKEL!

Starta kompatibilitetsläge för Windows 2000 på msmsgr.exe-filen. Nu kommer programmet att starta som vanligt, utan att tvinga dig uppgradera. Detta har fungerat hela tiden, d v s om du vill använda ännu äldre versioner så finns det inget som stoppar dig.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
SLUTA UPPGRADERA - LÖSNINGEN ÄR ENKEL!

Starta kompatibilitetsläge för Windows 2000 på msmsgr.exe-filen. Nu kommer programmet att starta som vanligt, utan att tvinga dig uppgradera. Detta har fungerat hela tiden, d v s om du vill använda ännu äldre versioner så finns det inget som stoppar dig.

Tack för utskällningen. Nu funkar det

Permalänk
Medlem

Installerade nyss 8.5 beta (eng) och märkte att den funkar som vanligt, inget tjafs om att behöva uppgradera eller nåt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Installerade nyss 8.5 beta (eng) och märkte att den funkar som vanligt, inget tjafs om att behöva uppgradera eller nåt.

Jag är bara nyfiken, men varför vill man köra en gammal beta-version?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bärplockaren
jag ställde in msn 8.5 att köra i kompatibilitetsläge för win 2000.

Var fick du tag på installationsfilerna till 8.5! Jag har 8.0 och hackgrejen längst fram i denna tråd funkade men min kontaktlista medkom ej?

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tanka gamla MSN här:

http://www.oldapps.com/msn_messenger.php?old_msn=1

Den finns alltså inte på svenska?

Permalänk
Medlem

Från försöker på 8.0 är mina kontakter borta. Eller ja, online listan excisterar inte men folk som ser att jag är online eller kommer in, kan skriva och så står det att dom inte ingår i min kontaktlista? Kan jag återställa den här karusellen eller måste jag göra en ny mejladress?

Permalänk

Exportera kontaktlistan med MSN 9, sen importerar du den i åttan. Borde kanske möjligtvis tveksamt kunna fungera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Exportera kontaktlistan med MSN 9, sen importerar du den i åttan. Borde kanske möjligtvis tveksamt kunna fungera.

Precis vad jag gjorde från min stationära. Forfarande ligger alla kontakters mejladresser som offline (utan dom valfria namnen) och Online-sektorn excisterar ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejille
Var fick du tag på installationsfilerna till 8.5! Jag har 8.0 och hackgrejen längst fram i denna tråd funkade men min kontaktlista medkom ej?

Här finns 8.5 beta att hämta > http://program.brafiler.se/?WindowsLiveMessenger8.5/Chat/Inte...
Och jag hade inga problem att få med min kontaktlista.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Jag är bara nyfiken, men varför vill man köra en gammal beta-version?

Kanske för att den funkar utan massa tjafs om att behöva ändra några versions nummer tex. Den nya versionen kan ta sig bakåt med råge.

Permalänk
Medlem

Har under en lång stund vägrat installera 9:an utan kört på med 8.5 med a-patch.

Nu när det inte gick så tänkte jag att det är lika bra att testa 9:an nu och även här köra a-patch.

Att jag inte har gjort detta tidigare. Det är bland det stilrenaste MS har gjort.
Inte bloatat på något sätt, snyggt, stillrent, enkelt och vackert.

Så sluta klaga på 9:an. Tycker ni själva att detta ser bloatat ut???

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Här finns 8.5 beta att hämta > http://program.brafiler.se/?WindowsLiveMessenger8.5/Chat/Inte...
Och jag hade inga problem att få med min kontaktlista.

Kanske för att jag körde "crack"-grejen som ni pratade om i början på en svensk 8.0? Dock när jag provar ebuddy.net funkar min lista som vanligt, så egentligen borde det vara fel i programmet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejille
Kanske för att jag körde "crack"-grejen som ni pratade om i början på en svensk 8.0? Dock när jag provar ebuddy.net funkar min lista som vanligt, så egentligen borde det vara fel i programmet?

Ja listan ska ju vara kopplad till ditt msn-konto, sålänge du inte gör ett nytt konto så ska du inte behöva kopiera vänlistan. Så självklart är det fel på programmet.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Tycker ni själva att detta ser bloatat ut???

Om man jämför med 8.5, ja:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illya_
Om man jämför med 8.5, ja:

http://pici.se/pictures/hfigqtSUd.png

Nej, du kan inte påstå att det är direkt någon större skillnad där.
Du har visserligen tagit bort massa funktioner på ditt chatfönster som smilys mm. Annars handlar det enbart om att du har en ruta längst upp med en bild.

I själva kontaktfönstret är det i grund och botten samma utseende. Åter har du tagit bort en del funktioner som gör det blir lite mer tomt.

Jag har som sagt också kört a-patch på mina fönster men det går inte ta bort lika mycket på 9:an mot 8:an.
Men för övrigt så anser jag det är så gott som lika stilrent som 8:an. Men att ha lite färger är inte samma som bloatat, bloatat är när det är massa extra grafiska lull lull som inte på något sätt fyller funktion alls.

Och det enda som jag kan anse vara liiite bloatat i 9:an med a-patch är just det fält längst upp i chatfönstret där det enbart visar en bakgrundsbild som man själv bestämmer vad den ska vara.

Man får väl hoppas på att man kan patcha bort den.
Annars är det nästan ingen skillnad.

Men smaken är som röven, klöven.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Piss också.

MSN sa till mig att jag behövde uppdatera för att fortsätta använda skiten, så jag installerar senaste och drar ner A-patch till den. Men nu kan den inte connecta till servern eller nån skit, så jag avinstallerar det och drar ner installationsfilen en gång till.

Men, nu fungerar inte den heller. Mätaren sitter kvar i början, hur grymt irriterande som helst.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Citat:

Kanske för att den funkar utan massa tjafs om att behöva ändra några versions nummer tex. Den nya versionen kan ta sig bakåt med råge.

Äsch, så jobbigt är det inte. Det är ganska snabbt undanstökat.
Flashen här på forumet hjälpte mig att få 8.5 att fungera med denna guiden.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Äsch, så jobbigt är det inte. Det är ganska snabbt undanstökat.
Flashen här på forumet hjälpte mig att få 8.5 att fungera med denna guiden.

Och jag kör också med 8.5 fast beta. Så vad är skillnaden , Mer än att jag slapp hålla på med att ändra i exe filen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

text

Så vänta nu, du pekar ut alla saker som jag uppenbarligen inte vill ha och säger/skriver) att det är "utöver det gott som lika stilrent som 8:an"? nice

Men som du sa, vi har helt enkelt olika smak i frågan, jag gillar inte en massa onödiga (notera att jag är medveten om att uppfattningen av vad som är onödigt är högst personlig) knappar och funktioner som jag inte använder och du tycker de kan få vara där pga.... tja... jag vet inte riktigt hur du motiverar det mer än att du inte tycker de stör för mycket

Edit: Inte med flit som min siluett har formats till något som kan tänkas föra tankarna till ett troll, ville endast poängtera att även om knapparna säkert har funktioner (har inte testat att klicka alla, så är inte helt säker på om de inte bara är där för att glänsa) så betyder inte det att man borde lägga in dem. (vem har så många kontakter så man behöver en sökfunktion?)

Permalänk
Medlem

7.5 var det jag satt kvar med tills för några månader sen, det var stilrent det.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Och jag kör också med 8.5 fast beta. Så vad är skillnaden , Mer än att jag slapp hålla på med att ändra i exe filen ?

Vad skillnaden är exakt beror ju på vilken utav beta-versionerna du kör. 8.5.1235 beta eller 8.5.1288 beta (finns det fler, tro?). Men jag som användare vet inte exakt vad det är man ändrat på, även om jag läst i en changelog att man "förbättrat kvalitén på programmet" eller liknande i den färdiga versionen. Ett program är beta-stämplat av en anledning, så uppenbarligen är det något som skiljer dom åt.

Men jag ser vart diskussionen leder. Du verkar inte obekväm med att använda dig av program som är i beta-stadiet (trots att det funnits en färdig version ute länge). Good for you!

Citat:

Har under en lång stund vägrat installera 9:an utan kört på med 8.5 med a-patch.

Nu när det inte gick så tänkte jag att det är lika bra att testa 9:an nu och även här köra a-patch.

Att jag inte har gjort detta tidigare. Det är bland det stilrenaste MS har gjort.

Håller nog inte med om att Live Messenger 9.0 är bland det stilrenaste Microsoft gjort, tycker fortfarande att det ser plottrigt ut, i alla fall i "standardutförande". Däremot så såg din konfiguration av WLM 9.0 väldigt bra ut, för att vara version 9.0, det måste jag medge. Fast jag tycker ändå att WLM 8.5 är snyggare om man trimmar det lite med A-Patch.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Håller nog inte med om att Live Messenger 9.0 är bland det stilrenaste Microsoft gjort, tycker fortfarande att det ser plottrigt ut, i alla fall i "standardutförande". Däremot så såg din konfiguration av WLM 9.0 väldigt bra ut, för att vara version 9.0, det måste jag medge. Fast jag tycker ändå att WLM 8.5 är snyggare om man trimmar det lite med A-Patch.

Hans version är ju i standardutförande såvitt jag kan se.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Hans version är ju i standardutförande såvitt jag kan se.

Är inte reklamen borttagen i A-Patch då? Den som brukar vara längst ner i kontaktlistan? Sen har det väl varit lite mer diskret "textreklam" längst ner i chattfönstret, har jag för mig. Visningsbilderna syntes inte i chattfönstret heller. Det gav en illusion av att vara stilrenare i alla fall. Såg tweakat ut bara.

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare
Citat:

http://pici.se/pictures/lYVGDlwai.png

http://pici.se/pictures/fDHGLemAl.png

Ser bättre ut men det är inte bra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?