tvingas uppgradera MSN... FYFAN!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag bytte från msn messenger till pidgin när jag fick reda på att man måste uppgradera

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta är ju bara löjligt, Microsoft har all rätt att tvinga en uppdatering då det är deras programvara, dom som fixar så att vi kan snacka med varandra och dessutom är den nya version en mycket snyggare och passande version till ett modernare OS.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Musikälskare

Orici

1. Håller jag med om (De har rätt att tvinga oss på en uppdatering, men vi har rätt att komma runt den)
2. Håller jag inte med om (Individuellt, går inte att diskutera)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag tror alldrig att jag har retat mig så mycket på en msn version det är ju som man vill rösta fram denna som århundradets värsta.

Varje gång man startar skiten gnäller den om det ena o det andra
"you have xx new invitations" och sen när man klickar på skiten har
man nada !

Jag kan förstå att de vill fixa buggar o säkerhets hål men måste de hela
tiden försämra klienten ?!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

LÖSNING ifall du vill ha Svensk Messenger 8.5 på datorn HÄR!

http://www2.zippyshare.com/v/41578130/file.html
Där har jag laddat upp WLInstaller för MSN 8.5. Notera att versionen på installern är 12.0.1471.1025, detta är dock Inte versionen som MSN installeras i.

Avinstallera bara MSN 9, kör denna installern och välj bara Messenger så du slipper det andra krafset. Sen högerklickar du bara på "Windows Live Messenger" i startmenyn och väljer egenskaper, "Kompabilitet", "Kör detta program i kompabilitetsläge för: Windows 2000", precis som någon redan postat.

Testade detta nyss på min laptop och visst fick jag tillbaks version 8.5 i svensk upplaga! Installerad version blir 8.5.1302.1018, och WLinstaller hämtar faktiskt ner denna från Microsofts webplats under själva installationen, så nog finns installern kvar hos dem trots allt.

Auf wiedersehen!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.