Google Nexus One-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Vad fasen! På min står det 1:51 am Transit through DHL facility Cincinnati Hub, OH. Så den kom dit före din men verkar inte som den lyckades ta sig med på samma plan över pölen

Och inget lär väl hända under helgen heller kan jag tänka mig...

Konstigt :S

Men jag hade "aktivitet" idag och det är ju helg. Om den är på ett plan just nu så får du kanske reda på det om 10 timmar och då kan den ha gått uttagare 2 steg fram. Eller så ligger den kvar där, Vi hoppas på det bättre

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Mitt paket har nått "depart facility" nu i alla fall.. Då menar jag Cincinnati Hub, OH och inte Indianapolis. Detta hände 8.29am idag, dvs runt 10 någonting Svensk tid.. Så nu hoppas jag innerligt att mitt lilla kära paket fick följa med ett plan och att det i och med det hinner komma fram till måndag i England. Är Borderlinx snabba och skickar paketet vidare så kanske jag kan få paketet redan på tisdag, men annars lär det bli på onsdag.. Can't wait!

Permalänk
Medlem

Beställde min nexus one idag, tror jag får den framåt fredag lr ngt

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk

Min ligger och laddar Försöker fördriva tiden med spel och serier ^^

Hur länge laddade era? :S Min har laddat i drygt 2 timmar vill ju leka med den.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Min ligger och laddar Försöker fördriva tiden med spel och serier ^^

Hur länge laddade era? :S Min har laddat i drygt 2 timmar vill ju leka med den.

Grattis
Vad laddar du med för sladd? Vad jag har hört så tar det längre tid via USB då den bara levererar 500mA som max. Att ladda via väggen/docka ska gå snabbast tydligen.

Min har fastnat i UK - Shipment on hold. Blir nog en julklapp istället i den fart som DHL har.

Permalänk

Läste på lite och som du säger tar det längre via usb! men nu!!! Jag flippar ur!!! XD

Mitt SIM kort vill inte funka -.- Telefonen fortsätter att säga "No sim card" men Wifi och allt annars funkar kan bara inte ringa och det är väl huvudsakligen vad man har en telefon till xD

Edit: beställde nytt kontantkort, borde funka då.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Jag fick min telefon idag och jag älskar den verkligen.. Helt underbar liten maskin! Liten, smidig och känns väldigt gedigen (både hårdvara och mjukvara)..

Jag laddade min med hjälp av en nätadapter som egentligen är till en HTC HD2 (tror adaptern heter EC150). Det funkade galant och det tog ungefär 3 timmar från det att jag pluggade i telefonen i dockan till det att den lilla lampan bytte till grönt... Sedan dess har telefonen fått kämpa rejält men det märks att det sitter en riktigt snabb processor under skalet.. Det tar inte alls lång tid att öppna applikationer, allting flyter på smärtfritt osv osv. Sjukt nöjd än så länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Läste på lite och som du säger tar det längre via usb! men nu!!! Jag flippar ur!!! XD

Mitt SIM kort vill inte funka -.- Telefonen fortsätter att säga "No sim card" men Wifi och allt annars funkar kan bara inte ringa och det är väl huvudsakligen vad man har en telefon till xD

Edit: beställde nytt kontantkort, borde funka då.

Hade samma problem. Verkar vara så att telefonen inte klarar av äldre simkort =/

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_downhill
Jag fick min telefon idag och jag älskar den verkligen.. Helt underbar liten maskin! Liten, smidig och känns väldigt gedigen (både hårdvara och mjukvara)..

Jag laddade min med hjälp av en nätadapter som egentligen är till en HTC HD2 (tror adaptern heter EC150). Det funkade galant och det tog ungefär 3 timmar från det att jag pluggade i telefonen i dockan till det att den lilla lampan bytte till grönt... Sedan dess har telefonen fått kämpa rejält men det märks att det sitter en riktigt snabb processor under skalet.. Det tar inte alls lång tid att öppna applikationer, allting flyter på smärtfritt osv osv. Sjukt nöjd än så länge

Låter bra, blir bara ännu mer peppad nu! jag får troligen min imorron eller på fredag. Den ligger i england just nu!

Ni som har gummiskydd och/eller magic shield till era nexus one mobiler. Var köpte ni nånstans och hur mycket kostade det?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Vad är slutliga prislappen för er som fått den på senaste tiden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Vad är slutliga prislappen för er som fått den på senaste tiden?

5k Tror inte den går att få för billigare nu eftersom man mer eller minde måste betala skatt innan man ens fått den.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

betalade 4700 kr inkl. all frakt och engelsk moms.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Vad är slutliga prislappen för er som fått den på senaste tiden?

3800:- INKL FRAKT

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
3800:- INKL FRAKT

Ebay?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

5200 för mig! Köpte en docka till den också.. Känns helt klart värt varenda krona!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_downhill
5200 för mig! Köpte en docka till den också.. Känns helt klart värt varenda krona!

Docken från Google eller? Skulle vilja köpa en, men vet inte vart.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ni som köpt gummiskydd och/eller magicshield till era nexus one mobiler. Var har ni köpt dom och hur mycket kostade det?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Docken från Google eller? Skulle vilja köpa en, men vet inte vart.

Fråga någon som ska beställa nexus one, så kanske den personen kan beställa med dockan åt dig t ex jag

Permalänk
Medlem

Fungerar Nexus ones 3G i europa? Läste en jämförelse mellan den och Desire och skillnaderna var, utom två mickar, annan bluetooth, att N1 hade quad band och Desire hade något annat. Och att om man åker med Desire till Usa får man använda EDGE som är segare.

Inte insatt i dessa band alls, någon som kan förklara?

Permalänk

Undrar också om 3g fungerar, har inte hunnit kolla men verkar inte så. Samt; Längtar som fan tills vi kan köpa apps, :S vill ha lite kvalitets apps

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

3G fungerar utmärkt i Sverige och resten av världen också vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Ni som köpt gummiskydd och/eller magicshield till era nexus one mobiler. Var har ni köpt dom och hur mycket kostade det?

tycker du att det behövs?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Fungerar Nexus ones 3G i europa? Läste en jämförelse mellan den och Desire och skillnaderna var, utom två mickar, annan bluetooth, att N1 hade quad band och Desire hade något annat. Och att om man åker med Desire till Usa får man använda EDGE som är segare.

Inte insatt i dessa band alls, någon som kan förklara?

Hejsan!

Kan du utveckla "annan bluetooth" lite mer ?

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av völund
Hejsan!

Kan du utveckla "annan bluetooth" lite mer ?

Tror han syftar på att N1 har 2.0+EDR medan Desire har 2.1+EDR.

Efter att ha skickat en kopia på min räkning från google så har brittiska tullen äntligen släppt iväg mitt paket. Så om någon annan får "Shipment on hold" är det bara att dra iväg ett mail till DHL med din invoice från google. Så har jag tur får borderlinx den idag och jag får den på tis-ons beroende på hur slöa de är...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Fungerar Nexus ones 3G i europa? Läste en jämförelse mellan den och Desire och skillnaderna var, utom två mickar, annan bluetooth, att N1 hade quad band och Desire hade något annat. Och att om man åker med Desire till Usa får man använda EDGE som är segare.

Inte insatt i dessa band alls, någon som kan förklara?

3G fungerar hur bra som helst i Sverige, resten av Europa kan jag inte svara för men inga som helst problem i Sverige

Permalänk
Medlem

Här kan du läsa skillnaderna mellan Desire och Nexus one

http://www.slashgear.com/htc-desire-vs-google-nexus-one-20749...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Ebay?

Japp ebay från privatperson.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem

Hej.

Tänkte höra med en kollega som bor i Irland om han kunde köpa en Nexus One till mig och skicka den till Sverige? Skulle den fungera felfritt här i Sverige? Tänkte använda Comviq kontantkort i den om det spelar någon roll.

Jag antar att HTC har worldwide-garanti så om något skulle gå åt pipan kan jag lämna in den till närmaste HTC återförsäljare?

/S

Permalänk

3G funkar ej på Nexus one....

Kan bara informera folk som har Tele2 att ni kan få problem med Nexus one..

Jag köpte min nexus one direkt från google via en kompis i usa.
Fick hem den, körde in sim kort.. Allt funka!
MEN ej 3G.... Prövat alla inställningar som finns för Tele2.. Utan reslutat!
Kan ju inte ha en mobil som ej 3G funkar på.

Har mailat google men ej fått svar...

Så blir nog o sälja o köpa desire..

Permalänk
Medlem

Re: 3G funkar ej på Nexus one....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nexusfreak
Kan bara informera folk som har Tele2 att ni kan få problem med Nexus one..

Jag köpte min nexus one direkt från google via en kompis i usa.
Fick hem den, körde in sim kort.. Allt funka!
MEN ej 3G.... Prövat alla inställningar som finns för Tele2.. Utan reslutat!
Kan ju inte ha en mobil som ej 3G funkar på.

Har mailat google men ej fått svar...

Så blir nog o sälja o köpa desire..

skitsnack... använder själv Tele2 Kompis abonnemang och 3G fungerar utan minsta problem

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2