Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

-Tack för Era svar, batteritid och portabel dvs. säga runt 13,3" är dom kriterier som väger tyngst och ett rimligt pris också givetvis.

/Lennart

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

-Tack för Era svar, batteritid och portabel dvs. säga runt 13,3" är dom kriterier som väger tyngst och ett rimligt pris också givetvis.

/Lennart

Ok om du inte är ute efter ett jättekraftfull dator, även om det finns kraft i Ul30VT också, så är det ett mycket bra val enligt mig. Batteritiden på min brors Ul30vt är riktigt riktigt bra och den väger nästan ingenting!

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Har precis fått min UL30VT och ska givetvis installera om windows!
(85 processer igång på en ny dator? Hur mycket skit har Asus lagt in?)

Är lite stressad och hinner därför inte läsa igenom alla 1112 inlägg i den här tråden.

Vilka drivrutiner och program behöver jag lägga in för att allt ska fungera?
Ska man bara ta senaste drivrutinerna från support.asus.com?
Fungerar grafikkortsdrivrutinerna från nvidias sida?

Tacksam för snabba svar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tittar på Prisjakt nu och ser att det finns 3 st versioner uppe. Berättar varför man inte ska köpa den billigaste?

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Inaktiv

i många fall är de mer vilken butik man väljer att handla i från och känner sig trygg med. I de här fallet skiljer endast modellerna i färg och fabrikat på WLAN kortet

Skrivet av Liath:

Tittar på Prisjakt nu och ser att det finns 3 st versioner uppe. Berättar varför man inte ska köpa den billigaste?

Permalänk
Medlem

Några rykten om det kommer en ny modell snart, likt UL20 som får ny processor nu i augusti?
Funderar på att köpa denna dator men den är ju snart ett år sedan det släpptes, så jag funderar om det kommer någon prissänkning snart om det kommer en ny modell för ungefär samma pris.

Permalänk

En fråga till Asus.David,

Har sett att många amerikaner bytt ut sina tangentbord mot bakgrundsbelysta, vilket ska finnas att köpa från asus.
Finns det bakgrundsbelysta tangentbord till UL30VT med svensk layout?
Eller finns det någon asus modell som har ett bakgrundsbelyst tangentbord som skulle passa till UL30VT?

Permalänk
Medlem

David på Asus: Har du några nyheter om kommande produkter?

Permalänk
Medlem

Tja kommer införskaffa denna burk nästa månad, har dock en liten fråga angående väskor vet liksom inte vart annars jag ska fråga detta här på sweclockers så

Någon som har tips om en bra väska till denna dator? Den MÅSTE dessutom ha plats för diverse extra prylar & 1-2 skolböcker (Läs feta böcker ) Är liksom ganska så kass på när det gäller ej dator relaterade ämnen

Så tar gärna all möjlig tips samt vart man kan införskaffa sig dem.

PS inte allt för dyra väskor tack.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Vi är nu också glada ägare till denna fina laptop.
Tänkte koppla den till hemmabion så man kan streama lite film. Har en Denon AVR-1910.
Så jag beställde en 10m hdmi-sladd. Är det bara att koppla in sladd till förstärkare samt laptop och den hoppar igång direkt eller?
Blir bilden enbart på tv (plasman) då eller är bilden kvar på laptopen också?
Eller kan man välja hur det ska vara liksom? Typ Win + P tricket eller nåt?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tja kommer införskaffa denna burk nästa månad, har dock en liten fråga angående väskor vet liksom inte vart annars jag ska fråga detta här på sweclockers så

Någon som har tips om en bra väska till denna dator? Den MÅSTE dessutom ha plats för diverse extra prylar & 1-2 skolböcker (Läs feta böcker ) Är liksom ganska så kass på när det gäller ej dator relaterade ämnen

Så tar gärna all möjlig tips samt vart man kan införskaffa sig dem.

PS inte allt för dyra väskor tack.

ONOFF

Jag köpte den till min UL30VT. Inte använt den än, men är väldigt rymlig och smart uppbyggd. Är snygg, hänger bra över axeln samt att den är ordentligt vadderad inuti (notera att den är större än själva datorn, då den är avsedd för 17 tum, men det är för att jag ska få plats med alla skolgrejer med).

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Medlem

Uppdaterar min status med supporten här efter ett batteri som inte går att ladda, allt annat fungerade.

Skickar in datorn 16/6 och får den tillbaka 23/6 med utbytt batteri, dock så fungerar det fortfarande inte att ladda datorns batteri utan får köra den direkt på ström ett par veckor då jag behövde den.

Skickar in den igen 13/7 efter kontakt med asus support som även vill att jag ska skicka med adaptern då det tydligen kan vara problem med den. Får tillbaka datorn idag med moderkortet utbytt, datorn återställd till fabriksinställningar men utan adaptern så nu kan jag inte ens testa om det fungerar att ladda batteriet. Har ringt supporten och de har antagligen lyckats "missa" min adapter men de skulle förhoppningsvis kunna leta fram den och höra av sig snart.

Lite smått irriterad atm...

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Inaktiv

inget jag har sett, länk?

Skrivet av mel0dy:

En fråga till Asus.David,

Har sett att många amerikaner bytt ut sina tangentbord mot bakgrundsbelysta, vilket ska finnas att köpa från asus.
Finns det bakgrundsbelysta tangentbord till UL30VT med svensk layout?
Eller finns det någon asus modell som har ett bakgrundsbelyst tangentbord som skulle passa till UL30VT?

Permalänk
Inaktiv

U35Jc och UL20F är de vi har på ingång just nu

Skrivet av Xatu:

David på Asus: Har du några nyheter om kommande produkter?

Permalänk
Medlem

min dator har börjat krångla igen... Den fryser å så måste man starta om den via onoffknappen... nån mer som fått så på sin UL30VT?

ominstallera op via "reparera din dator" f10 å F8 så finns inte det allternativet kvar som jag hade där man kunde välja återställa helt.

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Är det någon som märkt av att grafikinställningar justeras automatisk när man t.ex. surfar? Blir ofta för mycket gamma eller ljus, vet nån hur man stänger av detta?

EDIT: Scrollen känns också förjäkla snabb, trots att jag dragit ner den på lägsta hastighet, finns det någon lösning på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

inget jag har sett, länk?

Här är en stor tråd om det hela, ser ju väldigt fint ut
UL30 Backlit Keyboard Mod

Permalänk
Medlem

Vidare uppdatering kring ej fungerande batteriladdning...

Ringde asus igen igår då jag inte blivit kontaktad om huruvida min adapter dykt upp. De ringer och kollar med servicestället som återigen meddelar att det inte har registrerat någon adapter trots sin noggranna uppackning. Vi kommer överrens att de ska leta lite till och gå igenom upphittade grejer mm. och sedan återkomma igen.

När de sedan ringer upp har de pratat med den som var ansvarig för servicen av min dator och han har ett minne av att det var en adapter i lådan i alla fall så de skulle skicka en ny till mig. Förhoppningsvis dyker den upp på måndag så får vi se om ursprungsproblemet är åtgärdat nu=P

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem

Jag la in "battery bar v3.4.1 och har kört den ett par dagar. Har låtit batteriet gå till datorn stängt av sig för att sen ladda upp det fullt igen. Gjort så nån gång då och då.
Nu säger battery bar att batterislitaget är "3,6% av 616000 mWh".
Hur ska man tolka det? Är det normalt eller ska jag oroa mig?
Vad gör regeringen egentligen?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Jag la in "battery bar v3.4.1 och har kört den ett par dagar. Har låtit batteriet gå till datorn stängt av sig för att sen ladda upp det fullt igen. Gjort så nån gång då och då.
Nu säger battery bar att batterislitaget är "3,6% av 616000 mWh".
Hur ska man tolka det? Är det normalt eller ska jag oroa mig?
Vad gör regeringen egentligen?

Du ska INTE urladda och ladda batteriet fullt ofta. Varje 30:e gång ungefär ska du göra det. Annars är det bättre att ladda lite åt gången. Du sliter på batteriet rätt så mycket genom att urladda det ofta och sedan ladda det fullt i en och samma laddning efter.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

Du ska INTE urladda och ladda batteriet fullt ofta. Varje 30:e gång ungefär ska du göra det. Annars är det bättre att ladda lite åt gången. Du sliter på batteriet rätt så mycket genom att urladda det ofta och sedan ladda det fullt i en och samma laddning efter.

Ok, det gäller alltså även att datorn går in i energisparläge och lägger sig i "dvala" när batterinivån blir kritiskt låg då eller? Trodde det var för att spara batteriet den gjorde så nämligen.
Men då ska jag ladda lite tidigare i fortsättningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis fått min UL30VT, formaterade om direkt då det var väldigt mycket installerat...
Vad ska jag installera för drivrutiner för att allt ska fungera perfekt? (grafikkorten,touchpad, osv..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawinci:

Precis fått min UL30VT, formaterade om direkt då det var väldigt mycket installerat...
Vad ska jag installera för drivrutiner för att allt ska fungera perfekt? (grafikkorten,touchpad, osv..)

Här finns en del matnyttigt.
Asus UL30VT FAQ / Official Owners Lounge redux

Permalänk
Medlem

Ska också passa på att tacka för tråden,svar och alla fråger som man har läst här, tack vare detta beställde jag idag en ul30vt för 6.5k. Hoppas jag blir lika nöjd som er !

Permalänk
Inaktiv

Kul! Hoppas du blir nöjd

Skrivet av klove:

Ska också passa på att tacka för tråden,svar och alla fråger som man har läst här, tack vare detta beställde jag idag en ul30vt för 6.5k. Hoppas jag blir lika nöjd som er !

Permalänk
Medlem

Qx018v

webhallen släppte en ny model igår Asus UL30VT-QX018V

ser dock ingen skillnad i specifikationen om man jämför me modellen hos komplett.se Asus UL30VT-QX030V

Alltså Komplett.se - ASUS UL30VT 13,3" WXGA vs. http://www.webhallen.com/hardvara/11...t-windows_7_hp

vad är skillnaden?? förutom priset och färgen då..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av reactin:

ser dock ingen skillnad i specifikationen om man jämför me modellen hos komplett.se Asus UL30VT-QX030V

Alltså Komplett.se - ASUS UL30VT 13,3" WXGA vs. http://www.webhallen.com/hardvara/11...t-windows_7_hp

Satt också och funderade på just detta, den svarta ser ut att vara typen av borstad aluminium men skulle vara intressant om någon visste skillnaden

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reactin:

Det är endast färgen som skiljer, dessa är identiska annars.