Skrapmärke på sprillans ny i7 920

Permalänk

Skrapmärke på sprillans ny i7 920

Tja, har inköpt lite delar för ett i7 system och när jag packade upp processorn såg jag detta skrapmärke:

Kartongen kan inte ha varit öppnad, plomberingarna (klisterlapparna) var orörda.
Är det här något att ens bry sig om, eller ska jag slänga mig i bilen och åka och byta direkt?

Märket är ytterst ytligt, ingen "strukturell" skada i sig men man undrar ju vad som hände när det kom till. Tror ni att det kan påverka kylningen?

Känns jävligt larvigt men när det handlar om så pass känsliga saker så...

Tack på förhand!

/Chill

Permalänk
Medlem

Det borde väl inte spela någon större roll men undrar hur det gick till

Permalänk
Avstängd

skrapmärket har antagligen hänt vid paketeringen av varan och detta görs vid Intels fabriker.. dock ska inte repor på översidan av processorn göra något speciellt mot processorn utan repan fylls av kylpastan och håller den sval och skön dock är det bra att du har bilder på den ouppackad om nu det blir några komplikationer så kan du ju sända in den till Intel eller butiken du köpte den ifrån

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Vila i frid

Den där typen av skrapmärken uppstår vid tillverkningsprocessen av IHS'en när den pressas för att bli plan.