Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
No offence men din rigg är mer fail i detta fallet. Visst GTA4 kunde säkert vara bättre optimerat men med dina specs är det inte konstigt. Helt otroligt hur du kan tycka att det flyter på med 15-20 fps. Jag har för övrigt inga sådana hack som beskrivs.

Tydligen så läste du inte att jag kunde lira nära på laggfritt på en häften så bra dator? ursäkta att jag skriver men fps skillnad mellan gta IV och counterstrike 1.6 har en ganska stor skillnad emellan sig.

på förra datorn hade jag runt 20 fps och lirade igenom halva spelet men tröttnade då det började sega sig så fort det hände allt för mycket, jag vet att datorn jag har nu inte är den bästa men oavsett vad du tror så vet jag att jag kunde lira det på förra datorn, sluta betee dig med ignorans, gta iv är inte så super krävande, det beror helt på grafik inställningar precis som med vilket annat spel som helst, och om vi säger såhär cryengine 2 är mycket mer krävande.

Permalänk

En annan sak är att windows 7 verkar skydda datorn väldigt mycket, ett bra exempel är att man inte har lika hög volym i windows 7 som i tex windows xp, har jämfört med mitt ljudsystem, det är som att windows 7 gör så att man inte kan använda datorn optimalt, och om det är ett spel som kräver mycket av processor kraften då, så är det kanske inte konstigt att det laggar? om vi säger att det står 96% processor kraft då man kanske kan trycka ut tex 40% till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daedricdevil
Tydligen så läste du inte att jag kunde lira nära på laggfritt på en häften så bra dator? ursäkta att jag skriver men fps skillnad mellan gta IV och counterstrike 1.6 har en ganska stor skillnad emellan sig.

på förra datorn hade jag runt 20 fps och lirade igenom halva spelet men tröttnade då det började sega sig så fort det hände allt för mycket, jag vet att datorn jag har nu inte är den bästa men oavsett vad du tror så vet jag att jag kunde lira det på förra datorn, sluta betee dig med ignorans, gta iv är inte så super krävande, det beror helt på grafik inställningar precis som med vilket annat spel som helst, och om vi säger såhär cryengine 2 är mycket mer krävande.

Jo, det läste jag. Gissar på att Rockstar skiter i folk med så dåliga system. Det jag menade var att man inte kan förvänta sig speciellt mycket med den hårdvaran. Det är väl inte vanligt att folk med någorlunda bra prylar har såna problem med Win7 och GTA, eller har jag fel?. Du får väl helt enkelt skaffa ny hårdvara eller byta ner dig/dualboota XP om du vill spela GTA något bättre. Det kan ju handla om drivrutiner och att XP är lite snällare mot sämre hårdvara. Att kalla Rockstar för fail för att low end prylar inte funkar så bra är lite komiskt om du frågar mig.

Inte krävande? Jag får rejäla slowdowns med mitt system ibland och inte är det någon hög medel fps precis. Spelet gillar verkligen fyrkärniga processorer tex. Att det är krävande var något som konstaterades när det släpptes. Troligtvis gjorde man inget större jobb med konverteringen.
Cryengine 2 kan man inte riktigt jämföra med GTA. Där talar vi mer om gpu än cpu.

ps. laggar gör det på Internet.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Jo, det läste jag. Gissar på att Rockstar skiter i folk med så dåliga system. Det jag menade var att man inte kan förvänta sig speciellt mycket med den hårdvaran. Det är väl inte vanligt att folk med någorlunda bra prylar har såna problem med Win7 och GTA, eller har jag fel?. Du får väl helt enkelt skaffa ny hårdvara eller byta ner dig/dualboota XP om du vill spela GTA något bättre. Det kan ju handla om drivrutiner och att XP är lite snällare mot sämre hårdvara. Att kalla Rockstar för fail för att low end prylar inte funkar så bra är lite komiskt om du frågar mig.

Inte krävande? Jag får rejäla slowdowns med mitt system ibland och inte är det någon hög medel fps precis. Spelet gillar verkligen fyrkärniga processorer tex. Att det är krävande var något som konstaterades när det släpptes. Troligtvis gjorde man inget större jobb med konverteringen.
Cryengine 2 kan man inte riktigt jämföra med GTA. Där talar vi mer om gpu än cpu.

ps. laggar gör det på Internet.

Förlåt mig men nu tänker jag pissa dig i ansiktet din failade brat unge.

Jag uppdaterade mitt GTA IV upp till patch 1.0.4.0 och nu lirar jag på high till very high laggfritt med hög fps, din setup som du drömmer om är bra, men GTA 4 är inte ett ultimate game och du tror på fel saker, och för att pissa dig lite mer i ansiktet, så är cryengine 2 det mest krävande på marknade just nu, tyvärr.

Patch 1.0.4.0 är lösningen till er andra så ni vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag uppdaterade mitt GTA IV upp till patch 1.0.4.0 och nu lirar jag på high till very high laggfritt med hög fps, din setup som du drömmer om är bra, men GTA 4 är inte ett ultimate game och du tror på fel saker, och för att pissa dig lite mer i ansiktet, så är cryengine 2 det mest krävande på marknade just nu, tyvärr.

Ajaj då, blev någon upprörd. Jag kanske lät dryg i mitt svar men jag kallade ingen för några namn. Jag är absolut ingen brat. Snarare 23 år och ingen höginkomsttagare, men jag har pysslat med datorer sen jag var drygt 10 och fattar att sämre saker inte presterar något vidare i krävande spel. När vi ändå ska anta saker så kan jag säga att du verkar 16-17 tops med väldigt kort stubin :).
Nog med skitsnack. Jag tror på fel saker, hur menar du då?
Du får ta och kolla upp benchmarks på GTA4. Det finns ju faktiskt fakta på bordet att det tycker om Quad core.
Cryengine 2 är krävande för grafikkortet ja. Något annat har jag inte sagt.
Om du tycker att GTA4 flyter bra på very high så enjoy. Hög fps tvivlar jag på men det får väl vara din åsikt då. Vad är liksom hög fps för dig? Alla tycker inte samma där ;).
Då har Rockstar optimerat spelet lite mer, grattis :).
GTA4 ÄR fortfarande ett krävande spel. Inte det mest krävande, men tillräckligt för att många ska vilja uppgradera sina datorer. Sedan beror det på vad man själv har för krav helt enkelt.
Cryengine det mest krävande by the way? Har du inte sett benchmarks på Metro 2033? Där snackar vi krävande.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Avstängd

Daedricdevil: vad får du i benchmark nu då? Skulle vara intressant att veta. För mig ser det ut som följande, för jämförelsens skull:

Statistics
Average FPS: 31.80
Duration: 37.29 sec
CPU Usage: 54%
System memory usage: 69%
Video memory usage: 98%

Graphics Settings
Video Mode: 2560 x 1600 (60 Hz)
Texture Quality: High
Texture Filter Quality: High
View Distance: 30
Detail Distance: 73

Hardware
Microsoft Windows 7 Ultimate
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 8.14.1.6091
Audio Adapter: Speakers (High Definition Audio Device)
AMD Phenom(tm) II X4 940 Processor

---

Statistics
Average FPS: 47.48
Duration: 37.30 sec
CPU Usage: 72%
System memory usage: 69%
Video memory usage: 93%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)
Texture Quality: High
Texture Filter Quality: High
View Distance: 30
Detail Distance: 100

Hardware
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Video Driver version: 8.14.1.6091
Audio Adapter: Speakers (High Definition Audio Device)
AMD Phenom(tm) II X4 940 Processor

Tycker att med inställningarna i första testet så är det okay att spela, grafiken är betydligt bättre trots lägre Detail Distance men det är lite mer flyt i den lägre upplösningen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Men snälla, lite högre nivå på inläggen tack.

Varning tilldelad Daedricdevil.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

gta iv flyter finfint på min dator men som sagts redan, stora improvments me senaste patch om man jämför me alla benchmarks som kom när spelet släpptes.
http://kotaku.com/5227602/hotfix-patches-up-gta-iv-stuttering... enligt dom där så är stuttering problemet borta.

Permalänk

Tjena

Jag kör GTA IV på Mid/high-grafik och det flyter på utan problem. Men jag såg nu att jag har patch 1.1.3.0. Och när jag försökte installera 1.0.4.0 så fick jag inte igång spelet efter det och var tvungen att installera om hela spelet. Vet någon anledningen till detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hejsanpodde
Tjena

Jag kör GTA IV på Mid/high-grafik och det flyter på utan problem. Men jag såg nu att jag har patch 1.1.3.0. Och när jag försökte installera 1.0.4.0 så fick jag inte igång spelet efter det och var tvungen att installera om hela spelet. Vet någon anledningen till detta?

Någon fil kan ha blivit korrupt under uppgraderingen.

Permalänk
Medlem

Förlåt för bumpning av tråd men har en fråga. Har patch 1.1.07 tror jag det är nu. Ska jag behålla den eller fixa 1.0.4.0?

Permalänk
Medlem

Spelet laggar för mig med, se sign.
Verkar vara så att spelet inte gillar W7 helt enkelt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Mm Tyvär =/