64-bit programvara

Permalänk

64-bit programvara

Som rubriken lyder så är jag ute efter en 64-bit pdf läsare (gratis ska den vara), men annars tänkte jag om denna tråd kan vara en länksamling till all möjlig 64-bit programvara.

Tack för mig!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Foxit PDF reader ?

Har deras gratis standalone som funkar fint på xp, vista och 7an..

Permalänk
Permalänk
Vila i frid

Då man inte kan avaktivera körning av inbakade filer i Foxit Reader rekommenderas istället Adobe Reader - där man KAN slå av och inaktivera det jättestora säkerhetshålet som båda lider av på default-inställningarna.

Foxit jobbar på problemet men idag finns det ingen patch för det.

Permalänk
Medlem

Finns ingen bra native 64-bit PDF reader vad jag känner till (tror inte ens det finns någon överhuvudtaget). Som ovan så rekommenderar jag Adobe Reader 9.3+, inte bara pga säkerheten men också för att den är bättre på att rendera text än Foxit.

Permalänk
Entusiast

PDF-Xchange Viewer finns både i 32 och 64 bitars versioner och vievern är gratis.
Finns att ladda ner från: http://www.docu-track.com/product/downloads
Ladda ner och installera " MSI Installer (64 bit)" och det är klart.

Att köra med tredjeparts mjukvara för PDF-läsbarhet är säkrare än att köra Adobes org-mjukvara, då de flesta "säkerhetsrisker" som finns i PDF-dokumenten är riktade mot specifika svagheter i Adobes programvaror då dem är dem vanligaste.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Synd bara att PDF-Xchange Viewer är så långsam. Har inte testat allra senaste versionen, men när jag jämförde för en tid sedan var dem markant långsammare på rendering än Adobe. Foxit är ungefär lika snabb som Adobe, men som sagt ger ofta dåligt rendrerade fonter. Om man nu har en väldigt snabb CPU/GPU och bara tittar på enkla textdokument spelar kanske inte hastigheten någon större roll, men med komplexa grafiska dokument på en något äldre PC spelar det stor roll för mig.

Permalänk
Medlem