Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Vet inte riktigt, är inte så insatt i det hela. Men jag ser inte varför den skulle hålla på i flera dagar om de inte presenterar något nytt annat än första dagen.

Man får väl vänta och se helt enkelt.

Är det inte en mässa där Apple och utvecklare presenterar saker? det är iaf vad jag fått för mig.
Det är mycket möjligt att Apple presenterar fler saker under dagarna, tror dock att de presenterar det med störst tryck först dvs Iphone i detta fall.

Permalänk
Medlem

En ny Mac pro och Macbook air är ju egentligen det som måste uppdateras så snabbt som möjligt. Så de BÖR presentera dom iallafall, om de inte har något event veckor framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Blev visst ingen ny Mac mini igår. Trodde att det skulle komma något mer än iPhone4, men tydligen inte

Skrivet av Huddit:

Den håller ju på i flera dagar. WWDC alltså.

Verkar i alla fall inte som apple visade upp något nytt igår eftersom det var knäpptyst på den fronten.
Dom kanske nöjde sig med iphone4.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Verkar i alla fall inte som apple visade upp något nytt igår eftersom det var knäpptyst på den fronten.
Dom kanske nöjde sig med iphone4.

Känns dumt om dom inte uppdaterar Mac Pro osv, detta är ju ett krav, faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nu är väl hela eventet över och jag har inte läst om någon annan ny produkt än iphone4. Vad användes då de övriga dagarna till om första dagen gick åt till att visa iphone4?

Visa signatur

Permalänk

Är inte WWDC främst ett mjukvaruevent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConVicTen:

Är inte WWDC främst ett mjukvaruevent?

Hörs ju på namnet

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Här har du/ni den nya mac mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Här har du/ni den nya mac mini

Såg precis nyheten på IDG
Men vad dyr den blev

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med, satan vad dyr den blev. 2,4ghz core 2 duo för 8k...

Dock satans snygg, och har nu HDMI. Känns dock mer prisvärt att lägga 12k för 13" Macbook pro med samma specs, och använda den med extern skärm när du är hemma.

Permalänk
Medlem

Mmm, den är ju riktigt okej nu. Ett pris runt 3500-4000 kronor så hade det varit en riktigt intressant dator. Nu kostar billigaste varianten 8000, så det blir inget köp för mig.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Håller med, satan vad dyr den blev. 2,4ghz core 2 duo för 8k...

Dock satans snygg, och har nu HDMI. Känns dock mer prisvärt att lägga 12k för 13" Macbook pro med samma specs, och använda den med extern skärm när du är hemma.

Håller med, nu blev den för dyr och då är MBP 13" ett bättre val och precis som du sa, köra med extern skärm när man är hemma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yupp. Läst lite nu, och har man pengar så ser ju Mac mini ut som ett skönt val. Helt aluminium, inbyggt nätagg för första gången, koppla in o se serier/filmer på TVn med HDMI osv. Men jämfört med deras andra produkter ser jag ingen anledning att välja den, om du inte bor på 1 kvadratmeter.

Tycker de borde tryckt i mer Ram också. 13" Macbook pro har ju till och med 4 gb ram. Så går ju upp i 9000 med 4gb ram.

Konstiga är dock att den kostar 700 dollar, men 8000 kronor. 700 dollar x 8 = 5600 kr. Lägg på moms - 5600 x 1,25 = 7000 prick.

Lite udda prissättning.

Permalänk
Medlem

Funkar inte så bra att handla på applestore nu. Väljer jag en produkt får jag bara upp:

Ojdå!
Ett fel inträffade under din session. Gå tillbaka till butiksmenyn för att fortsätta med att handla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den var snygg. Dock lite dyr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Funkar inte så bra att handla på applestore nu. Väljer jag en produkt får jag bara upp:

Ojdå!
Ett fel inträffade under din session. Gå tillbaka till butiksmenyn för att fortsätta med att handla.

Nu kan jag iaf välja Mac Mini, men väljer jag Mac Book PRO så står det We'll be back soon. We are busy updating the store. hmmm varför står det så på MBP som nyss uppdaterades?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Damm damm damm...

Blev så för mig på Mac mini också. Gick till Amerikanska sidan, och där går det att välja Mac minin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nu kan jag iaf välja Mac Mini, men väljer jag Mac Book PRO så står det We'll be back soon. We are busy updating the store. hmmm varför står det så på MBP som nyss uppdaterades?

Nu har applestore varit nere sedan jag skrev det inlägget. Varför först ta ned butiken för att lägga till Mac Mini, sedan bara ha den uppe igen en stund för att senare ha den nere igen. Vad är det mer som dom uppdaterar tro?

Edit: Hittar inget uppdaterat för övrigt.

Edit 2: När man väljer en Mac mini så kan man välja till t.ex.
Mini DisplayPort till DVI-adapter, men det finns också
Mini DisplayPort till Dual-Link DVI-adapter
Vad är skillnaden på dessa och vilken behöver man för att koppla in en vanlig 24" skärm via DVI?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdaterar de mer hårdvara?

Btw, vet någon när det kommer komma en ny design på Macbook Pro's ? Den snygga designen som de använder nu har väll varit med sen slutet av.. 2007?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markie:

Btw, vet någon när det kommer komma en ny design på Macbook Pro's ? Den snygga designen som de använder nu har väll varit med sen slutet av.. 2007?

Aluminium chassit kommer nog hänga med väldigt länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nu har applestore varit nere sedan jag skrev det inlägget. Varför först ta ned butiken för att lägga till Mac Mini, sedan bara ha den uppe igen en stund för att senare ha den nere igen. Vad är det mer som dom uppdaterar tro?

Vad är skillnaden på dessa och vilken behöver man för att koppla in en vanlig 24" skärm via DVI?

Adaptern som är mini displayport till DVI, är endast DVI-D. Så se till att du inte har en DVI-I kabel till skärmen. Vet inte vad dual linken gör.

Skrivet av Markie:

Ingen vet. Även om vissa säkert gissar. Jag skulle gissa på samtidigt som de uppdaterar till Sandy bridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Dual link behövs inte vid 1920*1200 eller 1920*1080. Vad det är för skillnad på adaptern vet jag inte.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Ingen vet. Även om vissa säkert gissar. Jag skulle gissa på samtidigt som de uppdaterar till Sandy bridge.

När gör Apple det då? Jag tycker det är en urläcker design dem har nu, men det vore lite synd om man köper en Macbook Pro och så byter Apple design efter 4 månader.

Permalänk

Jaa galet ovärd liten dator det blev av det hela. Minst prisvärda modellen av alla mac modeller. Dock skulle jag vilja ha en och leka med/klocka. Frågan är om den inte lär bli varmare än föregångarnen nu när den har inbyggt nätagg. Jag tror personligen att de billiga macbook pro modellerna kommer utgå. Imac kommer uppdateras med 320m och stiga med lika mycke som mac minin. Dock kan jag inte förstå hur man kan utrusta en dator med full hd skärm och grafikkrets med bara 256mb minne. Skulle jag köra en mac mini så skulle det vara med max en 1680x1050 skärm. Frågan är också om det är mac modellerna som är för dyra eller om felet är de svenska lönerna. Jag har jobbat på ett bad i 2 år utan löneförhöjning. Tjänar väl lika mycket som man gjorde på badhus för 20 år sen skulle jag tro. Löjligt... börjar ogilla det här landet mer och mer för varje dag som går.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Varför skulle iMac "uppdateras" med 320m, är inte den slöare än den GPU:n som sitter i nu? Dessutom är väl ATI:s 5000 serie lämpligare!

Varför skulle dom billiga Macbook Pro modellerna utgå för att en ny Mac Mini kom?

Ne jag vet inte riktigt vad ditt inlägg går ut på, kanske för att det är helt osammanhängande och utan någon separation mellan dom olika prylarna du snackar om!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Det var fanimej inte värt 2000 spänn för ny design, ännu mindre storlek med dessutom inbyggt nätagg och HDMI. Tycker de har felprioriterat helt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Det var fanimej inte värt 2000 spänn för ny design, ännu mindre storlek med dessutom inbyggt nätagg och HDMI. Tycker de har felprioriterat helt.

Ja felprioriterat alltid. De hade kunnat behålla den förra designen och ha nätagget utanför eftersom det genererar värme. På så sätt hade säkert priset kunnat vara lägre också eftersom det är nya designen man betalar extra för. Hårdvaran i den är så pass gammal och billig så det är inte därför den kostar 8000kr utan tillbehör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Ja felprioriterat alltid. De hade kunnat behålla den förra designen och ha nätagget utanför eftersom det genererar värme. På så sätt hade säkert priset kunnat vara lägre också eftersom det är nya designen man betalar extra för. Hårdvaran i den är så pass gammal och billig så det är inte därför den kostar 8000kr utan tillbehör.

Hurru, tänkte tipsa dig. Såg idag, Elgiganten har 1000kr rabbatt på alla Mac. Så t.ex. 13" Macbook Pro för 11k.

edit, gäller till och med fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Hurru, tänkte tipsa dig. Såg idag, Elgiganten har 1000kr rabbatt på alla Mac. Så t.ex. 13" Macbook Pro för 11k.

edit, gäller till och med fredag

Tack, ska kolla på direkten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stod annons i DN, ser det dock inte på hemsidan.