Permalänk
Inaktiv

Trasiga hårddiskar?

Jag har aldrig haft hårdvaruproblem med min nuvarande dator, men ända sen jag köpte en Samsung Spinpoint F3 1TB HDD så har mina andra hårddiskar blivit defekta. De andra två hårddiskarna är Samsung Spinpoint F1 på 1TB respektive 750GB. Varje gång hårddisken inte varit aktiv på några minuter och sedan aktiveras hör jag ett surrande ljud som låter ungefär som en formel 1 bil accelererar. Ljudet hörs i några sekunder innan det antingen loopas ett par gånger eller så klickar hårddisken och sedan kan jag börja använda hårddisken.

Om jag till exempel försöker komma åt någon av partitionerna till hårddiskarna genom Den här datorn så uppstår det där ljudet samt att man inte kommer åt partitionen förrän hårddisken aktiverats. Om jag råkar starta ett spel kan spelet frysa mitt i för att hårddiskarna börjar härja, men fortsätter efter ca tio sekunder.

Någon som vet vad som kan vara fel? Problemen uppstod som sagt när jag installerade min nya hårddisk. De gamla hårddiskarna blev då formaterade.

Tack på förhand

EDIT: Det verkar som om hårddiskarna går i viloläge. Stängde av autosleep så förhoppningsvis är det åtgärdat.

Permalänk
Medlem

Har Windows 7. Hade samma problem som du beskriver, kollade upp vad det var och fick samma svar som du fick: Viloläge

Visa signatur

"Jesus hatar alla som inte har riktigt bredband" - Bredbandsbolaget