Fractal Design Define XL och vattenkylning

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define XL och vattenkylning

Tja alla nördar!

Jag ska antagligen uppgradera mitt senaste bygge. Jag funderar på ett nytt chassi bland annat, ett Fractal Design Define XL Titanium Grey. Och till detta vill jag även ha vattenkylning, vita slangar... Men den stora frågan är, var bör man placera radiatiorn i detta chassi? Helst en radiator med 2x120/140 fläktar

Ni kan kolla på chassit genom denna länken -- > Fractal Define XL, Titanium - Inet.se
OBS: De understa HDD platserna ska bort, möjligt att man ska ha radiatorn på botten?

Jag har också stora planer att såga ut för ett fönster på ena sidan, bör man göra hål för en fläkt på 140mm på plexiglaset? Är det lönt med tanke på att jag ska ha vattenkylning?

Ge mig tips!

God jul till er alla, hälsningar paelk

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att du kommer behöva modda Define XL... Ta bort de två HDD burarna mot fronten för att kanske få plats med en 360 radd

Permalänk
Medlem
Skrivet av I/O:

Jag gissar på att du kommer behöva modda Define XL... Ta bort de två HDD burarna mot fronten för att kanske få plats med en 360 radd

jupp, antagligen. Kanske kan göra hål i botten för luftintag? Samma princip som fractal har gjort för nätagget Risken är kanske att chassit inte blir så stabilt? Även att nätagget kanske kommer va ivägen för en 360 radd, mitt nätaggregat är 180mm, lådan är 563mm... Därför blir det ungefär 350mm kvar att använda, och en 360 radd ligger väl på runt 400mm?