The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerial:

Ponera att jag inte har mycket till övers för rollspel men att The Witcher 2 är ett av de bästa spelen jag lirat någonsin. Finns det något annat spel som skulle kunna matcha detta?

Hm... Detta är ett långskott, men Assassin's Creed-serien kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Skrivet av Xerial:

Ponera att jag inte har mycket till övers för rollspel men att The Witcher 2 är ett av de bästa spelen jag lirat någonsin. Finns det något annat spel som skulle kunna matcha detta?

Fable spelen, dock har jag själv endast lirat 1:an men det var också grymt bra.

Permalänk
Medlem

Steam säger: Vi behöver uppdatera dina Witcher2 filer, klantig som jag var så klickade jag ok, --> Vänligen vänta 3 timmar tills det är klart.

Det var den planerade spelkvällen det.... :-/

Visa signatur

Intel i2500K @ 4.3GHz | Asus P8P67 Pro B3 | 2 x 4 Gb Corsair Vengeance 1866MHz | XFX 6950HD 2Gb | Corsair Force3 120Gb SSD | Antec Kühler H2O 620 | Fractal Design Define XL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NiklasN:

Hm... Detta är ett långskott, men Assassin's Creed-serien kanske?

Kom aldrig in i 1an riktigt (kanske ont om tid, minns inte) men spelar 2an nu och det är en av mina absolut bästa spelupplevelser någonsin. Fantastiskt välgjort. historiskt intressant och alltid spännande. T o m en del överdriven plattformshoppning och tveksam kamera (i trånga utrymmen) som jag brukar avsky fungerar mycket väl här. Hamnar utan tvekan uppe i 10 i topp de senaste 20 åren för mig.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Fable spelen, dock har jag själv endast lirat 1:an men det var också grymt bra.

Jag har spelat både 1an och 3an men det känns som att de riktar sig till mycket yngre människor, tvärtemot den vuxna stilen på Witcher2. Hyfsade spel annars, gillade 1an bättre än 3an. Hursomhelst inte alls i samma stil eller anda som W2. AC2 enligt ovan är betydligt mer lika.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Någon som testat det nya spelläget sen 2.0 patchen?

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Kom aldrig in i 1an riktigt (kanske ont om tid, minns inte) men spelar 2an nu och det är en av mina absolut bästa spelupplevelser någonsin. Fantastiskt välgjort. historiskt intressant och alltid spännande. T o m en del överdriven plattformshoppning och tveksam kamera (i trånga utrymmen) som jag brukar avsky fungerar mycket väl här. Hamnar utan tvekan uppe i 10 i topp de senaste 20 åren för mig.

Jag har spelat både 1an och 3an men det känns som att de riktar sig till mycket yngre människor, tvärtemot den vuxna stilen på Witcher2. Hyfsade spel annars, gillade 1an bättre än 3an. Hursomhelst inte alls i samma stil eller anda som W2. AC2 enligt ovan är betydligt mer lika.

Det må vara riktat till yngre publik men det är ändå trevligt.

Permalänk

Hur fixar jag Blurry texture buggen. Installerade precis spelet igen och kommer ihåg att jag fick den buggen när jag installerade det första gången med men kommer inte ihåg hur fasen jag fixade det?

Trycker jag på auto detect så går allt till low och disabled och då ser spelet ut som det ska, men Ändrar jag en enda sak så blir alla texturer grötiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TyphoonCC:

Hur fixar jag Blurry texture buggen. Installerade precis spelet igen och kommer ihåg att jag fick den buggen när jag installerade det första gången med men kommer inte ihåg hur fasen jag fixade det?

Trycker jag på auto detect så går allt till low och disabled och då ser spelet ut som det ska, men Ändrar jag en enda sak så blir alla texturer grötiga.

Här kanske det finns en lösning: http://www.gog.com/en/forum/the_witcher_2/blurry_textures_no_.... Testa först då att köra spelet i admin-läge och se till att "Texture Downscaling" är inställt på "None" i advance graphic settings, samt kolla även att du har uppdaterat dina drivrutiner till ditt grafikkort. Om dem sakerna inte funkar kan du ju alltid pröva Radeon Pro som någon nämnde i den tråden jag länkade.

Permalänk
Medlem

Spelade just igenom det för andra gången, den här gången med Vernon Rouche istället för Iorveth. Förbannat underhållande och stimulerande spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Missa inte Assasins Creed 2: Brotherhood, det börjar precis som 2:an men blir bättre efter några timmar och det är bara SÅ BRA!

Spela det inte direkt efter 2:an då det som sagt är väldigt likt men missa det inte!

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Är healthbar problemet med CrossFire löst?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Mitt Wicther 2 kör väldigt dåligt fast jag använder mig av 6970 i Crossfire, får ibland så lågt som 35 fps! Man borde egentligen ha bättre FPS.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Mitt Wicther 2 kör väldigt dåligt fast jag använder mig av 6970 i Crossfire, får ibland så lågt som 35 fps! Man borde egentligen ha bättre FPS.

Stäng av Übersampling om du har det aktiverat.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Stäng av Übersampling om du har det aktiverat.

Jag har stängt av den funktion och även testat stänga av v-sync får samma FPS när jag kör Ultra som High, så något måste vara fel. Hade dock 2st Nvidia kort när jag spelade Witcher 2 förut och då funka spelet bra, innan jag installerade drivrutinerna från AMD så utrotade jag allt som fanns med Nvidia på datorn. Alla andra spel kör bra för mig utom just Wicther 2. Jag funderar om det beror på att Wicther har anpassat sig efter mina förra Nvidia kort ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Entusiast

Spelar nu Witcher 2 igen med nya grafikkortet. Jävla skillnad att gå från medium med ganska kass FPS till Ultra(utan ubersampling) med 40-55 i öppna områden konstant. Fantastiskt snyggt spel.

Lirar på Dark(Very High) svårighetsgrad förövrigt, antingen är det bara jag som är en bättre spelare eftersom jag lirat det förr eller så är den inte så svår som jag väntade mig. Känns ungefär likvärdig med vad jag fick första spelomgången på High.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att http://www.gog.com/ har spelet för 24$ nu och då får man med första Witcher också! Slog nyss till på detta paket. Blir ungefär 165sek.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Entusiast

The Witcher 2, Enhanced Edition på G.
Info:
http://www.gog.com/en/news/the_witcher_2_assassins_of_kings_e...

Trailer:

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Permalänk

Blev rätt besviken på spelet. De tekniska bitarna och gameplay är förbättrat väsentligt från ettan, men storyn är ju fullständigt värdelös i jämförelse? Förutsägbar från början till slut, helt i avsaknad av vändningar eller oväntade händelser. Eller har jag bara haft maximal otur på något vänster när jag gjort mina val i storyn, så att jag råkat missa twists och fått allt på ett rakt led? Känns väl föga troligt.

Håller ettan som det bättre av dem två. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartsvan:

Blev rätt besviken på spelet. De tekniska bitarna och gameplay är förbättrat väsentligt från ettan, men storyn är ju fullständigt värdelös i jämförelse? Förutsägbar från början till slut, helt i avsaknad av vändningar eller oväntade händelser. Eller har jag bara haft maximal otur på något vänster när jag gjort mina val i storyn, så att jag råkat missa twists och fått allt på ett rakt led? Känns väl föga troligt.

Håller ettan som det bättre av dem två. :/

Handlingen och karaktärerna är i min mening behållningen med The Witcher 2. I jämförelse med generiska kavalkader såsom Dragon Age, Skyrim och Mass Effect är TW2 en frisk fläkt i RPG-genren. Att den sedan inte är lika välskriven som Planescape: Torment ser jag inte som ett problem.

Tror även att du lägger för stor vikt vid "plot-twists". Att skriva en "oväntad" handling bara för sakens skull gör den inte bra per automatik. Spela igenom det igen och fokusera istället på de underbara karaktärsporträtten. Jag upplever det åtminstone som otroligt skönt med "gråa" karaktärer som inte på något sätt är vare sig hjältar eller skurkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Windir87:

Handlingen och karaktärerna är i min mening behållningen med The Witcher 2. I jämförelse med generiska kavalkader såsom Dragon Age, Skyrim och Mass Effect är TW2 en frisk fläkt i RPG-genren. Att den sedan inte är lika välskriven som Planescape: Torment ser jag inte som ett problem.

Tror även att du lägger för stor vikt vid "plot-twists". Att skriva en "oväntad" handling bara för sakens skull gör den inte bra per automatik. Spela igenom det igen och fokusera istället på de underbara karaktärsporträtten. Jag upplever det åtminstone som otroligt skönt med "gråa" karaktärer som inte på något sätt är vare sig hjältar eller skurkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, du missuppfattar. Det är inte avsaknaden av plot-twists som är det viktiga, utan att avsaknaden inte ersatts med något bra. Storyn är förutsägbar från början till slut. Alla kort ligger på bordet och det hela bara spelas av utan någon som helst förundran om vad som ska hända härnäst.

Tyckte många karaktärer var påfallande platta och lättglömda. Vernon Roche (fanns ett par till) var dock välskriven. Men jag gillar absolut den grådaskiga färgskalan gällande rätt/fel i spelet, precis som jag även gjorde i ettan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då var det dags!!!

http://en.thewitcher.com/community/entry/191

Patcha på alla PC-games

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Så otroligt bra spel. Spelar det för 3e gången nu när EE har kommit ut!

Långt mkt bättre RPG än alla andra RPGs jag spelat på många många år

Permalänk
Medlem

Trist, går inte att patcha då man får error.
Kollar jag MD5 checksums (manuellt, vet inte hur man gör det automatiskt) så stämmer inte checksum varken från de filer man laddar ned från den officiella sidan eller det som Launchern laddar ned. Vet inte vad jag ska göra.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Trist, går inte att patcha då man får error.
Kollar jag MD5 checksums (manuellt, vet inte hur man gör det automatiskt) så stämmer inte checksum varken från de filer man laddar ned från den officiella sidan eller det som Launchern laddar ned. Vet inte vad jag ska göra.

Hämta hela på nytt? Jag hämtade om från GoG, strax under 16GB mot knappt 11 för originalet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hämta hela på nytt? Jag hämtade om från GoG, strax under 16GB mot knappt 11 för originalet.

Jo, det får bli så. Kan inte detaljerna men tydligen skall man kunna aktivera GoG backup om man har retailversionen och då hämta ned den patchade EE versionen. Skall undersöka saken närmare när jag kommer hem.

Edit - Gick alldeles utmärkt att registrera sin retailversion på GoG.com och tanka ned den patchade versionen som låg på 16.5GB. Installationen gick smärtfritt och spelet fungerar bra förutom att DoF får mitt kort att gå på knäna under vissa in-game cutscenes samt vid meditation. Tydligen skall det hjälpa att helt enkelt stänga av Cinematic DoF samt den andra jag inte minns namnet på. Annars flöt det på fint i Ultra (utom Ubersampling).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser skuggorna ut på era system?

Hade inte så här första gången jag spelade igenom spelet.
Nytt grafikkort nu mot då. 7970 med 12.3 WHQL.
Spel settings på ultra ubersampling disabled.

Has förövrigt korniga skuggor i Mass Effect spelen och BF3 också.

Permalänk

Ingen som har fått problem med korrupta filer? Jag hade problem med en fil - pack0, det löste sig genom att manuellt ladda ner filerna men nu har jag fått problem med pl0.w2strings. Lite drygt att sitta och ladda ner varenda fil manuellt, är det det någon som vet vilka filer som behövs för pl0?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W