Permalänk
Medlem

[WoW] [A] Memento Mori - Frostmane

Tjenare!
Efter många setbacks under första vågen content under Cata så har vi äntligen tagit ner all Heroic content och därmed hamnat som #40 i världen inom 25manna raiding (Högst rankade hel-svenska guildet!). Detta är vi (miss)nöjda med och skall därför förstärka vår roster inför nästa content så att vi hamnar närmre vårt mål.
Du kan hjälpa oss!

Först och främst rekryterar vi inte klasser, vi rekryterar spelare. Om du känner att du är en riktigt vass spelare som kan lägga ner 5 kvällar i veckan under progress och som kan flytande svenska muntligt såväl som skriftligt - Gör en apply!

Klass Behov: Come one, Come all!

Men låt inte detta avskräcka er om ni inte har en utav de ovanstående klasserna, det finns som sagt alltid plats åt riktigt duktiga spelare!

Raid schemat är Söndag till Torsdag 1800-2300, men du skall kunna pressa till 2400. Alt raider tar vi på fredagar/lördagar.

Har ni några frågor så kontakta följande personer ingame på Frostmane:
Multisport [Guild Master]
Hugme [Officer]
Dualism/Never [Officer]
Kappé [Rekryterings - Clown]

Ni kan även skicka ett PM till någon utav ovanstående på vårt forum.
http://www.wow-mm.com/forum

Ni kan även skicka ett pm till mig här på Sweclockers forum om ni har några frågor ang. guilden / hur man ansöker / dodgar en formell ansökning(!)

Edit: Uppdaterade klassbehov.

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk

Om man ändå var arbetslös

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Är inte intresserad av att av ansöka men jag vill bara säga att jag kommer ihåg er från vanilla-tiden i WoW och jag måste säga att det är både roligt och häpnadsväckande att se så pass "gamla gubba" fortfarande trilskas med spelet Hoppas det går bra med rekryteringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

-ROFL!

Senast jag körde i ett hardcoreguild var på gamla Everquest 1 tiden i ca: 4mån. Nu är jag för casual för att ens orka raida så ofta hehe men jag önskar MM lycka till and may the gods of Blizzard bless you with phat leewt!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Gött! Visa nu finnarna att Sverige vinner, go for #1

Permalänk
Medlem

Joohan: Då behöver vi in färskt, duktigt blod - kvickt!

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk

Najs att de finns , men jag körde hardcore i vanilla och TBC , 5 dagar veckan och de var skoj men det var en annan tid och man hade mer tid. Men sikta på nr1 i världen

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

Exakt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ni får la säga upp er!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag spär ut tråden med ytterliggare skitprat, men håller med andra att man blir på gränsen till sentimental här... gamla goda tider då man kunde spela dagar i sträck utan att bry sig kring omvärlden. Läget ser lite annorlundare ut i dag, men jag är glad för det. Det gick att kombinera jobb och spelande till viss del, men har man en familj nu att samtidigt ta hand om går det inte längre.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

kul med memento mori, minns er från shattered hand i lvl 60 ;P

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Spä ut tråden hur mycket ni vill, det rör inte mig i ryggen!
All bump är bra bump!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Minns er också från SH, heja MM, förutom Sören kanske.

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Memento Mori kommer för alltid vara en norsk Quake 2 klan i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att du är dödlig.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Uppdatering: I starkt behov av kapabla mages och warlocks. Om ni är osäkra på någonting ang. hur man ansöker, hur vårt schema ser ut nu under farm eller någonting annat ni kan tänka er - skicka ett pm till mig antingen här, ingame (Kappé) eller på wow-mm.com/forum så ska jag försöka komma med ett svar så snabbt jag kan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdaterade klassbehov och kontaktuppgifter. Moar trials wanted!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lägger in en uppdatering här om hur situationen i guilden ser ut.

Just nu har vi allting på farm, denna reset tog det två (en och en halv, to be exact!) dag för oss att cleara all content som spelet har att erbjuda för tillfället. Nästa vecka hoppas vi kunna ta allting på en dag.

Så, om ni är sugna på att spela en annan class i 4.2, eller bara känner att ni vill vara med i det bästa svenska laget som finns men inte kan raida 5 dagar i veckan just nu - skicka iväg en ansökan! Vi kommer även organisera alt raids under våra vanliga speldagar, alltså inte under helgerna - för de som är intresserade av det.

Att ha en bra gearad alt eller viljan att skaffa en i tid för 4.2 är otroligt uppskattat.

Class behoven ser för tillfället ut som följer:

Allting är öppet, med betoning på framförallt Mages, följt av Warlocks.

Så, tveka inte - skicka in er ansökan idag på http://wow-mm.com/forum och ta del utav vårt underbara guild!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite synd att man måste vara med på varje Raid, annars skulle det nog gå

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Under progress är det iallafall 3 utav 5 raids som vi skulle förvänta oss och då är det absolut minimum, bara för att förtydliga.

Under farm är omständigheterna desto bättre, och då är det ändå 1-2 raid kvällar som krävs så det är ju inte så mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdaterar denna tråden med några få rader ang. Firelands rekrytering.

Som läget är nu är rekryteringen öppen för alla klasser/specs, anser ni att ni är av rätt virke för att raida med oss
så är det bara att ta kontakt med en officer antingen ingame eller på vårt forum, samt lägga en ansökan på vårt forum.

Vi spenderar nu en hel del tid på PTR så vi förutsätter att ni har möjligheten att spela även där (på både Brill & Naralex).

MVH Kraxxxe

http://wow-mm.com/forum

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Var vänlig notifiera min applikation skrivet av "Jagheters" BM hunter.

Permalänk
Medlem

4.2

Firelands Uppdatering:

Nu har det gått 2 veckor sen 4.2 release.
Hittils har vi kommit upp till 4/7 bossar nere med siktet ställt på 6/7 kommande reset.

Om ni vill vara en del av allt som komma skall - ansök idag!

Det vi söker är exceptionell ranged dps och ev. en paladin tank(då ska du vara otroligt duktig och erfaren).

http://www.wow-mm.com

Template och ansöknings direktiv finner ni i vårt forum.

För de som är intresserade av att få en idé om hur vi spelar kan ni titta in de fyra filmer vi har släppt från Firelands: http://www.youtube.com/playlist?list=PLDC341F1BACC0730C&featu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Söker numera DPS i alla dess former!

6/7 HC nere sedan några veckor tillbaka - är ni erfarna, duktiga och sugna på Ragge progress, ansök idag!

http://www.wow-mm.com/forum

Visa signatur