BF BC2 på steams servrar?

Permalänk
Medlem

BF BC2 på steams servrar?

har BF BC2 på ps3 men har hacket det nu så kan inte spela online, så tänkte köpa det på steam fast det kostar 400 och på skiva kostar det 180. så om jag köper det på skiva får jag fortfarande spela på steams servrar? för det är ju dom jag vill spela på.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Det är väl samma servrar hur man än gör?

nevermind me om jag har fel, har inte det till pc, men det låter konstigt om det inte vore så.

Permalänk

Finns inga servrar som är steamunika, har jag aldrig hört talas om iaf. Till PC är det upp till allmänheten att fixa servrar att lira på. Köp spelet på billigaste plats, det tjänar du på. Du kan alltid lägga till det i steam (non-steam product) så du får steams interface ingame.
Men som sagt, aldrig hört talas om att steam skulle köra några servrar i BC2 (och om så var fallet, skulle vem som kunna joina dem via browsern).

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

samma servrar på skiva som på steam. så köp det på skiva.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Köp det och regga inte på steam

Bästa lösningen imo.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Håller med! Köp spelet på skiva, och regga inte serienumret via Steam. Tänk på att steam konton hackas titt som tätt.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Köp det och regga inte på steam

Bästa lösningen imo.

håller med. f*ck steam när det gäller non-valve-related multiplayergames.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

men om jag inte reggar det på steam, kan jag fortfarande typ joina vänner och sånns kit via steam? för jag har redan fått mitt konto hackat men det komemr nog inte hända igen nu^^

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

går inte att regga spelet på steam så ni vet...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

för asså jag vill inte spela via windows live vafan det nu heter jag vill ju spela via steam och kunna joina vänner. kanske e bäst att vänta till steams sommar rea och se om det finns då för billigare pris^^

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk

Du lägger till spelet i steam som ett non steam game, då får du friend interfacen ingame, för att joina servrar som dina vänner spelar på så måste du gå igenom spelets egna friend system(steam har inget med det att göra) hur du än gör(eller manuellt söka efter servern), så köp det på skiva.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

men om jag inte reggar det på steam, kan jag fortfarande typ joina vänner och sånns kit via steam? för jag har redan fått mitt konto hackat men det komemr nog inte hända igen nu^^

BC2 har en egen vän-lista i spelet, så om dina polare har Steam eller inte spelar ingen roll - så länge det gäller samma spel (och samma version, så ingen har missat någon update).

Skrivet av flyawaynille:

går inte att regga spelet på steam så ni vet...

Indeed, men jag länkar till sidan så det inte motargumenteras i onödan: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF...

edit:

Happ, någon hann före

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

för asså jag vill inte spela via windows live vafan det nu heter jag vill ju spela via steam och kunna joina vänner. kanske e bäst att vänta till steams sommar rea och se om det finns då för billigare pris^^

bc2 använder varken steam eller windows live. det använder dedikerade servrar. man lägger till vänner in-game. gör ingen skillnad om du har det på steam eller inte, du kan ändå inte joina någon via steam då det inte är ett steam spel. så det blir ingen skillnad om du köper det på skiva eller steam. (utom att steam är dyrare)

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

okej ^^ fast det här med VIP status man har på ps3, (så man får alla nya maps utan någon extra kostnad) hur blir det med det på pc? måste man köpa dom igen där, eller är dom gratis?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

okej ^^ fast det här med VIP status man har på ps3, (så man får alla nya maps utan någon extra kostnad) hur blir det med det på pc? måste man köpa dom igen där, eller är dom gratis?

på pc följer det med ditt account har jag för mig. Du kan bara regga ett konto på en cd nyckel eller något sånt och då har du vip status.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell