Permalänk
Medlem

Starkt pipande ljud mm - Ny dator

Hej alla.
Jag blev precis klar med min nya dator som jag har byggt ihop själv.
Så nu när jag testade den så startar den som den borde göra och jag hör fläktar osv. Men så efter typ tio sekunder stängs den av och startar om igen och fortsätter göra så. Ingen bild på skärmen visas. Fläkten på mitt radeon 5850 snurrar som den borde göra så ström får den i a alla fall. Jag hade två stycken pci kontakter från nätaggregatet till grafikkortet. Så drog jag ur den ena så det bara satt en kvar och testar att starta datorn. Då hör jag ett starkt pip någonstans från datorn samtidigt som den startar för att sedan starta om igen. ??
Snälla behöver verkligen hjälp, jag har ingen aning om vad jag ska göra. Vilken besvikelse.
Uppskattar alla svar, behöver ni mer info om datorn bara fråga.
Tack på förhand.

(OBS inte datorn som står i signaturen)

Visa signatur

Fractal Design R2 - Samsung 500 GB F3 - Gigabyte P55A-UD3 - Core i5 750 2.66 ghz - Asus 5850 - Corsair 4 GB 1600 mhz - Corsair 550 W - Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Öppna mobo-manualen och kolla vad pipen betyder

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk

Jag tror du har satt minnena fel..
Kolla det!

Permalänk

Du ska ha båda ström kontakterna i grafikkortet! Sedan om inte grafikkortet får tillräcklit med ström så piper det som fan, även också som tidigare nämts -> minnen...

Visa signatur

PC 1: CM690 Case | CFT 650W | Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.9GHz | Noctua NH-D14 | XMS2-6400 2X2GB | Asus HD5850 DirectCU 1GB OC | SMG F3 1TB Raid0 | SMG F1 1TB | WD Black 500 GB |
----------------------------------------------------------------------------------------
PC 2: Asrock A330ION | Spire Power Cube 120W case | 4 GB Kingston DDR3 1333MHz | Kingston V-series 64GB |

Permalänk
Medlem

Ta ur sladden till grafikkortet och sätt i det ordentligt.

Tryck ned grafikkortet ordentligt i moderkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie90
Jag tror du har satt minnena fel..
Kolla det!

Det tror jag också för när jag byggde min första dator hände det samma sak och då bytte jag plats på minnerna och då började det fungera:)

Permalänk
Medlem

Tack alla! problemet måste ha varit minnena för nu funkar det
Tråd kan låsas.

Visa signatur

Fractal Design R2 - Samsung 500 GB F3 - Gigabyte P55A-UD3 - Core i5 750 2.66 ghz - Asus 5850 - Corsair 4 GB 1600 mhz - Corsair 550 W - Dell 2209WA