Vågar jag använda ett nätagg som följde med ett billigt chassi i servern?

Permalänk
Medlem

Vågar jag använda ett nätagg som följde med ett billigt chassi i servern?

Hej!
Jag ska bygga mig en filserver för backup av all data jag har på min workstation, den ska också streama film över nätverket och agera webbserver. Den kommer till en början att innehålla tre 2TB diskar och köra ett Nvidia ION-baserat system med en Atom 330.

Det är så att jag har ett nätaggregat från Ace på 500W som kom med ett datorchassi som var rätt billigt, jag kommer inte ihåg modellnamnet på chassit, men nätagget är av modellnummer LC-8500-BTX.
Vågar jag använda detta nätagget i min server som ska stå på dygnet runt, eller bör jag leta efter ett av bättre kvalitet då jag antar att detta inte är särskilt bra?

Tacksam för hjälpsamma svar;)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Avstängd

Ska den stå på 24/7 så är verkligen ACE inget alternativ då skulle jag hellre kollat på FSP eller kanske ett 400Watts Corsair, men ett FSP på typ 250Watt duger för din server oxå!

MVH

Permalänk

Vet inte hur mycket din server kommer dra i W, och tyvärr står det inte så mycket om ditt nätagg. Men jag hade nog köpt ett mer känt nätagg, så du vet att ditt nätagg klarar av burken.

Permalänk
Medlem

Byt nätagg till ett Corsair eller ett Fractal design.Ace är skit.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Ungefär min tankegång också, men FSP är ett bra alternativ förstår jag? Jag har tidigare endast använt Corsair för mina egna datorer men servern är inte så värst påkostad, så ett billigare men säkert alternativ vore trevligt.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Ungefär min tankegång också, men FSP är ett bra alternativ förstår jag? Jag har tidigare endast använt Corsair för mina egna datorer men servern är inte så värst påkostad, så ett billigare men säkert alternativ vore trevligt.

Fsp är BRA!

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Ser detta okej ut?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=523825
Ett FSP på 400W med 80 plus-certifiering brons.

När jag ändå är i rätt forumdel så passar jag på att fråga vilket chassi ni skulle valt till en tyst server av Antec Mini P180 eller Fractal Design Define R2?

Visa signatur

Permalänk

säger samma sak som alla andra, FSP eller corsair,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Citat:

Ser detta okej ut?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=523825
Ett FSP på 400W med 80 plus-certifiering brons.

När jag ändå är i rätt forumdel så passar jag på att fråga vilket chassi ni skulle valt till en tyst server av Antec Mini P180 eller Fractal Design Define R2?

Ser super ut!
Har aldrig använt Antec Mini, men FDD R2 använder både jag och syrran. Jag till en speldator, fullproppat med fractals fläktar. Syrran en mer arbetsdator, utan en enda extra-fläkt (alltså 2 st.) och min låter inte mycket mer än hennes! Så jag kan inte mer än rekommendera R2an.

Permalänk
Medlem

Har beställt R2 men var från början inne på P180 då jag är nöjd med mitt P182. Jag ska höra med Inet om det är okej att jag lägger till ett FSP 400W på min order, de brukar vara schyssta med sånt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Har beställt R2 men var från början inne på P180 då jag är nöjd med mitt P182. Jag ska höra med Inet om det är okej att jag lägger till ett FSP 400W på min order, de brukar vara schyssta med sånt.

Det kommer funka galant att lägga till produkter.

Lycka till med servern, bilder vill vi se!

Permalänk
Avstängd

Skulle rekommendera ett corsair 400w, har det i min filserver och det hörs mindre än mina fractal design fläktar i chassi om vi säger så

Permalänk
Medlem
Skrivet av HermitoZ:

Hej!
Jag ska bygga mig en filserver för backup av all data jag har på min workstation, den ska också streama film över nätverket och agera webbserver. Den kommer till en början att innehålla tre 2TB diskar och köra ett Nvidia ION-baserat system med en Atom 330.

Det är så att jag har ett nätaggregat från Ace på 500W som kom med ett datorchassi som var rätt billigt, jag kommer inte ihåg modellnamnet på chassit, men nätagget är av modellnummer LC-8500-BTX.
Vågar jag använda detta nätagget i min server som ska stå på dygnet runt, eller bör jag leta efter ett av bättre kvalitet då jag antar att detta inte är särskilt bra?

kommer din server ta backup automatiskt av din workstation?
isåfall måste jag kolla hur detta göres.

ska själv också bygga en server har en Nexus NX-5000 som är 4-5 år gammal.
när man ger nätagget ström ger den ett sus ifrån sig som när grannar sätter på vattnen och man kan höra ett sus från vattenledningar.

förmådar att även jag kanske borde byta nätaggregat.

FSP Group FSP400-60APN 400W verkar onekligen intressant, kanske man borde byta ner sig till 400w men nyare grejer.

Permalänk
Skrivet av HermitoZ:

Hej!

Din burk kommer att dra på sin höjd 50-70W i absolut maxlast (med Linpack eller liknande och Furmark eller liknande för den integrerade grafiken), så det mesta i nätaggregatsväg klarar av att dra runt burken. däremot är väl inte ett 500W ACE-aggregat bästa alternativet för en sådan burk ur energisynpunkt, då jag misstänker att det har usel verkningsgrad i det området.

FSP 400 APN 60 är ju 80+ Brons-certifierat, så det bör ha mycket bättre verkningsgrad. I vilket fall så belastar burken aggregatet så lite att det inte är någon risk för att fläkten varvar upp (om de nu inte har ett högt grundvarvtal på fläkten).

Andra bra aggregat som dessutom är lite tystare är Be-Quiets 300-350W aggregat, Seasonic S12 II 330 eller Silverstone Strider 350. Samtliga dessa aggregat finns för mellan 350 och 450kr.

Själv skulle jag nog valt Be-Quiet Pure Power L7 300W, som är ett tystgående aggregat som även det är 80+ brons certifierat.

Visa signatur

~Pelle~