APB - All Points Bulletin

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Allexz:

Vapnena i spelet skiljer sig _väldigt_ lite bl.a för att hålla balansen i PvP, så den bästa eller sämsta bössan har bara en hyfsat liten skillnad egentligen.

Resten ligger i skill, med hagelbössa på rätt avstånd och med rätt aim så tar man ner en fiende på 2-3 skott.
För att stunna så krävs oftast mellan 3-4 skott, men även de har olika range, så det finns stunners för olika range, kort mellan och hög. precis som shotty, machinegun och rifle

Det mesta whine man hör om spelet kommer från just folk som inte har spelat så mycket / har låg skill.

Finns en armé av folk som menar på att den med lägst ping vinner, oavsett skill, gissa om hela den armén är dåligt skillad

Då måste rätt avstånd vara typ en halvmeter ifrån spelaren, för jag stod bara några meter ifrån fienden och det krävdes allt mer än 2-3 skott att få ner honom, och kom inte och säg att jag missar, för det gör jag inte.

När jag spelade kändes det i alla fall som att poliserna hade ett väldigt övertag med sina stun-guns, den personen jag mötte fick ner mig på bara ett par skott medans jag som sagt behövde fler.

Men det kanske blir bättre med tiden, det är som sagt en beta, och jag kanske skulle pröva lite andra vapen också.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag tycker spelet är svinbra, allt fungerar i princip asbra.
MEN! Snälla fixa serverna så köper jag detta så snabbt som möjligt ^^. Hoppas de hinner under betan, det är ju ändå 2 månader kvar, så det borde ju gå att fixa

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en invite!

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Skrivet av kriller007:

Jag tar gärna en invite!

Det finns en sida som har massa keys, jag länkar den sen, när jag vet att de jag ska lira fått sina keys, sen kan alla bara ta sig för

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Då måste rätt avstånd vara typ en halvmeter ifrån spelaren, för jag stod bara några meter ifrån fienden och det krävdes allt mer än 2-3 skott att få ner honom, och kom inte och säg att jag missar, för det gör jag inte.

När jag spelade kändes det i alla fall som att poliserna hade ett väldigt övertag med sina stun-guns, den personen jag mötte fick ner mig på bara ett par skott medans jag som sagt behövde fler.

Men det kanske blir bättre med tiden, det är som sagt en beta, och jag kanske skulle pröva lite andra vapen också.

Okej, det kanske inte är du, det kanske bara är du som har ett 100% unikt vapen som ingen annan i spelet har, med enorma krav på låg range?

Skulle inte tro det personligen, men vem vet?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Allexz:

Okej, det kanske inte är du, det kanske bara är du som har ett 100% unikt vapen som ingen annan i spelet har, med enorma krav på låg range?

Skulle inte tro det personligen, men vem vet?

Den gula grejen i siktet som indikerar att man prickar, blinkar till princip varje gång, så nej jag missar inte.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är riktigt roligt. Det känns ju som att suget kommer avta däremot, då det är rätt så enformigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kukrunar:

Det finns en sida som har massa keys, jag länkar den sen, när jag vet att de jag ska lira fått sina keys, sen kan alla bara ta sig för

han inte med får väll vänta tills spelet släpps.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Om man tror att APB är att springa runt bland tusentals spelare och levla upp, "slakta X sådana för att få cool pryl Y" eller att med sina "guildies" raida någon NPC-boss för femtioelfte gången så är man fel ute. Kort och gott, det har mer gemensamt med CoD eller CS än med WoW eller STO. Vissa likheter och gemensama element självklart, men att kalla det för en storvuxen shooter är en betydligt närmare fingervisning om spelet än en jämförelse med de MMOs som finns ute idag.

Du skämmer ut dig.

Det du beskriver är ett MMORPG.
Du tror att MMORPG är en synonym med MMO?

Massively Multiplayer Online och Massively Multiplayer Online Role-Playing Game är ju lite skillnad, eller hur?

APB är HELT KLART ett MMO.
Att APB inte lever upp till RPG delen i "MMORPG" innebär helt enkelt bara att det inte är ett MMORPG.

Ungefär lika dumt som att säga att metal inte är musik för de skiljer sig för mycket ifrån klassiskmusik.

Tar f.ö. gärna emot en invite till detta _MMO_.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Bara jag som har extrema problem med prestandan i detta spelet? Ligger på typ 8 FPS när jag kör bil och ca 15 i combat..
Det snackas mycket om att spelet har ett memory leak, men vad vet jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Du skämmer ut dig.

Det du beskriver är ett MMORPG.
Du tror att MMORPG är en synonym med MMO?

Massively Multiplayer Online och Massively Multiplayer Online Role-Playing Game är ju lite skillnad, eller hur?

APB är HELT KLART ett MMO.
Att APB inte lever upp till RPG delen i "MMORPG" innebär helt enkelt bara att det inte är ett MMORPG.

Ungefär lika dumt som att säga att metal inte är musik för de skiljer sig för mycket ifrån klassiskmusik.

Tar f.ö. gärna emot en invite till detta _MMO_.

Jag skämmer ut mig?
Säger han som inte ens läst vad jag skriver

Ja, det jag beskrev var ett mmorpg, vilket också är varför jag sa

Skrivet av belga:

så är man fel ute

Men den seglade tydligen förbi obemärkt i skuggan av möjligheten att kasta skit.

Att APB är ett MMO håller inte utvecklarna med om, och kalla mig konstig men jag sätter större tillit till vad dem säger att det är än till vad folk som inte ens testat tycker att det är. Sen talas det om det som ett MMO och det jämförs med MMOs det har jag inte protesterat mot, det är trots allt det närmaste som finns men när utvecklarna själva säger att det inte ska vara ett och när gränsen är 100 spelare samtidigt så har jag inte så låga krav på ordet "massive" att jag kan erkänna att det stämmer in.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Sötast

Som vilken spelare av spelet som helst, så vet man att det inte är ett MMO.

Speciellt inte nu i betan då det endast handlar om 80 spelare per instans, vilket mer eller mindre gör det 40v40.

40spelars MMO = WHOA!

Multiplayer Online, inge mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Att APB är ett MMO håller inte utvecklarna med om

Det gör dom visst, annars skulle de inte säga "unlike other MMO's" eller något i den stilen.
OTHER MMO'S är alltså de orden du ska uppmärksamma.

Vad utvecklarna själva vill kalla saken är fortf löjligt irrelevant.
Kan dra på med ytterligare ett musikexempel.
Ifall jag komponerar en låt som låter precis som Für Elise, och påstår att detta är Death Metal, har jag då rätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar lajjet skarpt, men kommer ändras mycket innan release

Finns många saker som dom behöver fixa, bli inte förbannade på att inte spelet fungerar, har dålig prestanda, memoryleak, vapen som är op och så vidare, fortfarande beta

Spelade på 0.6 helt plötsligt så fick man megapatch till 0.9.2, så dom släpper större patchar istället för att släppa små som man knappt märker av

40v40 är helt lagom, tänk på Chaos servrarna som kommer, då är det verkligen Enf. vs Crim ^^

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Det gör dom visst, annars skulle de inte säga "unlike other MMO's" eller något i den stilen.
OTHER MMO'S är alltså de orden du ska uppmärksamma.

Vad utvecklarna själva vill kalla saken är fortf löjligt irrelevant.
Kan dra på med ytterligare ett musikexempel.
Ifall jag komponerar en låt som låter precis som Für Elise, och påstår att detta är Death Metal, har jag då rätt?

Nej, men om du spelar Für elise med distade elgitarrer, trummor och elbas till sammans med en growlande tysk så är tveksamt om det kan kallas klassisk musik.

Och vad du vill kalla det är lika löjligt irrelevant, det är ett spel och simsalabim så var det avklarat.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Detta verkar grymt, tar gärna en invite om någon har en över.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Nej, men om du spelar Für elise med distade elgitarrer, trummor och elbas till sammans med en growlande tysk så är tveksamt om det kan kallas klassisk musik.

Och vad du vill kalla det är lika löjligt irrelevant, det är ett spel och simsalabim så var det avklarat.

Agree to disagree?

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions

Gah, det flöt på bra ett tag, sen började jag få disconnects titt som tätt, nu kommer jag inte in alls längre... Fastnar i menyn där man väljer karaktär, "retrieving character information" eller nåt sånt där står det, men det händer aldrig nåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tycker spelet är nice , skönt med ett mmo som gillar denna typ av skill.

Skrivet av vajjan:

Verkar helt sinnes. Tar jättegärna en invite ifall de bara ligger och skräpar. apanjokko at gmail punkt com

om du inte vill få mail där det står att du vunnit på lotto samt hur man kan förstora sitt käraste organ så rekomenderar jag att du inte skriver ut mailen på det viset , "konto" at "adress" punkt com
t.ex bertil at hotmail punkt com.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Ser ju galet roligt ut, skulle vara trevligt att pröva :D! Så om någon snäll själ där ute har en invite till mig så skulle det uppskattas

Permalänk

Vet inte om det är någon ide men... Är det någon som har ett acc dom inte använder längre eller en beta key så skulle jag gärna vilja ha det, kompisarna kom in men inte jag Mail; nibor_92_@ hotmail(dot)com (Uppenbara ändringar har gjorts )

Permalänk
Keeper of Traditions

Ingen mer än jag som tycker att vi borde skapa en SweC grupp i APB, precis som vi gjort i BF:BC2?

Spelet blir så mycket roligare när man är flera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag i beta invites nu?

Permalänk
Keeper of Traditions

Gah, får disconnects typ en gång i timmen.... galet jobbigt när man sitter i ett uppdrag och plötsligt kickas ut... Känns väldigt ostabilt.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Gah, får disconnects typ en gång i timmen.... galet jobbigt när man sitter i ett uppdrag och plötsligt kickas ut... Känns väldigt ostabilt.

Jo, det känns inte alltid som att servrarna är vana vid 24/7

Är det vanliga disconnects du har, eller får du felmeddelande? OM felmeddelande så kan det vara punkbuster, prova isåfall installera om det.

Om det handlar om random DC så kan det ofta hjälpa att byta instans.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ne, helt plötsligt kommer det bara upp en laddningsskärm och efter ~10 sekunder kommer jag tillbaks till inloggningsskärmen med en ruta där det står att jag har tappat uppkopplingen till servern eller nåt sånt där.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Skrivet av Newklear:

Ne, helt plötsligt kommer det bara upp en laddningsskärm och efter ~10 sekunder kommer jag tillbaks till inloggningsskärmen med en ruta där det står att jag har tappat uppkopplingen till servern eller nåt sånt där.

Ah jo, det är väl den vanligaste.

Det är ju knappast stabilt direkt, men sen vissa dagar så är det inga problem alls.

Jag funderade på det med serverfps, man ser ju serverfps när man skriver /fps
Jag har aldrig sett den gå över säg 20fps, jag undrar hur vanligt det är på MMOservrar och liknande.
(JA jag vet det är beta, det är bara en undran)

Tittar man på t.ex TF2/CS servrar så försöker man ju nå minst 100+fps och gärna runt 200-300 för att få snabba rates och sådant.

Kanske den låga fps:n skapar alla problem?

Edit: fick själv just en disconnect, efter 3 min inne
Edit2 : DAOH, login server nere.

Permalänk
Medlem

Det är server maintenance bara så ni vet

Permalänk
Medlem

Jesus! Att jag inte fått upp ögonen för detta spel, ses ju underbart ut!

Hur lång tid tar det innan man får invite från deras hemsida?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Sötast
Skrivet av H3Nc3:

Jesus! Att jag inte fått upp ögonen för detta spel, ses ju underbart ut!

Hur lång tid tar det innan man får invite från deras hemsida?

Är nog slut med det