Permalänk
Medlem

Leauge matchning

Hur funkar det egentligen? Jag tycker att jag får spela mot "favoured" eller "Slightly favoured" hela tiden...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Om jag minns rätt så är favoured-systemet är buggat för tillfället (har ingen källa på det dock), så två spelare kan spela och båda vara favoured för varandra.

Permalänk
Medlem

Det förklarar nog saken till varför jag aldrig är favoured :).
Så i praktiken får folk helt enkelt för mycket poäng för sina vinster ibland?

Någon som vet hur det går till att gå upp i liga? Jag ligger nu etta i Copper league och har spelat matcher, men ligger ändå kvar.

Måste man ha en viss poäng högre än alla andra eller måste man vinna X av Y matcher eller hur kan det gå till?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StillRooney:

Om jag minns rätt så är favoured-systemet är buggat för tillfället (har ingen källa på det dock), så två spelare kan spela och båda vara favoured för varandra.

Buggat? Hmm, inte undra på att jag alltid får spela favoured

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det förklarar nog saken till varför jag aldrig är favoured :).
Så i praktiken får folk helt enkelt för mycket poäng för sina vinster ibland?

Någon som vet hur det går till att gå upp i liga? Jag ligger nu etta i Copper league och har spelat matcher, men ligger ändå kvar.

Måste man ha en viss poäng högre än alla andra eller måste man vinna X av Y matcher eller hur kan det gå till?

Jag tror att när man äri toppen av sin liga så får man spela mot folk i högre ligor för att se till vilken man blir promotad.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Måste man ha en viss poäng högre än alla andra eller måste man vinna X av Y matcher eller hur kan det gå till?

Här förklaras hur systemet för att flyttas upp/ner mellan ligor fungerar: SC2 Ladder Analysis: What YOU Need to Know

Permalänk
Medlem

Något är lite konstig, jag kom just in på platinum ligan :S Enligt vad jag tycker så är jag inte så bra, kan detta bero på att färre spelar p.g.a att man blir droppad i bland?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hur många placement matcher vann du?

Min teori är att folk är väldigt felplacerade iom att t.ex. många platinum/diamond-spelare säkerligen droppade ur games de annars hade vunnit.
Själv droppade jag ur två games (där jag tror jag skulle ha vunnit), förlorade två och vann ett. Hamnade då i Gold league (var rank 1 i copper innan patch).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

själv hamna jag i platinum pga att jag droppade ett game i placement... men det tog inte länge förräns jag blev promotad till Diamond

Permalänk
Medlem

Jag blev placerad i Platinum efter senaste statwipe:n. Tror inte ens att någon droppade, spelade mest mot folk som inte alls hörde hemma i de ligor de låg i så systemet trodde jag var bra. Ack så fel det kan bli... X steamrolls senare så körde jag surrender direkt i matcherna för att komma ner i lägsta ligan där jag hör hemma. Har övat och blivit lite mindre kass och klättrat upp till silver sen dess, känns mycket bättre när jag faktiskt är förtjänt av den ligan.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte kör jätte många matcher men jag är fortfarande kvar i Platinum, i top 30 i min division.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"