Apple lanserar Iphone 4 på WWDC

Permalänk
Musikälskare

Blir lätt ett köp för mig, väntat ut 4an då jag har en 3G

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Solklart köp här med. Sitter på Htc magic idag och är absolut inte nöjd.

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

blir absolut en sådan, börjar bli rätt trött på min nexus one och android.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Den kräver ju microsim med så innan den släpps så måste ju operatörerna plocka fram detta med. Som en bonus på det så kan man ju köra 3g på importerade ipads med

Tror redan Telia har microsim, annars går det ju lätt att fixa själv.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Enligt detta korta testet på Anandtech är den ganska mycket kvickare än en Snapdragon på samma hastighet båda körs i 1GHZ.

Apple's iPad A4 SoC: Faster than the Nexus One's Snapdragon? - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Är inte prestanda i webbläsaren det mest irrelevanta som finns, eftersom att det är mycket mer än bara processorn hastighet som spelar in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Samma skit, skulle man köpa något blir det en android.

Samma skit?
Du får väl i alla fall säga ”nytt skit”.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Väldigt nice, men tror min 3Gs 32gb får hålla i sig i ett år till :).

-

Lite besviken att dom inte introducerade safari 5 eller nya 27" skärmar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Samma skit?
Du får väl i alla fall säga ”nytt skit”.

Såklart det är sant! Nytt skit med högre upplösing, bättre kamera och med nöd och näppe gått om tex nexus one i specs.

Men såklart om priset blir bra kanske man slår till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drawmly:

720p inspelning i en mobil? Sweet. Och upplösningen på skärmen börjar ju fan närma sig en PC-skärm?

Funnits i cirka 1-2 år nu?

Priset lär landa på 7500 ungefär i sverige då som 3G/3GS eftersom dom kostade exakt lika mkt( 299$)

Inte mycket nytt
Skärm som äntligen är värd namnet och standardhårdvara för dagen

Liten sensor för kameran så tror den failar lite :/

Men men, Vet man att man gjorde ett bra val med att inte vänta

Permalänk

Jaha detta blir min första iphone ever. Hoppas 3 börja ta emot beställningar snart.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Funnits i cirka 1-2 år nu?

Priset lär landa på 7500 ungefär i sverige då som 3G/3GS eftersom dom kostade exakt lika mkt( 299$)

Inte mycket nytt
Skärm som äntligen är värd namnet och standardhårdvara för dagen

Liten sensor för kameran så tror den failar lite :/

Men men, Vet man att man gjorde ett bra val med att inte vänta

Jag fick min 3G för 4400 kr på releasedagen, 3GS går att få runt 4500 nu med.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Om kameran är bra, asså 5 megapixel vs 8/12 skiter jag i, äre en bra lens och inte nå 3g/3gs skit så köper jag den annars blir det nog en htc

Permalänk
Medlem

Ipod har blivit snyggare, fått en riktigt bra skärm och klarar att göra flera saker samtidigt. Det är skönt att se att ordentlig konkurrens från Android äntligen har fått Apple att börja anstränga sig! Jag är grymt nöjd med min Desire och tycker fortfarande att Android har sina fördelar men Ipod knappar in och när det gäller Apples produkter har jag visserligen lärt mig att priset inte spelar så stor roll men nu får man ju i alla fall vad som verkar vara en riktigt bra telefon för pengarna! Grattis, Apple-fans!

Permalänk
Medlem

Dax att pensionera min original iPhone gen 1

Permalänk
Skrivet av jens:

blir absolut en sådan, börjar bli rätt trött på min nexus one och android.

hehe vad är det som fått dig att bli trött?

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag fick min 3G för 4400 kr på releasedagen, 3GS går att få runt 4500 nu med.

Och ditt abbonnemang gick på vad varje månad?

Permalänk
Medlem

Dessa priser är såklart med AT&T abbonemang och inget kontantpris för er som verkar tro det.

Blir väl som vanligt 199/299 + ett 2 årigt kontrakt till AT&T

Men det är klart, den är fortfarande Ruskigt billigt för att vara en ny Iphone

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är inte prestanda i webbläsaren det mest irrelevanta som finns, eftersom att det är mycket mer än bara processorn hastighet som spelar in?

Vid närmare eftertanke kan det nog vara så. Ville bara hitta ett test på A4:an dem är inte lätta att hitta!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag fick min 3G för 4400 kr på releasedagen, 3GS går att få runt 4500 nu med.

Vad gjorde du för deal med djävulen då? oss vanliga dödliga fick binda ett abonemang på 24 månader samtidigt som en fick betala 400 kr i starten samt dryygt 300 kr i månaden för att snälla lilla telia ville ha dessa pengar!

Tack gud nog så lyckades jag sälja den (blev fördyrt ffs!:( )

Permalänk
Medlem

Jag är så trött på att apple uppdaterar så lite som det går bara för att få kalla det en uppdatering.
WOW DEN HAR 5MpixKAMERA MED FLASH!!! K, min nokia N82 som jag köpte för 2 år sedan har också 5Mpix och RIKTIG xenonflash.
Dessutom enl. macrumors så har apple redan skrivit på ett kontrakt för 8Mpixkameror till nästa års iPhone, men nej, detta är apple, vi kan inte ta det senaste utan måste uppdatera stegvis så att vi har nåt att hypa vid nästa WWDC.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag är så trött på /../ WWDC.

Tio kronor på att den kommer heta Iphone 4gS och ha en snabbare processor också! närmare bestämt 10% snabbare!!:O Och en kompass till kanske? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Dessa priser är såklart med AT&T abbonemang och inget kontantpris för er som verkar tro det.

Blir väl som vanligt 199/299 + ett 2 årigt kontrakt till AT&T

Men det är klart, den är fortfarande Ruskigt billigt för att vara en ny Iphone

Alla iPhones har kostat 199/299$ med AT & T från början så inte billigare än dom äldre modellerna
Exakt samma pris faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Alla iPhones har kostat 199/299$ med AT & T från början så inte billigare än dom äldre modellerna
Exakt samma pris faktiskt

Med tanke på inflationen så är de ju faktiskt billigare.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Och ditt abbonnemang gick på vad varje månad?

49 kr i månaden, fick då 3000 gratis SMS.

Skrivet av Pewtah:

Vad gjorde du för deal med djävulen då? oss vanliga dödliga fick binda ett abonemang på 24 månader samtidigt som en fick betala 400 kr i starten samt dryygt 300 kr i månaden för att snälla lilla telia ville ha dessa pengar!

Tack gud nog så lyckades jag sälja den (blev fördyrt ffs!:( )

Gick in i en butik. Tjejen köpte sin då också, hon valde att ta lite förhöjd avgift, men slutsumman gick på samma.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag är så trött på att apple uppdaterar så lite som det går bara för att få kalla det en uppdatering.
WOW DEN HAR 5MpixKAMERA MED FLASH!!! K, min nokia N82 som jag köpte för 2 år sedan har också 5Mpix och RIKTIG xenonflash.
Dessutom enl. macrumors så har apple redan skrivit på ett kontrakt för 8Mpixkameror till nästa års iPhone, men nej, detta är apple, vi kan inte ta det senaste utan måste uppdatera stegvis så att vi har nåt att hypa vid nästa WWDC.

Skrivet av Robeliboban:

Såklart det är sant! Nytt skit med högre upplösing, bättre kamera och med nöd och näppe gått om tex nexus one i specs.

Men såklart om priset blir bra kanske man slår till.

Är det inte mer intressant hur iPhone 4 presterar i praktiken än hur bra specs den har på pappret?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Vad gjorde du för deal med djävulen då? oss vanliga dödliga fick binda ett abonemang på 24 månader samtidigt som en fick betala 400 kr i starten samt dryygt 300 kr i månaden för att snälla lilla telia ville ha dessa pengar!

Tack gud nog så lyckades jag sälja den (blev fördyrt ffs!:( )

Jag köpte min nya iphone för 4500kr. Jag betade 4500kr med en gång och sedan ett abonnemang på 79kr i månaden i 18 månader. Men ett abonnemang måste jag ha ändå. Så abonnemangskostnaden blir 1400kr men jag har alltid haft telia så ett abonnemang skulle jag haft oavsett.

Så att killen sa att den kostade 4500kr ny var helt korrekt! Du har fel!

Permalänk

Har man verkligen glädje av den upplösningen på en sån liten skärm? Och varför inte videosamtal över 3G? Bättre kamera behövdes verkligen, skulle va intressant och se hur bra den filmar i 720p.

Permalänk
Medlem

Kul med ny iphone. Verkar motsvara förväntningarna ang specifikationer mm. Det som är lite synd dock är att man börjar tappa fokus på apples huvudsakliga mål de haft från början. Att göra de bästa datorerna på marknaden. Det massbombarderas med nyheter om produkter enbart avsedda i underhållningssyfte. Är sugen på en iphone. Men hur intressant är alla nyhetsrapporteringar av ipad och iphone egentligen? Att kolla video mm kommer aldrig bli en hit på en liten skärm under 10". Film ska ses på minst 40" inte i handhållna apparater. Är imponerad av kvaliteten på videoinspelningar från iphone 3gs och uppföljaren lär inte göra någon besviken. Men hade gärna hört någonting om den förväntade mac minin. Kanske blir något till hösten eller senare i sommar då.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Alla iPhones har kostat 199/299$ med AT & T från början så inte billigare än dom äldre modellerna
Exakt samma pris faktiskt

Se det som glada nyheter! Priset är inte inflationsjusterat (Vilket i för sig vore konstigt med tanke på världsekonomin de senaste 2 åren)

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

hehe vad är det som fått dig att bli trött?

Kanske att text och ikoner flimmrar när man skrollar och att användargränssnittet suger?