Permalänk
Medlem

Xbmc och dts-hd?

Hej!tänkte höra om Xbmc kan skicka ut dts-hd bitstreamat om man har ett ati kort av typ 5*** och en förstärkare som klarar det?

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ingen som fått ut dts hd i xbmc?

Permalänk

Det går inte ännu. Det är väl bara Arcsoft TMT, PowerDVD och Win DVD som klarar det.

För att HD-ljud ska funka i xbmc måste det komma ut en open source codec som stöder detta och det finns inte i dagsläget. Men jag läste någonstans om att det jobbas på det.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

XBMC är annars ett bättre ställe att leta info ang detta

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

okej...då behöver man inte försöka mera där har testat med tmt3 och en avatar mkv med dts-hd ma till min onkyo 607 från mitt 5450 kort men de vill sig verkligen inte!får bara dts...ingen som har nån bra lösning?Börjar bli gråhårig! Mvh

Permalänk
Skrivet av Rikskrim:

okej...då behöver man inte försöka mera där har testat med tmt3 och en avatar mkv med dts-hd ma till min onkyo 607 från mitt 5450 kort men de vill sig verkligen inte!får bara dts...ingen som har nån bra lösning?Börjar bli gråhårig! Mvh

Frågan är hur bra TMT är på att spela upp mkv... Har du möjlighet att testa med en Blu-Ray-skiva eller en iso? Jag kör iaf mina Blu-Rays med TMT, Radeon 5670 och Onkyo 606 - inga problem med HD-ljud.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Frågan är hur bra TMT är på att spela upp mkv... Har du möjlighet att testa med en Blu-Ray-skiva eller en iso? Jag kör iaf mina Blu-Rays med TMT, Radeon 5670 och Onkyo 606 - inga problem med HD-ljud.

har ingen blueray läsare tyvär...men en blueray iso borde funka då tror du?Du vet ingen bra spelare för mkv och dtsha ma?

Permalänk
Medlem

ffdshow betan har väl dts-hd vad jag vet så det är väl bara att köra XBMC DSPlayer och ställa in så den kör med ffdshow som audio decoder. Det är väl bara att söka igenom forumet där så finns det rätt mycket information angående det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

ffdshow betan har väl dts-hd vad jag vet så det är väl bara att köra XBMC DSPlayer och ställa in så den kör med ffdshow som audio decoder. Det är väl bara att söka igenom forumet där så finns det rätt mycket information angående det.

ska jag kolla upp...kör allt genom xbmc så vore gott att kunna köra hd ljuden där med!Mvh!

Permalänk
Skrivet av Rikskrim:

ska jag kolla upp...kör allt genom xbmc så vore gott att kunna köra hd ljuden där med!Mvh!

gick det att köra xbmc så hdljuden gick? med
ffdshow tryouts | Official Website

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//